Bucureşti: Ţigăneală la podul din Pipera

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Neînţelegerile dintre Primăria Voluntari şi CFR, care au dus deja la întreruperea şantierului, amână reluarea lucrărilor până la toamnă. Noul termen are însă mari şanse să nu fie respectat, pentru că documentaţia Primăriei Voluntari cu privire la readaptarea liniei ferate a fost respinsă de către CFR.

Managerul proiectului pasajului, Speranţa Cliseru, spune că vina aparţine CFR-ului. „În fiecare an, până în 2008, noi am primit avize de la CFR pentru proiect. De-abia acum cinci luni ne-au anunţat că stâlpii montaţi de ei anul trecut au opt metri înălţime”, a precizat ea.

Potrivit reprezentanţilor din Ministerul Transporturilor, însă, lucrările de construire la Pasajul Pipera-Tunari au început fără ca Primăria Voluntari să aibă avizul definitiv al CFR, ci doar un aviz provizoriu din 2005. „Proiectul şi execuţia pasajului nu au ţinut cont de proiectul de reabilitare a căii ferate. Beneficiarul nu a venit cu proiectul tehnic, pentru a lua avizul definitiv, decât anul acesta, după ce noi am montat stâlpii“, a declarat, ieri, pentru „Adevărul“, Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR Infrastructură.  

Documentaţia pentru remontarea stâlpilor, respinsă de CFR

Continuarea construirii pasarelei care ar trebui să lege sectorul 2 de oraşul Voluntari este incertă. Pentru a fi continuate lucrările, constructorii pasajului susţin că au nevoie de o perioadă de două săptămâni în care traficul feroviar pe ruta Bucureşti-Constanţa să fie deviat, pentru ca stâlpii de susţinere a cablurilor de înaltă tensiune să fie mutaţi sau scurtaţi.

Constructorii pasajului au depus, săptămâna trecută, la Ministerul Transporturilor documentaţia tehnică de readaptare a liniei de contact, dar aceasta le-a fost returnată pentru că era incompletă. Cu alte cuvinte, Ministerul Transporturilor nu va devia circulaţia trenurilor pentru mutarea sau scurtarea stâlpilor de înaltă tensiune. Astfel, Pasajul Pipera-Tunari rămâne motiv de bancuri pe internet: este cu aproape jumătate de metru sub înălţimea stâlpilor cu care s-a întâlnit.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite