Angajaţii închisorilor din ţară, colegi de celulă cu deţinuţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Situaţia penitenciarelor şi condiţiile pentru rezidenţii permanenţi şi angajaţi sunt, simultan, motive pentru proteste sindicale şi felicitări internaţionale.

Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO)  „a apreciat pozitiv eforturile Ministerului Justiţiei în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de detenţie şi a condiţiilor de muncă a personalului penitenciar”, conform informaţiilor oferite de instituţia românească.

Ministerul a luat măsuri legislative pentru înfiinţarea unui mecanism naţional de prevenire a torturii în locurile de detenţie, precum şi referitoare la îmbunătăţirea condiţiilor de detenţie şi de muncă ale personalului penitenciar. Aceste măsuri sunt incidente în problema cauzelor aflate pe rolul Curţii Europene.

Federaţia Sindicatelor din Administraţia Naţională a Penitenciarelor aduce, în plus, în atenţia CEDO detalii în legătură cu condiţiile actuale şi recente din penitenciarele româneşti.

Conform legii, deţinuţilor trebuie să li se asigure spaţiul minim de 4 metri pătraţi; există cazuri de încăperi de aceste dimensiuni, foste celule, în care lucrează până la şase angajaţi ai penitenciarelor din ţară, a spus preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Administraţia Naţională a Penitenciarelor, Sorin Dumitraşcu.

Citeşte şi:

FOTOGALERIE La penitenciarul Jilava, deţinuţii se păzesc unii pe alţii

În plus, cătuşele sunt ţinute în birouri în unele cazuri, nu asupra angajaţilor, cum prevede legea, pentru că nu sunt suficiente.
Uniformele angajaţilor nu au mai fost înnoite de 6 ani; au existat tineri cadeţi care au primit la angajare uniforme de femei. Doar o cincime din totalul angajaţilor din penitenciare, totuşi 2.000 de femei muncesc în închisori.

Mai mult, la Deva oamenii  sunt ţinuţi cu lumina stinsă, din tabloul electric, iar închisoarea de maximă siguranţă de la Giurgiu, unde sunt cazaţi printre cei mai periculoşi deţinuţi, unii dintre ei –permanent,  funcţionează cu doar  60% din personalul pe care ar trebui să îl aibă.

La Gherla, poate cel mai renumit penitenciar de maximă siguranţă din ţară, 70 de metri dintr-un gard care trebuia să izoleze spaţiul de deţinere a căzut acum 5 ani; s-a prăbuşit fără motiv, cu singurul „antecedent” că fusese reparat cu 2-3 ani înainte.

Escortele

Anual, peste 100.000 de deţinuţi sunt mutaţi între penitenciarele din ţară; în veritabilele circuite pe care le fac, ce pot dura şi zile până la ultimul oraş-destinaţie a puşcăriaşilor, condiţiile paznicilor nu diferă cu mult de ale păziţilor.

Maşinile pentru transportul deţinuţilor ajung să aibă peste un milion de kilometri la bord, în mai puţin de 10 ani, conform informaţiilor oferite de Sorin Dumitraşcu.

Câteva zile în dubă sunt escorte lungi, dar deţinuţii şi supraveghetorii lor, deopotrivă, puteau sta în tren şi 2-3 săptămâni, când transportul era asigurat şi cu vagonul penitenciar, care s-a scos în 2005. În anul următor,  au fost compărate 115 maşini, din care 10 pe bani europeni.

Mai multe informaţii despre schimbările posibile în condiţiile din penitenciare:

FOTOGALERIE La Jilava, în secţia pentru foştii consumatori de droguri, ca în căminele din Regie

Urmăreşte-ne şi pe FACEBOOK ca fii la curent cu tot ce mişcă în Bucureşti

Footer Bucuresti
București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite