VIDEO S-au călcat în picioare pentru haine: Sociologii explică obsesia românilor pentru chilipiruri FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peste 1.000 de persoane au aşteptat ore în şir la o coadă lungă de zeci de metri că să prindă ocazia să-şi reînnoiască garderoba cu haine noi de firmă, chiar în momentul  deschiderii unui magazin de haine.

Ora 8.30 dimineaţa: în faţa intrării unui magazin dintr-unul dintre mall-urile bucureştene aşteaptă un grup de câţiva oameni. Ora 10.30: în faţa intrării aşteaptă acum sute de persoane. În spatele lor, o coadă uriaşă se întinde până în capătul spaţiului de 1.700 de metri pătraţi care găzduieşete, de astăzi, prima reprezentanţă a firmei H&M în România.

CITEŞTE ŞI: A început isteria H&M: peste 2.000 de persoane au participat la inaugurare

„M-am aşezat la rând pe la ora 9.00 dimineaţa să fiu sigură că prind voucherele cadou. Oricum aveam şi alte cumpărături de făcut şi dacă tot am ajuns aici, am zis de ce nu? Sincer, nu am crezut că o să vină atât de multă lume, pentru că ştiam că e mass-market şi m-am gândit că oamenii nu sunt foarte curioşi", a spus Eva Tamăş, de 23 de ani, una dintre clientele care aşteptau în această dimineaţă deschiderea magazinului.

image

Sociologii spun că acest gen de comportament este o reacţie normal la o campanile agresivă de marketing cu care firmele s-au obişnuit să-şi promoveze magazinele. "În primul rând este o explicaţie de marketing. Când deschizi un magazine de haine doar aşa, şi pui pe el hârtie pe care scrie: aici se vând haine, rămâne gol. Toate firmele importante au strategia de a crea un eveniment din deschiderea magazinelor. E un fenomen normal. Se explică prin curiozitatea oamenilor, dornici de chilipiruri. Te aştepţi ca atunci când se deschide un magazine să existe câteva lucruri care au un raport calitate preţ foarte bun", a explicat sociologul Mircea Chivu. 

image

Îmbulzeala de astăzi, de la deschiderea magazinului de haine nu este o urmare a crizei, ci o urmare a unei "strategii care şi-a atins scopul", spun sociologii. "În România, faţă de alte ţări, promoţiile funcţionează mai bine. Românii sunt mult mai sensibili la factorul preţ şi mici şmecherii psihologice care se fac. Oamenii din România au mai puţină experienţă cu societatea de consum sau comerţul modern. Acesta a fost genul de magazin făcut pentru generaţia care vede în shopping  o plăcere", a mai spus Mircea Chivu.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite