Zeii circului fac show la Romexpo!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Celebra trupă Cirque du Soleil a adus în România cel mai longeviv program din repertoriu - „Saltimbanco“. 50 de artişti încântă bucureştenii în aceste zile.

Artiştii renumitei trupe Cirque du Soleil au susţinut, aseară, la complexul Romexpo, primul spectacol din cele nouă programate pentru prima lor vizită în România. Marţi seară ei au fost invitaţii de onoare ai omologilor români de la Circul Globus, în prezenţa lui Sorin Oprescu, primarul Capitalei, şi a lui Philippe Beaulne, ambasadorul Canadei în România. Artiştii români au avut o misiune extrem de grea şi anume să îi impresioneze pe cei mai buni din breasla lor cu spectacolul Destinul Dacilor, considerat cel mai bun show al anului 2011 din România. Spectacolul în regia Brânduşei Novac a câştigat premiul „Leul de Aur“ la Festivalul internaţional de artă a circului anul acesta.

Turneu mondial

Trupa este în prezent într-un turneu mondial cu show-ul creat în 1992 şi denumit „Saltimbanco“. Acesta este primul show în care trupa de circ a abordat o poveste cu o temă specifică. Creatorul, Franco Dragone, a fost inspirat chiar de multiculturalitatea din cadrul trupei, cu membri din toată lumea, şi a vrut ca tema să fie „urbanism cosmopolitan“.„Saltimbanco“ a fost readaptat în 2007 şi este cel mai longeviv spectacol al Cirque du Soleil, având nenumărate reprezentaţii cu casa închisă în Noua Zeelandă, Europa, America de Nord, America de Sud, Australia sau Japonia. Până acum, această mega-producţie a fost vizionată de peste 11,5 milioanede oameni.
Spectacolele au loc pe o scenă cu lungimea de 34 de metri şi 20 de metri lăţime. Artiştii au venit la Bucureşti cu 12 tiruri pline cu 180 de tone de echipament printre care 2.500 de costume, 250 de perechi de pantofi facuti la comandă, recuzită sau  truse de make up personale. Hainele artiştilor au fost create special pentru fiecare artist în parte, prin eforturile a peste 300 de artizani angajaţi în ateliere de creatie din Montreal. Toata garderoba călătoreşte de la un oraş la altul în aproximativ 50 de valize speciale, fiind permanent monitorizate de patru garderobieri. Grija pentru costumele artiştilor i-a făcut pe patronii circului să cumpere maşini de spălat speciale pe care le cară cu ei pe tot parcursul turneului. Cei responsabili cu îngrijirea hainelor trebuie să folosească numai detergenţi biodegradabili şi să fie siguri că fiecare dintre cele 80 de feluri de nasturi sunt aplicaţi corect pe haine.

Programul trupei

Cei 50 de artişti din acest spectacol şi-au început seria de reprezentaţii aseară, urmând ca, în fiecare zi, până pe 12 februarie să incante publicul românesc după cum urmează: joi, 9 februarie, ora 16.00 şi ora 20.00; vineri, 10 februarie, ora 16.00 şi ora 20.00; sâmbătă, 11 februarie, ora 16.00 şi ora 20.00; duminică, 12 februarie, ora 12.00 şi ora 16.00. Preţul biletelor începe de la 80 de lei pentru copii sub 12 ani şi ajunge la 450 de lei în funcţie de poziţionarea în sală.
Biletele pentru spectacolele celor de la Cirque du Soleil mai sunt disponibile la toate sectoarele pentru fiecare dintre cele nouă reprezentaţii de la Romexpo. Organizatoii au specificat că, biletele care s-au epuizat cel mai repede, au fost cele de la lojele VIP, unde vizibilitatea este cea mai bună. Totodată, „Cirque du Soleil este in acest moment cel mai bine vândut spectacol indoor din România: peste 36 000 de spectatori vor asista la cele nouă showuri ale canadienilor“, a precizat unul dintre organizatori.

Performanţe uluitoare

Trupa canadiană are la bază viziunea extraordinară a doi artişti de stradă, Guy Laliberté şi Daniel Gauthier, care în anul 1984 au reunit un grup de 20 de performeri cu gândul că vor reuşi să uimească întreaga lume. În cei 28 de ani de când  există, Cirque du Soleil a ajuns astăzi o organizaţie enormă cu sediul central în Québec, oferind divertisment de înaltă calitate artistică. Compania are în prezent 5.000 de angajaţi, incluzând mai mult de 1.300 de artişti din aproape 50 de ţări diferite. De-alungul anilor, Cirque du Soleil a uimit şi încântat peste 100 de milioane de spectatori în aproape 300 de oraşe de pe cinci continente.

În fiecare oraş în care circul ajunge sunt angajaţi aproximativ 140 de oameni pentru a contribui la set-up-ul şi la împachetarea showului, astfel, reuşind să împacheteze totul şi să fie gata de drum în aproximativ o oră.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite