Culmea aglomeraţiei bucureştene: Magistrala 5 a devenit gură de oxigen pentru şoferi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În mod paradoxal, şantierul deschis de noul tronson de metrou Drumul Taberei - Universitate a fluidizat traficul rutier din zona Răzoare din sectorul 6. 

Odată cu începerea lucrărilor la magistrala 5 de metrou în octombrie 2011, surprinzător s-a descongestionat traficul rutier din Drumul Taberei. Intersecţia Răzoare, una dintre cele mai aglomerate din Capitală şi cea care face legătura între sectorul 6 şi centrul Bucureştiului, s-a schimbat total după deschiderea şantierului la magistrala 5 de metrou din zonă: fără coloane kilometrice de maşini, fără claxoane şi fără şoferi nervoşi.

Ruta ocolitoare care s-a realizat pentru şoferi odată cu începerea lucrărilor magistralei de metrou Drumul Taberei-Universitate, mai exact strada Locotenent-colonel Constantin Marinescu, blocată înainte a preluat o parte dintre maşinile care circulau pe la Răzoare.

Deschiderea acestei străzi care face legătura cu bulevardul 1 Mai a dus la fluidizarea traficului rutier din Drumul Taberei către centrul Capitalei. Tronsonul ocolitor este format din două benzi, cu câte un sens pe fiecare bandă, şi se intersectează cu strada Drumul Sării.

Mai mulţi pietoni decât maşini

Şoferii care circulă pe această rută par mulţumiţi de deschiderea şantierului de la Răzoare şi spun că au scăpat de nervi în trafic. „Aglomeraţie? Da, dar de pietoni! De când au făcut ruta ocolitoare se circulă foarte bine cu maşina. Eu aleg mereu să o iau pe la Răzoare, pentru că foarte mulţi şoferi se gândesc că acolo este aglomerat şi aleg ruta ocolitoare‟, a explicat Marian Nicolae, un taximetrist din zonă.

Este ora 10.00 şi într-adevăr, sunt doar câteva maşini pe şoseaua Drumul Taberei şi mai mulţi pietoni, mai ales că este şi prima zi de şcoală. Şoferii de autobuze au de lucru serios însă. În staţiile RATB şcolarii şi şcolăriţele s-au adunat puhoi, împreună cu părinţii.

„Această zonă nu este una aglomerată. Totuşi, astăzi, ar fi trebuit să se circule mai greu, în mod normal, în condiţiile în care este prima zi de şcoală‟, afirmă Andreea Niculescu, o tânără care tocmai a coborât din autobuz.

Marian, un şofer aflat la semafor, susţine la rândul său că „de când au realizat această rută ocolitoare se circulă mai bine ca niciodată. Înainte era foarte aglomerat, te fereai de intersecţia Răzoare şi ocoleai pe bulevardul Iuliu Maniu sau pe oriunde altundeva‟.

Lucrările pentru magistrala 5 de metrou ar urma să se finalizeze în următorii doi ani.

Urmăreşte-ne şi pe FACEBOOK ca să fii la curent cu tot ce mişcă în Bucureşti

Footer Bucuresti
București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite