Taxa de mediu sperie cumpărătorii de maşini

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Majorarea adoptată, joi, de Executiv a lăsat târgurile de maşini second-hand fără clienţi. Autovit, cel mai mare târg de autoturisme second-hand din România, era ieri pustiu. Numai vânzătorii se plimbau printre maşini, disperaţi că trebuie să scadă mai mult din preţ.

Premierul Călin Popescu Tăriceanu a decis joi, prin ordonanţă de urgenţă, majorarea cu până la de trei ori a taxei de poluare auto la achiziţionarea vehiculelor rulate.

Actul normativ, care intră în vigoare de pe 15 decembrie, prevede şi scutirea de la plata taxei de poluare a maşinilor noi ce vor fi înmatriculate în România. Până nu de mult extrem de aglomerat, cel mai mare târg auto din România, Autovit din cartierul bucureştean Vitan, era ieri aproape gol.

lasă din preţ ca să-şi vândă automobilele

Pentru că vor să-şi vândă maşinile, comercianţii sunt nevoiţi să lase mult din preţ, mai ales că mai sunt doar câteva zile până la intrarea în vigoare a noii reglementări.

„Sper să nu fie adevărată vestea cu taxa, pentru că acum, să înmatriculez maşina mă costă 800 de euro, dar dacă se triplează, sigur nu o mai vând. Cât să mai las din preţ ca să o dau?”, a explicat, iritat,  Leonard Dumitru, un bucureştean care încerca să vândă un Opel Astra fabricat în 2004, la preţul de 6.600 de euro.

Comercianţii de autoturisme second-hand prezenţi ieri în târg sunt de părere că taxa este gândită prost şi că ar fi trebuit să se aplice doar maşinilor foarte vechi, care sunt non-Euro.

„Este o tâmpenie modul în care este gândită această taxă! Dacă te uiţi prin târg, e plin de vechituri de pe vremea răposatului. Lor trebuia să li se aplice taxa. Sunt unii care au avut 2.000-3.000 de euro şi au adus maşini vechi din afară, care nu au standard de poluare, iar noi plătim la fel de mult ca ei”, a spus Cristi, care avea spre vânzare un Golf din 2007, la preţul de 12.300 euro.

băncile acordă credite mai greu Cristi M. a adăugat că „sâmbătă nu au fost decât doi sau trei clienţi care au venit să cumpere, în rest eram numai noi (vânzătorii - n.r.). Nu prea mai vin clienţi ca înainte, din cauza crizei economice, băncile nu le mai dau credite şi nu mai sunt bani”.

Ca să facă oferta mai atractivă, vânzătorii sunt dispuşi să vândă maşina cu plinul făcut. „Te obligă să iei maşină nouă! Este normal ca taxa să fie introdusă pentru maşinile care au până în Euro 3, dar la Euro 4 nu înţeleg de ce trebuie aplicată, pentru că nu poluează, chiar dacă e second-hand”, a explicat Sergiu, care avea expus un Volkswagen Passat, fabricat în 2006, cu preţul de 15.450 de euro.

„Este bine că scot taxa de la autovehiculele noi, pentru că stimulează economia. Dar de unde bani de maşină nouă?”, se întreabă Ion Dinu, unul dintre puţinii vizitatori ai târgului
auto second-hand.

Preţuri de târg

Bucureştenii au de ales dintre sutele de maşini de la Autovit. Preţurile variază între 2.500 de euro, pentru un Opel vechi, şi în jur de 80.000 de euro, pentru un BMW seria X6.

Fanii maşinilor de teren pot cumpăra un Hummer H2 cu 53.000 de euro, iar amatorii de limuzine pot alege dintre modele precum Audi A6, din 2007 (30.000 de euro) sau Volkswagen Passat, din 2006 (15.450 de euro). Preţurile sunt negociabile.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite