Mega-parcarea de la Universitate rămâne şantier. Oprescu a agăţat iar în cui panglica de inaugurare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi pe 7 mai primarul general anunţa că în două-trei săptămâni bucureştenii vor putea beneficia de cele 420 de locuri ale parcării subterane, lucrarea nu e terminată nici astăzi. Un nou termen avansat de primarul general – 20 iulie.

Anunţată pentru finalul lunii mai, parcarea subterană de la Piaţa Universităţii îşi prelungeşte termenul de finalizare de la o lună la alta. Chiar dacă structura de rezistenţă a lucrării a fost terminată, muncitorii mai lucrează încă la instalaţii, la rampele de acces (finalizate în proporţie de 75%) şi la hidroizolaţie ( 30%).

Amânări peste amânări

Construcţia parcării subterane care ar urma să pună la dispoziţia bucureştenilor 420 de locuri pentru automobile, plus încă 25 pentru motociclete, trebuia să fie terminată la finalul lunii mai, potrivit declaraţiilor de atunci ale primarului general, Sorin Oprescu.

Cu câteva zile înainte de alegerile locale, adică pe 6 iunie, Oprescu a avansat atunci un nou termen de finalizare al lucrării – 20 iulie. Termenele de finalizare amânate iar şi iar au transformat zona într-un coşmar pentru şoferii care nu au unde să-şi lase maşinile. În zonă sunt puţine locuri de parcare monopolizate de “parcagii” care au devenit stăpânii locului, chiar sub nasul poliţiştilor. 

Întârzierea din nou a punerii în funcţiune a construţiei de la Piaţa Universităţii a fost motivată de intenţia terminării şi amenajării zonei pietonale de deasupra parcării. "Vrem ca parcarea să fie funcţională pe 20 iulie şi sperăm ca până atunci să fie finalizată şi amenajarea pieţei de deasupra", a declarat Bogdan Hreapcă, şeful Direcţiei Investiţii din Primăria Capitalei. Pentru această zonă pietonală, Primăria Capitalei, în colaborare cu Ordinul Arhitecţilor din România şi Filiala Bucureşti a Ordinului, a organizat, în perioada 24 august - 3 noiembrie 2011, un concurs de soluţii pentru amenajarea spaţiului de deasupra parcării. Concursul a fost câştigat de o echipă formată din trei arhitecte din Italia, Franţa şi România: Ambra Fabi, Simona Dirvariu şi Carole Lenoble. Astfel, spaţiul în cauză ar urma să devină pietonal, iar iluminatul idetic cu cel din Centrul vechi. 

Construcţia  parcării subterane din Piaţa Universităţii a început în iulie 2010  prin mutarea celor patru statui din piaţă în Parcul Izvor. În perioada noiembrie 2010 - iunie 2011 au fost începute şi finalizate lucrările arheologice. Lucrările de contrucţie au debutat abia în iunie 2011. Termenul iniţial la care lucrarea ar fi trebuit să fie gata (noiembrie 2011), a fost devansat pentru  mai 2012, apoi pentru iulie.

Parcarea de la Inter, unită cu cea din strada Edgar Quinet

Odată cu anunţarea câştigătorilor concursului pentru reamenajarea spaţiului suprateran al parcării din Piata Universităţii,  municipalitatea a anunţat şi că parcarea subterană care va fi realizată pe strada Edgar Quinet va fi unită cu cea de la Intercontinental. Astfel, în cele două parcări se va putea intra pe rampa existentă pe Bulevardul Nicolae Bălcescu. Construcţia de pe Edgar Quinet va avea 320 de locuri şi va fi realizată tot în parteneriat public privat de firma care a concesionat şi lucrarea din Piaţa Universităţii şi care a cumpărat şi parcarea subterană de la Intercontinental.

Aceasta va fi reabilitată în totalitate, urmând să facă parte din reţeaua de parcări publice ale oraşului. Proprietarul a acceptat, sub contract cu Primăria Capitalei, să folosească tarifele care vor fi stabilite de Consiliul General. Astfel, în următoarea perioadă, în zona Universităţii, şoferii vor avea la dispozitie peste 2.000 de locuri în parcări publice.




București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite