ANAT, despre crima din Otopeni: Moartea japonezei putea fi evitată dacă taximetriştii nu ar fi lăsaţi să asalteze turiştii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Conducerea Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism consideră că tragedia prin care tânăra de origine japoneză a fost omorâtă de un taximetrist putea fi evitată dacă ar fi existat un control riguros în aeroport şi o monitorizare permanentă a ceea ce se întâmplă, iar taximetriştilor nu li s-ar permite să asalteze turiştii.

Informaţia a fost emisă de Ziarul Financiar, care a transmis o solicitare către Aeroportul "Henri Coandă" prin care întreba dacă există vreo politică de siguranţă pentru turiştii care ajung în aeroport şi dacă taximetriştii de la aeroport sunt verificaţi şi autorizaţi.

De asemenea, ZF a solicitat date cu privire la firmele cu care aeroportul are contracte pentru protecţia pasagerilor.

"Răspunsul oficial la întrebările adresate azi vă va fi trimis, după îndeplinirea cerinţelor prevăzute de procedurile interne, în termenul legal. Referitor la activitatea de taximetrie, aceasta, în România (inclusiv pe aeroporturi), se des­făşoară conform legislaţiei în vigoare", arată răspunsul primit de sursa citată.

"Activităţile de ordine publică sunt asigurate de poliţie"

Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Com­paniei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti, ce are în administrare aeroporturile "Henri Coandă" şi "Aurel Vlaicu", a mai transmis că activităţile de ordine publică în aeroport sunt asigurate, conform legislaţiei, de poliţie.

"Aeroportul trebuia să ia măsuri să dispară toată ţigănia cu taximetriştii de la Otopeni, să nu mai calce taximetrişti burtoşi şi şmecheriţi să prostească turiştii. Toţi care vor să fie taximetrişti la aeroport să poarte cămăşi albe, să fie tunşi, adică să arate într-un fel ca să nu ne facă de râs în faţa turiştilor străini", este de părere Alin Burcea, proprietarul agenţiei de turism Paralela 45, una dintre cele mai mari companii de pe piaţa de profil, potrivit Mediafax.

În Aeroportul "Henri Coandă" stau foarte mulţi "combinatori", persoane al căror rol este să ia clientul şi să îl ducă la un taxi, unde se stabileşte în avans un preţ pentru cursă, spune Radu Viorel, preşedintele Asociaţiei pentru Drepturile Taxi­me­triştilor Independenţi.

Piraţii nu dispar, autorităţile tac

"Sunt taximetriştii neautorizaţi, care fac bani cu pasagerii care aterizează pe aeroportul din Otopeni. Deşi am făcut mai multe sesizări anul trecut la aeroport şi la Ministerul Transporturilor, nimeni nu s-a sesizat. Dacă s-ar fi făcut ceva cu aceşti piraţi, care pot fi violatori şi ucigaşi, japoneza nu ar fi murit", a spus Radu Viorel.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti este condusă de Cornel Poteraşu, director general al Aeroportului "Henri Coandă" fiind Tudor Jidav. Această companie care administrează Aeroportul "Henri Coandă" este în subordinea Ministerului Transporturilor. Nici şefii acestui minister nu s-au sesizat cu privire la această problemă.

Miniştrii nu iau măsuri

Nici Radu Berceanu, care a fost ministru până în 2010, nici Anca Boagiu, care a condus Ministerul Transporturilor din 2010 până la începutul lui 2012, urmată fiind de Alexandru Nazare şi în prezent de Ovidiu Silaghi, nu au luat măsuri pentru a scăpa de "piraţii" de la Otopeni. Nici reprezentanţii Ministerului Turismului, Elena Udrea care a ocupat funcţia de ministru până anul acesta şi nici Eduard Hellvig, nu au venit cu măsuri pentru ca turiştii străini să nu fie întâmpinaţi de aceşti piraţi.

Radu Viorel mai spune că, din datele pe care le are, în Bucureşti aproape 4.000 de taximetrişti circulă fără autorizaţii, care nu au mai fost prelungite de Primăria Bucureşti.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite