Peste 55.000 de persoane au vizitat primul târg de joburi 3D din ţară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primul târg virtual de carieră din România s-a încheiat ieri, după ce peste 10.000 de persoane au ales să îşi lase cv-ul în baza de date a recruiterilor. Procesul de recrutare a forţei de muncă a fost şi el adaptat vremurilor moderne în care trăim, astfel încât, timp de zece zile, câteva zeci de angajatori au intrat în contact cu zeci de mii de vizitatori.

Dacă până acum cei care erau în căutarea unui job s-au obişnuit să intre în contact cu angajatorii doar la târgurile de carieră organizate de câteva ori pe an, unde cv-urile se adunau în teanc pe masa recruiterilor, acum totul a fost "updatat" la online. "Târgul de joburi cu tejghea şi CV pe hârtie este mort.  Într-un târg virtual oamenii vin în drum spre altceva. Ideea a fost că trebuie să facem altceva , ceva care să ţină pasul cu vremurile, ceva de secol 21", a explicat marius Girlea, iniţiatorul proiectului. "Timp de zece zile, omul putea intra şi ieşi de câte ori a vrut din târg. Nu avea zece secunde la stand şi nu îl grăbea nimeni", a explicat bucureşteanul.

În contact cu angajatorul

Unul dintre marile avantaje ale unei astfel de întâlniri constă în faptul că orice candidat are mai multe beneficii. Spre deosebire de un site de joburi, persoanele interesate aveau acces la orice loc de muncă existent în cadrul unei companii şi puteau beneficia de informaţii din partea angajatorului doar accesând secţiunea de "chat". "Conform statisticilor noastre, peste 55 la sută dintre vizitatori sunt oameni cu peste cinci ani experienţă în câmpul muncii, ceea ce înseamnă că la târgul ăsta au venit oameni cu pregătire profesională peste media de vârstă a celor care stau online în România, ceea ce este un mare avantaj pentru angajatori", a explicat organizatorul târgului 3D.

Apreciat pentru simplitate

La intrarea în târgul 3D, candidatul a avut posibilitatea să selecteze una dintre zecile de firme participante. Astfel, acesta s-a orientat conform profilului său şi necesităţilor sale. La e-standul companiei alese, a fost întâmpinat de un  angajator virtual, care l-a îndrumat spre jobul care i se potriveşte.  "Avantajele majore ale unui astfel de târg sunt programul târgului, 24 de ore din 24, timp de 10 zile, evitarea aglomeraţiei de la târgurile clasice, este o  idee adaptată zilelor noastre, e-standurile angajatorilor, extrem de  "user friendly" ce conţin informaţii atât despre joburile deschise cât şi despre specificul companiei în sine, servicii şi produse", a explicat Carmen Puia, reprezentant al companiei de recrutare Adecco, una dintre firmele participante la târgul virtual. Recruiterii au fost satisfăcuţi şi de faptul că, procesul de selecţie al candidaţilor a fost extreme de simplu. Angajatorii puteau să facă o căutare a cv-urilor după câteva cuvinte cheie care determinau cu exactitate, domeniul sau pregătirea candidaţilor de care erau interesaţi. "Toate acestea le oferă potenţialilor candidaţi o imagine de ansamblu asupra angajatorilor, accesând informaţiile într-un singur loc ", a continuat Carmen Puia. Pentru anagajatori, târgul virtual de carieră s-a pliat cu exactitate pe nevoile lor. "Cu siguranţă constituie o sursă în plus de candidaţi, dar şi o modalitate utilă pentru companii de a fi cât mai prezente în piaţă", a mai spus recruiterul. 

Succes de peste 10.000 de cv-uri

În cele zece zile de târg virtual, peste 55.000 de persoane au accesat standurile angajatorilor prezenţi. Aproximativ 40 de companii de renume din mai toate domeniile au reuşit să adune mai bine de 10.000 de cv-uri de la candidaţi pregătiţi, pentru cele aproape 1.500 de locuri de muncă valabile în întreaga ţară, dar şi în străinătate. Reuşita acestei prime ediţii a târgului 3D de joburi îi determină pe organizatori să se gândească la o a doua ediţie care va avea loc în toamnă.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite