Benzina aruncă în aer preţul la taxi: Tariful unic va fi de 1,8 lei pe kilometru, în Capitală
0Taximetriştii din Bucureşti intenţionează să crească de la 1,3 lei la 1,8 lei preţul pe kilometru, invocând scumpirile din ultima perioadă a combustibilului. După ce au menţinut preţurile la limita de jos în ultimii doi ani, taximetriştii se văd nevoiţi să majoreze preţul pe kilometru în primul rând din cauza majorării preţurilor la combustibili.
Luni au fost reintroduse noi amendamente la Legea Taximetriei care le permite să opereze majorarea de 41 de bani. Mai exact, una dintre prevederi presupune ca fiecare consiliu local să decidă un tarif unic care se ştie deja, şi-anume 1,8 lei pe kilometru. „Nu mai putem rezista în condiţiile actuale.
Această majorare va obţine toate voturile în Parlament, suntem convinşi. De un an şi jumătate aşteptăm să se treacă la acest tarif, asta în condiţiile în care benzina s-a scumpit de 6-7 ori până acum”, a precizat Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).
Speriaţi de majorare
Despre această modificare de preţ se vorbeşte deja şi în teren, iar şoferii sunt convinşi că această majorare îi va determina să facă muncă voluntară. În prezent, tariful maxim pentru taximetrie fixat de Direcţia Transporturi a Primăriei Capitalei este de 3,5 lei.
De asemenea, reprezentanţii unei alte companii de taximetrie, As Taxi, ne-au confirmat că tariful pe kilometru se va majora chiar mai repede. „Ne-au anunţat că trecem pe 1,8 lei chiar din aprilie, doar că nouă, ca şoferi, ni se va mări planul, pe care nici acum nu reuşim să-l acoperim, darămite atunci. Mulţi vor renunţa să mai facă taximetrie în acest caz”, a spus un taximetrist de la compania AS.
Fără taxiuri de Ilfov în Capitală
De asemenea, revizuirea acestui act normativ îi va afecta, teoretic, şi pe taximetriştii cu licenţe de Ilfov care operează în Capitală. Şi asta pentru că, potrivit legii, fiecare operator de taxi nu-şi va putea desfăşura activitatea decât pe raza localităţii de autorizare. Doar că poliţiştilor le va fi greu să probeze că aceşti şoferi depăşesc graniţa. „Tariful pentru exterior se va mări şi el, iar aceşti şoferi care nu respectă noie prevederi poti fi prinşi printr-un flagrant. Simplu. Faci o comandă şi vezi în cât timp sosesc!”, susţine Ştefănescu.
De asemenea, conform noului act normativ, nici dispecerizarea nu mai este obligatorie. Pentru a elimina eventualele disensiuni între operatorii de taximetrie se va renunţa la cazierul profesional, fiind valabil la angajare doar cazierul auto.
Peste 80 de taximetrişti amendaţi în două ore
Peste 20 de echipaje de la Brigada Rutieră, inspectori de la Registrul Auto Român şi de la Primăria Capitalei au făcut, ieri, controale la taximetriştii din mai multe zone, printre care Gara de Nord, Gara de Est, Şoseaua Olteniţei şi Aeroportul Băneasa.
În urma controalelor au fost reţinute patru permise de conducere şi retrase opt certificate de înmatriculare. De asemenea, poliţiştii au dat 85 de sancţiuni în cadrul controlului, care a vizat 150 de autoturisme.
Controale noi, aceleaşi obiceiuri. Metoda "cuarţul" i-a costat scump pe mulţi dintre şoferi, care au plătit amenzi de 1.000 de lei pentru asta. Alţii au lut amenzi din cauza maşinilor foarte vechi, respectiv pentru emisie excesivă de noxe.
Primul oprit, primul servit cu amendă. "Bonul dumneavoastră fiscal arată că aţi operat cinci curse într-un minut, de zero lei. Ia uite şi cum aţi reuşit asta…", spune unul dintre comisarii de la Poliţia Rutieră în timp ce extrăgea cuarţul de pe aparatul de taxat de pe un taximetru oprit în faţa Gării de Nord. Metodă folosită de taximetrişti ca să reseteze totalul de plată, cerută şi de patronii de taxi, cei care astfel declară venituri mai mici la stat.