Verde prelungit în intersecţii, din 2007

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Verde prelungit pentru RATB-uriIntersecţiile vizate aparţin inelului principal de circulaţie şi axei nord-sud, traseul urmând să fie Mihai Bravu - Iancu de Hunedoara - ştefan cel Mare - Nicolae



Verde prelungit pentru RATB-uri
Intersecţiile vizate aparţin inelului principal de circulaţie şi axei nord-sud, traseul urmând să fie Mihai Bravu - Iancu de Hunedoara - ştefan cel Mare - Nicolae Titulescu - Panduri - Grozăveşti - Piaţa Sudului - Calea Văcăreşti - Mihai Bravu. Proiectul presupune modernizarea echipamentelor existente şi instalarea unei televiziuni cu circuit închis, care să monitorizeze întreg traficul din intersecţii. Astfel, se va putea interveni prompt în cazul ambuteiajelor create la stopuri. Potrivit lui Gheorghe Udrişte, şeful Direcţiei Transporturi din Primăria Capitalei, autovehiculele RATB vor juca un rol central în acest proiect. "Când aglomeraţia în intersecţii va deveni foarte mare, iar RATB-urile vor întârzia mult, culoarea verde pentru maşini va fi prelungită de la 50 de secunde la 60 sau 70", a afirmat Gheorghe Udrişte. De asemenea, mijloacele de transport în comun vor fi dotate cu GPS-uri, pentru ca intervenţia să fie cât mai rapidă. "Este vorba de un sistem de corelare în regim de culoare verde. Concret, dacă vei pleca dintr-o intersecţie pe verde, la următoarele trei vei prinde aceeaşi culoare", a spus comisarul Valentin Iana, de la Biroul de Organizare şi Sistematizare a Circulaţiei din cadrul Brigăzii Poliţiei Rutiere.

Ideea lui Băsescu
Ideea aparţine Primăriei Capitalei şi datează din 2002, când fotoliul de edil-şef era ocupat de preşedintele Traian Băsescu. "Acum patru ani au venit câţiva experţi ai Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare şi au studiat Bucureştiul. Apoi ne-au acordat acest credit, care a fost încheiat în baza unor garanţii municipale, şi nu guvernamentale", a adăugat Gheorghe Udrişte. Reprezentantul Primăriei Capitalei a precizat un alt ţel al proiectului: "Vrem ca omul grăbit să ajungă la lucru, să-şi lase maşina şi să circule cu RATB-ul".

Benzile reversibile, imposibil de aplicat în Capitală
Comisarul Valentin Iana a menţionat că reconfigurarea principalelor intersecţii din Bucureşti este soluţia optimă pentru fluidizarea traficului din Capitală. El a vorbit şi despre principiul benzilor reversibile, ce presupune eliberarea mai multor benzi pentru direcţia de mers mai aglomerată. "Aşa ceva nu se poate face în Bucureşti, pentru că fluenţa este dată de capacitatea de preluare a intersecţiilor". Valentin Iana a explicat că "degeaba avem zece benzi pe Magheru, dacă după ce se trece de intersecţie rămân numai două". Comisarul Brigăzii de Poliţie Rutieră a mai spus că principiul benzilor reversibile se aplică, de regulă, la ieşirile din oraş, însă a afirmat că Bucureştiul nu îndeplineşte condiţiile nici la acest capitol.
"Arterele de penetraţie din Capitală fie sunt traversate de tramvaie, fie au scuar median, deci nu putem să facem nimic nici în aceste zone", a argumentat Valentin Iana.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite