Tuningul sfidează recesiunea
0Împătimiţii autoturismelor modificate plătesc, în acest an de criză financiară, zeci de mii de euro pentru a avea maşini puternice. Ultimul trend în materie de tuning este airbrush-ul, o tehnică de pictat maşina cu imagini în miniatură ce poate costa şi 5.000 de euro.
Criza nu i-a strâns la buzunar pe pasionaţii de tuning. Din contră, aceştia îşi permit să investească până la 40.000 de euro pe an în modificarea autoturismului. „Eu investesc în jur de 20.000 de euro pe an în orice ţine de accesorii sau airbrush: jante, accesorii de interior sau exterior”, a spus juristul Mihai Lucian, pasionat de tuning.
Un cap de tobă cromat, jenţi de aliaj, eleroane şi desene pe capotă sunt doar câteva elementele exterioare nelipsite de pe un automobil modificat. Cunoscătorii consideră că aceste elemente conferă personalitate maşinii.
„Nu contează că e criză, ăsta e un hobby pentru ei. Pentru aşa ceva se găsesc întotdeauna bani, mai ales că se apropie evenimentul „4 Tuning” de la Romexpo. Avem şi foarte multe motociclete lucrate, pregătite pentru această expoziţie”, explică Aurel Mirea reprezentant al firmei Aero Art.
Scene de luptă pe maşini
Bucureştenii cu o astfel de pasiune nu se mulţumesc doar cu adăugarea farurilor cu xenon, a jenţilor de aliaj, a spoilerelor sau eleroanelor. Vor şi desene complexe, realizate cu vopseluri speciale şi aplicate pe autoturism cu un pistol cu aer comprimat.
„Cel mai complicat desen este o scenă de luptă unde trebuie să reproduci fiecare pietricică sau picătură de sânge”, a mai spus Aurel Mirea. El a adăugat însă că cele mai solicitate desene au rămas capetele de morţi.
„Un airbrush doar pe capotă poate costa în jur de 500 de euro, dar preţul ajunge şi la 5.000 de euro, dacă e pe toată maşina”, a explicat reprezentantul firmei Aero Art.
Preţuri în funcţie de valoarea maşinii
În ciuda costurilor şi a recesiunii economice, afacerea merge peste aşteptări. „De obicei, în lunile ianuarie – februarie merge destul de greu, pentru că oamenii se resimt la buzunar după Sărbători, dar anul acesta nu s-a întâmplat aşa”, a declarat Mirea.
Există şi unele firme care resimt uşor efectele crizei economice. „Oamenii îşi «tunează» maşinile, dar în număr mai redus. Preţurile variază în funcţie de tipul maşinii, dar şi de valoarea acesteia”, a declarat Dan Podoabă, director general al „Skoda Tuning”.
O echipare completă, la o maşină modestă poate ajunge la 1.000 de euro, în vreme ce la un BMW poate ajunge la 10 mii de euro. Cele mai solicitate elemente sunt jenţile de aliaj, interiorul audio şi farurile cu xenon.
Costuri accesorii
Produs Preţ
Capace roţi cromatice rotative 13” 94,96 lei
Becuri Xenon 1.220,4 lei
Tobă sport 349,86 lei
Eleron 336 lei
Eleron lunetă 279,98 lei
Set autocolant Chrome 140 lei
Set praguri laterale 292 lei
Profilul clientului
Bărbat cu vârsta cuprinsă între 20 şi 40 de ani
Venituri medii spre mari
Proprietari ai unor maşini cu preţuri de la 10.000 de euro în sus