FOTOGALERIE Cum vor arăta noile staţii de metrou spre Otopeni. Şi călătorii de pe Magistrala 5 vor beneficia de staţii moderne

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Spaţiile în care vor opri trenurile subterane vor avea un aspect futurist.

Viitoarele staţii de pe Magistrala 6 de metrou, care va lega Bucureştiul de Aeroportul Internaţional „Henry Coandă” din Otopeni, au fost deja schiţate de arhitecţi. „Adevărul” vă prezintă cum vor arăta aceste staţii, care au un design ultramodern, futurist.

Potrivit lui Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex, machetele staţiilor au fost realizate de arhitecţii de la SC Metroul SA în cadrul studiului de fezabilitate al proiectului. Staţiile ar putea suferi unele modificări, în funcţie de condiţiile din zonele în care acestea vor fi amplasate. 

Două capitale noi

Noua linie de metrou va avea 12 staţii, numărul acestora fiind decis la începutul acestui an împreună cu firma japoneză care asigură consultanţa pentru ivestiţie. Unele dintre staţii vor purta numele capitalelor unor ţări. Este vorba despre Tokio, Washington şi Paris, la care au fost adăugate recent Londra şi Bruxelles. Astfel, cele 12 staţii vor fi: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokio (Băneasa Institut), Washington (Jandarmeriei), Paris (Padina), Londra, Otopeni, Bruxelles şi Aeroportul Otopeni. Magistrala va porni printr-o ramificaţie din Linia 4 Gara de Nord – Lac Străuleşti în zona de nord a staţiei 1 Mai.

Cum vor arăta noile staţii de metrou spre Otopeni

CLICK pe imagini pentru a vedea FOTOGALERIA!

Lucrările pentru magistrala 6 de metrou ar urma să înceapă în anul 2013 şi vor fi finalizate în 2017-2018. În prezent se lucrează la proiectele tehnice preliminare şi la caietele de sarcini pentru licitaţie. „Urmează ca în toamnă să dăm drumul la licitaţie pentru execuţia structurii tunelurilor şi staţiilor”, ne-a declarat Udrişte.

Citeşte şi:

Din subteran, direct în aer: bucureștenii vor ajunge cu metroul la Otopeni, după ce vor trece prin Paris

La sfârşitul anului trecut, Metrorex a semnat un contract de consultanţă pentru pregătirea, proiectarea şi supervizarea lucrărilor la Magistrala 6 de metrou. Contractul a fost încredinţat, în urma unei licitaţii internaţionale, consorţiului format din Padeco Japonia, Oriental Consultants Ltd Japonia şi SC Metroul SA România, având ca subconstractanţi SC Seneca Group International SRL şi Systra Franţa SA. Într-o primă etapă, consultantul a avut ca sarcină revizuirea studiului de fezabilitate pentru eficientizarea costurilor prin regândirea rutei şi a numărului de staţii. Semnarea contractului de consultanţă a fost urmată, în luna mai a acestui an, de lansarea de către Metrorex a unui anunţ de intenţie pentru construirea Magistralei 6 de metrou.

Lucrările, finanţate printr-un credit

Durata preconizată a lucrărilor este de 60 de luni de la data terminării licitaţiei. Valoarea estimată a investiţiei este de 1,05 miliarde de euro, fără TVA. Lucrările vor fi finanţate printr-un credit garantat de stat de 320 de milioane de euro, acordat de Guvernul Japoniei prin JICA.
Linia va avea o lungime de 14 kilometri, integral în subteran, şi va fi deservită de zece trenuri Capacitatea maximă de transport a liniei va fi de 50.000 de călători pe oră şi sens. Potrivit estimărilor, de noua linie vor beneficia zilnic aproximativ 150.000 de călători, precum şi alte circa 100.000 de persoane, în urma scăderii traficului de la suprafaţă. Pe perioada lucrărilor vor fi create peste 2.000 de locuri noi de muncă, iar pe cea de exploatare –523.

Noua magistrală de metrou va face şi legătura directă a două moduri de transport, cel pe calea ferată prin Gara de Nord şi cel pe calea aerului prin aeroporturile Băneasa şi Otopeni. Astfel, utilizatorii transportului aerian vor putea utiliza serviciile de check-in în Gara de Nord.

Staţii moderne şi în Drumul Taberei

Şi călătorii care vor circula pe Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Pantelimon vor beneficia de staţii moderne. Potrivit proiectului actual, Magistrala 6 va avea nu mai puţin de 23 de staţii. Dintre acestea, zece staţii vor fi pe primul tronson, care este acum în lucru, şi anume cel dintre Eroilor şi  Drumul Taberei. Cele zece staţii sunt: Drumul Taberei, Valea Argeşului, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Celibidache, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară şi Eroilor.

image

CLICK pe imagini pentru a vedea FOTOGALERIA!

Pentru al doilea tronson, cel dintre Eroilor şi Pantelimon, au fost prevăzute staţiile: Haşdeu, Cişmigiu, Universitate, Moşilor, Traian, Piaţa iancului, Victor Manu, Naţional Arena, Chişinău, Morarilor, Sfântul Pantelimon, Vergului şi Depoul Pantelimon. Al doilea tronson va avea corespondenţă cu Magistrala 1 în staţia Iancului.

Cum vor arăta staţiile de metrou de pe magistrala 5

CLICK pe imagini pentru a vedea FOTOGALERIA!

Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex, ne-a declarat că pentru al doilea tronson al magistralei se lucrează în prezent la proiectele tehnice preliminare şi la caietele de sarcini pentru licitaţia care ar urma să fie lansată în toamna acestui an.

La primul tronson se lucrează în prezent la structura tunelurilor şi a staţiilor. “La Academia Militară structura staţiei a fost terminată şi am mutat deja utilajele la altă staţie”, a spus Udrişte. Săparea tunelurilor de către cele două maşinării-gigant – Tunnel Boring Machine – va începe în lunile spetembrie-octombrie.

Lucrările pentru noua magistrală au început au în luna noiembrie a anului trecut. Firmele care au câştigat licitaţia pentru metroul din Drumul Taberei au la dispoziţie cel mult 25 de luni pentru executarea tunelurilor şi a structurii şi cel mult 18 luni pentru finisarea staţiilor. Astfel, tronsonul ar urma să fie dat în folosinţă în 2015. Lungimea totală a magistralei este de aproximativ 16-17 kilometri. Lucrările sunt executate de consorţiul Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM și AB Construct (România)

Finantarea investiţiei este asigurată din fonduri alocate de către Guvernul României, prin Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi credite de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) garantate de stat. Primul tronson al Magistralei 5 este finanţat dintr-un credit BEI, în valoare de aproape 400 de milioane de euro. De asemenea, BEI a acordat la sfârşitul anului trecut României un împrumut de 465 de milioane de euro pentru a finanţa construcţia celui de-al doilea tronson al Magistralei 5.
   

      





București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite