Ultimele restricţii de trafic pentru Pasajul Basarab

0
Publicat:
Ultima actualizare:

ŞANTIER Circulaţia autoturismelor este închisă de astăzi până la 15 septembrie pe Şoseaua Orhideelor pentru lucrările finale la cel mai lat pod din Europa. Pasajul Basarab este gata în proporţie de 90%, iar bucureştenii vor putea circula pe acesta până la începutul anului viitor.

Cea mai impresionantă lucrare de infrastructură din Capitală de după ’89, Pasajul Basarab, este aproape de finalizare, spun autorităţile locale. După ani întregi de nervi înduraţi în trafic, bucureştenii pot admira acum una dintre cele mai impunătare construcţii.

Pentru finalizarea lucrărilor în zona Grozăveşti, traficul rutier va fi oprit, începând de astăzi, pe Şoseaua Orhideelor, între Strada Constantin Ghercu şi Podul Grozveşti. Restricţiile în această zonă vor dura până la 15 septembrie, dată ce va coincide, potrivit municipalităţii, cu reluarea circulaţiei rutiere pe sub pasaj.

Circulaţie redeschisă în trei săptămâni
„În zonele Milea, Grozăveşti, Giuleşti şi Plevnei se va putea circula până la 15 septembrie. În zona Gării Basarab nu vom putea da drumul la circulaţia la sol la 15 septembrie, din cauza lucrărilor la podul hobanat (n.r. pod suspendat prin cabluri). De asemenea, pe podul hobanat, din cauza testelor şi încercărilor, se va circula abia la începutul anului, deşi pasajul ca structură va fi gata la sfârşitul lui 2010“, a declarat directorul Direcţiei Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei din Primăria Capitalei, Ion Dedu. Întârzierea este explicabilă, potrivit reprezentantului Primăriei, în condiţiile în care avem cel mai lat pod hobanat din Europa, iar la circulaţie se va da drumul doar în condiţii de siguranţă maximă.

Rute ocolitoare
Şoferii mai au de îndurat câteva săptămâni de restricţii în trafic. Începând de astăzi este interzis virajul la stânga pe sensul de mers dinspre Calea Plevnei spre Şoseaua Orhideelor. „Ca rută ocolitoare avem Calea Giuleşti-Strada Boişoara- Cristian Pascal- Bulevardul Regiei- Şoseaua Orhideelor“, a explicat subinspectorul Brigăzii Rutiere, Laura Snae. De asemenea, conducătorilor auto li se pregăteşte o altă restricţie de circulaţie în zona Giuleşti, în circa o săptămână.

La Grozăveşti, una dintre cele mai evoluate zone în privinţa lucrărilor, muncitorii lucrau de zor ieri, în jurul prânzului. „Săpăm la canalizarea de apă, apoi avem de betonat. E muncă multă, dar terminăm până la toamnă“, a spus unul dintre ei, în timp ce săpa cu târnăcopul. Majoritatea bucureştenilor sunt mulţumiţi de evoluţia lucrărilor. „Pasajul ăsta credeam că nu se va mai termina. Construcţia este cu adevărat impresionantă. Faţă de acum doi ani, lucrările au evoluat. Păcat că, noi, şoferii, trebuie să îndurăm încă restricţiile în trafic“, a spus Maria, de profesie cadru didactic.

Ani de procese cu expropriaţii
Printre bucureştenii nemulţumiţi se numără şi cei care au fost expropriaţi. „La început ne-au fost luaţi 196 de metri pătraţi şi mai nou vor alţi 80 de metri pătraţi. Una a fost înţelegerea iniţială, alta fac. De trei ani de zile ne judecăm“, s-a plâns una dintre proprietarele unor clădiri de birouri din Grozăveşti, Carmen Ayash. În replică, reprezentantul Primăriei Capitalei, Ion Dedu, a spus că problemele sunt explicabile în contextul în care proprietăţile sunt aşezate pe reţelele edilitare.

Traseul podului
Potrivit machetei iniţiale din 2006, Pasajul Basarab pleacă din Bulevardul Titulescu, traversează Calea Griviţei, liniile de cale ferată, Bulevardul Dinicu Golescu, Şoseaua Orhideelor, intersecţia Plevnei-Orhideelor –Giuleşti, ajunge la Podul Grozăveşti şi revine la sol pe Şoseaua Grozăveşti. Pasajul Basarab îi costă pe bucureşteni nu mai puţin de 559.000.000 de lei. În prezent, lucrările la cel mai lat pasaj din Europa sunt gata în proporţie de 90%.

„În zonele Milea, Grozăveşti, Giuleşti şi Plevnei se va putea circula până la 15 septembrie“

Ion Dedu, director Primăria Capitalei

București

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite