Şeful autovit.ro: Piaţa auto din România nu poate fi comparată cu cele din ţările europene. Ce maşini second hand vând românii în 2012

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Attila Okányi, director general în cadrul autovit.ro, nu poate compara piaţa auto second hand românească cu pieţele din alte ţări europene, întrucât „sunt diferenţe importante, cum ar fi de volum, de dimensiune, de cumpărare sau taxarea diferenţiată“.

Attila Okányi a explicat că piaţa auto SH din România a înregistrat o creştere faţă de 2011, dar că nu se va atinge nivelul din 2010.

„Dacă ar fi să comparăm piaţa de anul acesta cu cea de anul trecut, se constată o creştere, însă nu va atinge nivelul din 2010, raportând la importurile de maşini SH. În schimb, ca activitate internă, pe piaţa domestică vedem o creştere constantă. Chiar dacă nu monitorizăm tranzacţiile efective, observăm şi din statisticile DRPCIV, dar şi din feedbackul primit de la dealeri, clineţii noştrii, că au loc tot mai multe tranzacţii“, a spus Okányi într-un interviu acordat reporterilor bucuresti.adevarul.ro.

De la reprezentant de vânzări, la director general.

Acesta este de părere că piaţa auto second hand românească nu poate fi comparată cu pieţele din alte ţări europene. „Nu ştiu dacă este cazul de o comparaţie. De exemplu, nu are rost să comparăm piaţa auto românească cu cea din Germania sau Ungaria. Sunt diferenţe importante, de volum, de dimensiune, dar şi cele ca puterea de cumpărare sau taxarea diferenţiată. La noi există această taxă de poluare sau taxa de mediu care pune piedici pe piaţa auto second hand“, a explicat directorul general al autovit.ro.

Attila Okányi şi-a început cariera în comerţul auto în 2001, la producătorul austriac Schwarzmüller. „Am lucrat aici până la sfârşitul anului 2008. Am fost la început reprezentant de vânzări, iar apoi director general. De acolo am plecat înspre online“, a povestit acesta. „M-am angajat la o firmă care se numeşte chiar AUTOonline Sisteme Informatice, o filială înRomânia a unei platforme destul de renumite pe plan european, un portal de licitaţii pentru epave euto (autovehicule avariate). Aici, vânzătorii erau societăţi de asigurări, iar cumpărătorii dezmembratori, service-uri auto şi aşa mai departe. În 2010 m-am angajat la autovit.ro“, a continuat acesta.

Atilla Okanyi are 37 de ani, este căsătorit, iar hobby-urile lui sunt maşinile, dar în special motocicletele.

Ford câştigă teren în faţa mărcilor germane

Potrivit celui mai recent studiu realizat de autovit.ro, producătorul american de automobile Ford ocupă locul patru în top 10 cele mai listate mărci pe piaţa auto second hand, în primul trimestru din 2012.



CLICK pe imagine pentru a vedea graficul la dimensiunea originală!


În primul trimestru din 2012, Ford a înregistrat 16.062 de automobile scoase la vânzare pe piaţa SH, reprezentând 11% din totalul ofertelor postate, depăşind astfel mărcile germane Mercedez Benz şi Audi, care au înregistrat doar 13.500 (9,4%), respectiv 14.240 (9,9%) de maşini.

Faţă de primul trimestru din 2011, Ford a înregistrat o creştere de 1%, în timp ce Mercedes Benz a înregistrat o scădere de 0,6%, iar Audi a rămas constant, la 9,9%.

Topul primelor 10 cele mai ofertate mărci este dominat şi anul acesta, ca şi în 2011, de marca germană Volkswagen, cu un procent de 21% din totalul atomobilelor listate la începutul anului, urmată de Opel, cu 15%, şi BMW, cu 12%.



CLICK pe imagine pentru a vedea graficul la dimensiunea originală!

image
image

Volskwagen ocupă primul loc şi în top 10 cele mai vândute modele în 2012, cu modelul Golf, care e urmat de Opel Astra şi Volskwagen Passat.

Modelul autohton Dacia Logan a coborât două locuri în acest top, comparativ cu anul 2011, situându-se pe locul al şaselea, cu 4.867 de maşini scoase la vânzare.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite