Bucureşti: Pasajul–aberaţie, gata luna aceasta

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cu o întârziere de un an şi cu investiţii duble faţă de cele estimate, Pasajul Pipera-Tunari se deschide peste două săptămâni. Podul proiectat pe patru benzi va prelua traficul de pe Şoseaua Pipera care, în prezent, are doar două benzi. Riscurile: este posibil să se creeze noduri de trafic.

Construcţia pasajului a început în 2007, iar cei puţin peste 300 de metri trebuia să fie gata în noiembrie 2008. De atunci, termenul de finalizare s-a prelungit de două ori din cauza unor erori de proiectare, erori care au dublat costurile pasajului.
Mai întâi, săpăturile la pod s-au oprit în conductele Apa Nova şi Distrigaz precum şi în cablurile Romtelecom care au fost mutate, costul operaţiunii fiind de patru milioane de euro. Nu s-a stabilit cine a fost vinovat, reprezentanţii autorităţilor din Ilfov motivând greşeala cu declaraţii de genul „cablurile nu erau prevăzute în planul iniţial”. Explicaţiile erau date la acea vreme ce către Cristache Rădulescu, preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov.

Hopuri lungi, facturi scumpe

Astfel, lucrările au fost întârzia te cu jumătate de an. Când s-au pus din nou pe treabă, constructorii au realizat că podul se oprea în liniile de înalte tensiune de deasupra căii ferate care leagă Bucureştiul de Constanţa. Motivul: Căile Ferate Române au desfăşurat un program de modernizare a infrastructurii feroviare în paralel cu construcţia podului, însă fără să ştie unii de alţii. Astfel, au fost proiectaţi sub pod doi stâlpi de înaltă tensiune de aceeaşi înălţime cu cea a podului. A fost necesară devierea, în plin sezon estival, a trenurilor care plecau spre mare.

Mai au de turnat covorul asfaltic

Eroarea s-a rezovat prin montarea a şapte grinzi de beton care au înălţat pasajul şi astfel nu a mai fost necesară mutarea stâlpilor. Acum, pasajul este aproape gata, iar Speranţa Cliseru, managerul proiectului susţine că va fi dat în folosinţă până la sfârşitul acestei luni. Se mai lucrează încă la turnarea covorului asfaltic, realizarea marcării benzilor de rulare. De asemenea, balustradele de protecţie a podului sunt doar aşezate pe pod, nefiind prinse în şuruburi.

Se ridică şi restricţiile de la Pasajul Băneasa

De marţi, va fi reluată circulaţia dinspre Ion Ionescu de la Brad spre Şoseaua Bucureşti –Ploieşti, prin traversarea intersecţiei cu DN1. De asemenea, cele şase linii de tranport în comun deviate, 112, 148, 149, 205, 261 şi 301, vor reveni pe traseele obişnuite. Restricţia a fost impusă în urmă cu o lună pentru a facilita lucrările la Passjul Băneasa. Potrivit autorităţilor, Pasajul Băneasa va fi inaugurat la 1 decembrie, cu şapte luni întârziere.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite