Oprescu dă verde Pasajului Pipera: primarul general a anunţat finalizarea proiectului în câteva zile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Traficul rutier în zona de nord a Capitalei a devenit un adevărat calvar în ultimele zile, după ce Primăria Capitalei a decis la sfârşitul săptămânii trecute să închidă circulaţia pe breteaua paralelă a Pasajului Pipera. Oprescu a anunţat ieri că pasajul va fi deschis circulaţiei în câteva zile.

Traficul rutier în zona de nord a Capitalei a devenit un adevărat calvar în ultimele zile, după ce Primăria Capitalei a decis la sfârşitul săptămânii trecute să închidă circulaţia pe breteaua paralelă a Pasajului Pipera. Astfel, începând de vineri nu se mai poate circula pe porţiunea cuprinsă între strada Barbu Văcărescu şi capătul podului de pe şoseaua Pipera. Şoferii au fost nevoiţi să ocolească zona pe şoseaua Petricani - strada Fabrica de Glucoză sau prin Pipera, pe strada Erou Iancu Nicolae şi apoi pe DN1.

Restricţiile au fost necesare pentru finalizarea lucrărilor la nivelul solului şi vor fi ridicate în această noapte, la ora 24.00, potrivit primarului general Sorin Oprescu, prezent ieri într-o vizită pe şantier. Edilul-şef a anunţat că şi pasajul ar putea fi deschis circulaţiei în următoarele zile, fără să precizeze însă data exactă.

Primarul general dă vina pe alţii

Oprescu a mai declarat că obiectivul nu putea fi inaugurat fără terminarea bretelelor. "În câteva zile va fi gata şi vom da drumul circulaţiei. Şi eu îmi doresc, la fel ca şi cetăţenii de aici, şi îmi pare rău că a mai durat ceva timp, însă pasajul nu a fost amânat pentru că a vrut Oprescu. A fost amânat pentru ca nu s-ar fi putut circula normal", a explicat primarul general.

Acesta s-a simţit dator să justifice întârzierea finalizării pasajului. "A fost nevoie ca Enel-ul să-şi mute miile de fire care trec pe la baza podului, a fost nevoie să relocăm canalizaţia şi să finalizăm legăturile acesteia cu canalizaţia existentă. După patru luni de iarnă, era o nebunie să dăm drumul fără a termina tot. În total însă, lucrările la acest obiectiv au durat un an şi jumătate, ceea ce nu este mult pentru o lucrare de o asemenea importanţă", a mai spus Oprescu.

Trafic monitorizat cu camere video

După ce va fi inaugurat, Pasajul Pipera va fi tranzitat zilnic de 48.000 de maşini pe fiecare sens, eliberându-se astfel Calea Floreasca şi bulevardul Barbu Văcărescu. Podul va fi monitorizat şi va intra în managementul traficului, camerele fiind deja amplasate în intersecţiile cu arterele menţionate. Pentru a-i proteja pe cei care locuiesc în zonă, pasajul a fost dotat şi cu panouri fonoizolante, iar în momentul în care va fi deschisă circulaţia, va fi monitorizat nivelul de poluare fonică.

În ceea ce priveşte intersecţia Şoselei Pipera cu strada Nicolae Caramfil, unde ar putea apărea blocaje în trafic, Oprescu a spus că arterele nu au putut fi lărgite aici şi că au fost luate în calcul mai multe variante pentru fluidizarea circulaţiei. Petnru început, se va introduce o semaforizare în trei timpi.

Un pod în aşteptarea autostrăzii

Lucrările la Pasajul Pipera au început în octombrie 2010. Podul are o lungime totală de aproape 700 de metri şi câte două benzi pe sens. Proiectul a vizat şi lărgirea Şoselei Pipera la şase benzi, faţă de patru câte sunt în prezent, de la intersecţia cu străzile Elena Caragian şi Moeciu şi până la actualul pasaj suprateran Pipera-Tunari.

Pe ambele părţi ale pasajului au fost prevăzute bretele rutiere cu câte două benzi de circulaţie. Lucrările ar fi trebuit să se încheie în octombrie 2011. Valoarea investiţiei este de 140 de milioane de lei. Potrivit municipalităţii, beneficiile pasajului vor fi şi mai mari odată cu finalizarea lucrărilor la viitoarea autostradă A3, care se va lega de reţeaua stradală a Capitalei în zona şoseaua Petricani - strada Fabrica de Glucoză.

Dacă ţi-a plăcut ştirea, dă-ne LIKE pe Facebook AICI

Footer Bucuresti
București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite