Schimbarea la faţă a Capitalei: cum arată reamenajarea a trei mari bulevarde care ar transforma complet oraşul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Municipalitatea a pus în dezbatere publică unul din cele mai mari proiecte de modernizare care prevede transformarea radicală a centrului oraşului.

Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU) se află de peste patru ani pe masa discuţiilor şi este în dezbatere publică pe siteul Primăriei Capitalei (www.pmb.ro), cu termenul limită 24 Aprilie. PIDU este o iniţiativă veche, iar proiectele propuse prin acest plan vor fi realizate din fonduri europene. Mai întâi, însă, PIDU are nevoie de aprobarea Consiliului General al municipiului Bucureşti.

Printre altele se urmăreşte reamenajarea Căii Victoriei, a bulevardelor Unirii şi Regina Elisabeta, pietonalizarea străduţelor conectate cu aceste bulevarde şi amenajarea de piste pentru biciclete. De asemenea, Primăria vrea reconfigurarea marilor pieţe publice din Bucureşti şi construirea, sub ele, a unor parcări, dar şi un sistem de management inteligent al traficului care să încurajeze circulaţia pietonală în acest areal.

Iată lista completă a proiectelor propuse prin Planul Integrat de Dezvoltare Urbană:

* Reabilitarea marilor bulevarde din Bucureşti:

- Calea Victoriei;
- Regina Elisabeta;
- Unirii, de la Piaţa Constituţiei la Piaţa Unirii;
- Calea Griviţei, între Gara de Nord şi Calea Victoriei;
- Calea Moşilor, între Strada Baraţiei şi Bulevardul Carol I;
- Str. Ion Câmpineanu, Str. Baraţiei (între Bd. Bălcescu şi str. Jean Louis Calderon), str. Jean Louis Calderon;
Reabilitarea acestor bulevarde presupune redefinirea spaţiilor pietonale, refacerea trotuarelor, a spaţiului carosabil şi înlocuirea/rearanjarea mobilierului urban.

CLICK pe poză pe unde a vedea harta proiectelor mărite!

image

Proiecte PIDU propuse pentru dezbatere/ sursă centralbucuresti.ro

* Construirea unei reţele de parcaje în zonele cheie din centrul oraşului:

- parcare subterană Piaţa Rahova;
- parcare subterană Sala Palatului;
- parcare subterană Piaţa Constituţiei;
- parcare supraterană în Centrul Istoric, pe str Toniza, nr. 7-9;
- parcare subterană la Palatul Justiţiei;
-parcare subterană Grădina Icoanei;

* Reconfigurarea marilor pieţe din Bucureşti prin concurs de arhitectură:

- Piaţa Matache;
- Piaţa Universităţii;
- Piaţa Unirii;
- Piaţa Romană;
- Piaţa Revoluţiei;
- Piaţa Naţiunile Unite;
- Piaţa Gării de Nord;
- Piaţa Victoriei;
- Piaţa Constituţiei;

* Reamenajarea altor spaţii publice importante din centrul oraşului:

- modernizare Pasaj Vilacrosse;
- amenajarea Podului Calicilor (podul peste Dâmboviţa de la Piaţa Naţiunilor Unite);
- modernizare spaţiu de la Sala Palatului;
- modernizare spaţiu public zona Mânăstirii Antim;
- amenajare şi modernizare Parc Izvor;
- reconfigurarea spaţiului public Autogara Filaret;
- configurare spaţiu public de la Biblioteca Naţională;
- modernizare Piaţa de flori "George Coşbuc";

* Amenajarea unor spaţii urbane noi:

- Construirea unui pod pietonal nou peste Dâmboviţa, în zona Mihai Vodă;
- Construirea unui pod pietonal şi ciclist parcul Izvor - curtea IVlNAC;

* Punerea în valoare a patrimoniului construit:

- Restaurarea şi punerea în valoare a Palatului Voievodal "Curtea Veche";
- Restaurare catacombe Hanul Stravropoleus cu amenajare spaţiu public adiacent;
- Reabilitarea Halei Matache, iar interiorul să capete functiunea de piaţă tradiţională;

* Proiecte de infrastructura şi managementul traficului:

- nod intermodal de transport Piaţa Romană;
- reconfigurare nod intermodal de transport în comun Piaţa Rosetti;
- reconfigurare nod intermodal de transport în comun Piaţa Sf. Gheorghe;
- introducere linie tramvai pe ruta Eroii Revoluţiei - Viilor - Calea Rahovei - Str. Uranus - Str. Izvor - Vasile Pârvan - Calea Plevnei - Bd. Dinicu Golescu - Gara de Nord (Masterplan adaptat)
- Introducere linie tramvai Gara de Nord-Calea Griviţei-Str. General Budişteanu-Str. Brezoianu - Izvor - Palatul Parlamentului;
- extinderea sistemului de management al traficului pentru încă 50 de intersecţii. În acest moment funcţionează acest sistem pentru străzile de pe inelul median (Şos Mihai Bravu, Ştefan cel Mare, Iancului, Olteniţei, Pasaj Basarab, etc) şi pe principalele bulevarde din Centrul Istoric;
- implementarea unui sistem VMS prin instalarea de panouri cu mesaje variabile, în punctele cheie, conectate la infrastructura de comunicaţii dezvoltată în cadrul Sistemului de Management al Traficului şi care vor putea afişa în timp real informaţii legate de trafic, rute alternative, locuri de parcare;
- sisteme de restricţionare şi control al accesului auto în zonele prioritar pietonale;
- sisteme de management al parcărilor supraterane deschise (parcometre);
- sisteme de management al parcărilor supraterane închise.

100 de milioane de euro, founduri UE

După 24 Aprilie, PIDU va fi discutat în Consiliul General al Primăriei Capitalei, iar dacă aleşii locali vor adopta proiectul, Primăria va putea trece la întocmirea documentaţiilor pentu accesarea fondurilor europene. Proiectul a stat în dezbatere publică şi pe site-ul www.centralbucuresti.ro.

Pentru realizarea a celui mai mare plan de dezvoltare urbană din istoria modernă a Bucureştiului Muncipalitatea a organizat concurs de soluţii. Câştigătorul şi cei care au gândit proiectele enumerate mai sus este consorţiul ASUB, format din 14 companii: 9 birouri de arhitectură şi urbanism - Re-Act Now Studio, DSBA, Space Syntax, Soare&Yokina arhitecţi asociaţi, IGLOO Architecture, Studio Basar, Astil, Macarie O'looney Architects, Republic of Architects şi 5 companii de specialitate: Synergetics Corporation (finantari), DC Communication (comunicare/consultare), Polarh Design (studii istorice/restaurări), KVB Economic (mediu) şi KXL (trafic).

Proiectanţii susţin că pentru finanţarea acestui proiect se vor accesa fonduri europene de peste 100 de milioane de euro, iar valoarea de proiectare este de 6 milioane de euro, bani care vor fi plătiţi pe măsură ce se accesează finanţare pentru proiecte.

Dacă ţi-a plăcut ştirea, dă-ne LIKE pe Facebook AICI

Footer Bucuresti
București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite