Transportul public, blocat în Capitală

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şantierele fără sfârşit de pe străzile Bucureştiului ţin mijloacele de transport public blocate în trafic. Noile autobuze au devenit "hoteluri pe roţi" Calvarul circulaţiei în

Şantierele fără sfârşit de pe străzile Bucureştiului ţin mijloacele de transport public blocate în trafic. Noile autobuze au devenit "hoteluri pe roţi"

Calvarul circulaţiei în Bucureşti pune pe butuci şi transportul în comun. Fie că se urcă într-un tramvai, autobuz sau troleibuz, călătorul se trezeşte baricadat zeci de minute într-o intersecţie.

Acest coşmar este alternativa primarului Adriean Videanu atunci când le cere bucureştenilor să renunţe la utilizarea autoturismului personal.

Aproape zilnic, Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) anunţă devieri de trasee şi chiar suspendări de linii. Pentru a suplini, regia recurge la o soluţie de urgenţă: înfiinţarea liniilor-navetă de autobuz.

"Ne simţim ca în `89"

Motivele pe care le invocă RATB atunci când suspendă sau deviază trasee sunt legate de "intervenţii la calea de rulare" sau "modernizări în trafic". În aceste condiţii, călătorii se văd nevoiţi să protesteze. "Azi am fost mândru că sunt bucureştean.

Am aşteptat mijloacele de transport în comun, de suprafaţă, un timp mult mai îndelungat decât înainte de 1989!", a scris un cititor, Dincă, la rubrica on-line a ziarului "Adevărul", "Ce m-a enervat azi în Bucureşti". El nu este singurul care a constatat că timpul de aşteptare al mijloacelor de transport de suprafaţă s-a dublat sau chiar triplat.

"Am stat 40 de minute în staţie la 101. Dacă ai noroc să te sui, merge cum merge până la Obor şi gata… s-a rupt filmul", a spus Mihai, un călător din zona Titan. Nici cei care circulă cu tramvaiul nu se lasă mai prejos. "E nenorocire şi o adevărată aventură să mergi cu tramvaiul 41 dimineaţa. Înghesuială de abia se respiră, oameni la limita disperării şi, ca situaţia să fie perfectă, se mai găseşte şi câte un aurolac urât mirositor care să îşi facă somnul de dimineaţă pe scările tramvaiului", a sesizat un alt cititor care se recomandă Methos.

"Vrem banda unică"

Inutilitatea RATB este recunoscută şi de conducerea regiei bucureştene de transport. "Vrem ca primăria să demareze proiectul cu banda unică pentru autobuze. Am cumpărat aproape 1.000 mijloace de transport noi, pe care, în condiţiile astea, le transformăm în hoteluri pe roţi în trafic", spune directorul RATB, Gheorghe Aron.

Şeful regiei de transport mai spune că amenajarea unui culoar unic pentru transportul de suprafaţă ar creşte viteza de deplasare a autobuzelor şi troleibuzelor cu 30 până la 40%. În prezent, şefii de autobaze spun că autovehiculele mai mult stau decât circulă. "O cursă se face în mod normal în 30-40 de minute. În condiţiile unui trafic aglomerat, timpul creşte şi la două ore", se plânge şeful autobazei Bujoreni, Mihai Aurel.

>> Am cumpărat aproape 1.000 mijloace de transport noi. În condiţiile astea, le transformăm în hoteluri pe roţi în trafic.

Gheorghe Aron
directorul RATB

Biletele s-ar putea scumpi

Un proiect de hotărâre aflat în dezbateri la comisiile Consiliului General urmăreşte scumpirea transportului de suprafată cu 18%.

De la 1,1 lei, un bilet ar urma să coste 1,3 lei. Abonamentele ar urma să se scumpească şi ele în medie cu 20%. Pentru cele lunare, pe o linie, majorarea propusă este de la 25 la 30 de lei, pentru două linii de la 30 la 35 de lei, iar pentru toate liniile de la 40 la 50 de lei. Aceste tarife vor fi practicate după aprobarea lor în Consiliul General.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite