Din Capitală pe litoral, cu vaporul. Comisia Europeană a acceptat finanţarea canalului Dunăre-Bucureşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După 20 de ani de la oprirea lucrărilor la canalul Bucureşti-Dunăre, lucrările ar putea fi reluate. În următorii ani, bucureştenii ar putea ajunge din Capitală direct pe litoral cu vaporul, întrucât Comisia Europeană a acceptat să finanţeze construcţia.

Construcţia canalului Dunăre-Bucureşti a început în 1984, şi la revoluţie era finalizat în proporţie de aproximativ 70%. După 1989, lucrările au încremenit. Viitoarea arteră navigabilă măsoară 73 de kilometri lungime, 80 de metri lăţime şi o adâncime medie de cinci metri.

Portul Capitalei urma să fie la Dărăşti, în sud, şi era aproape gata în 1989. Acum este doar o ruină, în mijlocul unui câmp plin de gunoaie. Câțiva stâlpi, parțial vandalizați de căutătorii de fier vechi. Asta este cam tot ce a mai rămas din unul dintre cele mai grandioase proiecte ale lui Nicolae Ceaușescu.

Deşi Comisia Europeană a acceptat să finanţeze terminarea canalului proiectul e departe de a fi reluat, pentru amenajarea construcției mai este nevoie de acordul miniştrilor Transporturilor, Telecomunicaţiilor şi Energiei din Uniunea Europeană.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite