În sectorul 6 bucureştenii au mai puţine drumuri de făcut pentru a plăti impozitele. Primăria a lansat un proiect menit să uşureze birocraţia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Începând cu 1 august, DGASPC Sector 6 poate să acceseze baza de date de la taxe şi impozite, aşa încât cetăţenii nu mai trebuie să aducă hârtiile doveditoare necesare dosarului propriu.

Reprezentanţii primăria sectorului 6 susţin, printr-un comunicat emis astăzi, că au găsit o soluţie pentru a combate birocraţia: cetăţenii care au nevoie de informaţii de la Direcţia de Taxe şi Impozite Locale Sector 6 pentru a obţine ajutoarele financiare sau pentru a apela la serviciile sociale de la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Sector 6 nu mai trebuie să facă două drumuri.

Astfel, DGASPC Sector 6 colaborează cu Direcţia de Taxe şi Impozite Locale Sector 6 prin solicitarea de informaţii, referitoare la persoanele din comunitatea locală, care solicită acordarea de prestaţii sau servicii socialeInformaţiile solicitate cuprind date despre bunurile mobile/imobile impozabile ale unei persoane, datorii înregistrate către administraţia locală, precum şi bunurile care fac obiectul unei dezbateri succesorale.

Până la 1 august, datele de mai sus erau ataşate la dosar de fiecare cetăţean, care trebuia să se ducă personal la direcţia de locală de taxe şi impozite.

Serviciile din cadrul DGASPC Sector 6 care utilizează astfel de date sunt următoarele:

Serviciul Prestaţii Sociale şi Facilităţi
-în vederea recuperării prestaţiilor sociale încasate necuvenit de către persoana cu handicap decedată sau familia acesteia, conform prevederilor Legii.nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările şi completările ulterioare.

Servciul Prevenire Marginalizare Socială
-în vederea acordării/neacordării unor sume de bani pentru plata chiriei, conform prevederilor Legii nr.116/2002 privind prevenirea şi combaterea marginalizării sociale;
-în vederea acordării/neacordării ajutorului financiar pentru suportarea unei părţi din datoria înregistrată la furnizorii publici de utilităţi, conform prevederilor Legii nr.116/2002 privind prevenirea şi combaterea marginalizării sociale.

Serviciul Asistenţă Persoane Vârstnice
-în vederea verificării titlului de proprietate al persoanei vârstnice în vederea accesării unei măsuri de protecţie socială, conform Legii nr.17/2000 privind protecţia persoanelor vârstnice, cu modificările şi completările ulterioare.

Serviciul Ajutor Social
-în vederea acordării/neacordării ajutorului social, conform prevederilor Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare;
-în vederea acordării/neacordării alocaţiei pentru susţinerea familiei, conform prevederilor Legii nr.277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei;
-în vederea acordării/neacordării tarifului social la furnizorul de energie electrică, conform prevederilor Ordinului nr.38/2005 pentru aprobarea Procedurii privind condiţiile şi modul de acordare a tarifului social consumatorilor casnici de energie electrică, emis de ANRDE.

De asemenea, respectivele informaţii sunt necesare şi în vederea verificării beneficiarilor de ajutor de încălzire a locuinţei, conform prevederilor OUG nr.70/2011 privind măsurile de protecţie socială în perioada sezonului rece, se mai arată în comunicat.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite