Taxa pe Centru şi ridicatul maşinilor, noile reguli în 2009

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Până să implementeze un sistem de parcări în Capitală, municipalitatea alege să înăsprească pedepsele atât pentru şoferii care circulă prin centrul Bucureştiului, cât şi pentru cei care staţionează. Indiferent de primar, problema traficului are mereu aceleaşi soluţii teoretice: taxe, pedepse şi stâlpişori înfipţi în trotuare. Practic, puţine dintre acestea s-au întâmplat.

Echipa noului primar al Capitalei, Sorin Oprescu, are astfel în vedere, pentru 2009, un sistem de restricţii în special pentru centrul Bucureştiului. Este vorba despre introducerea buvinietei, taxa pentru traversarea Centrului, despre aplicarea unei taxe speciale pentru parcarea pe marile bulevarde şi, nu în ultimul rând, ridicarea maşinilor care staţionează ilegal în orice colţ al oraşului.

Ca la Bruxelles şi Londra

La nivelul declaraţiilor, primarul Oprescu a şi declarat recent că buvinieta ar putea fi introdusă chiar de anul viitor. Subiectul nu este o noutate pentru bucureşteni, el fiind discutat de fosta administraţie de la Capitală în 2006. Surse din Comisia de Transport din cadrul Consiliului General spun că taxa  ar putea fi instituită după modelul rovinietei şi că preţul va fi stabilit în funcţie de capacitatea cilindrică a motorului, modelul maşinii, dimensiunile şi greutatea acesteia.

Până şi modelul pare să fie acelaşi cu cel cu care s-a lăudat fostul edil-şef, Adriean Videanu, adică tipul taxei instituite în capitalele europene, precum Londra, Bruxelles sau Stockholm. Grăniţuirea zonei cu taxă nu se va face cu bariere, ci printr-un sistem tehnologizat, coordonat de Centrul de Management al Traficului. Este vorba despre o aparatură de detecţie, aşa cum este folosit în străinătate pentru accesul pe autostrăzi.

Arterele vizate în proiectul municipalităţii au rămas aceleaşi ca acum doi ani, şi anume bulevardele I.C. Brătianu, Nicolae Bălcescu, Gen. Gh. Magheru, Lascăr Catargiu şi zona cuprinsă între Piaţa Unirii şi Piaţa Victoriei.

Mai mult, Oprescu vorbeşte şi despre o taxă de staţionare a autovehiculelor în buricul Bucureştiului. “Cu cât parcarea este mai aproape de zona centrală, cu atât şoferii vor plăti taxe diferite, la preţuri modice”, a explicat primarul general, Sorin Oprescu. Suma vehiculată este în jur de 5 lei pe zi, iar aceasta acoperă atât traversarea Centrului, cât şi staţionarea.

Şantierele anului viitor

Traficul aglomerat din Capitală va fi dat peste cap în 2009 şi de şantierele lucrărilor la infrastructură, demarate din anii anteriori.

Lucrările la Pasajul Basarab au ca termen de finalizare luna aprilie 2009, însă întârzierile cumulate până în prezent le vor prelungi cu cel puţin câteva luni.

Alte restricţii vor fi provocate de lucrările la Str. General Berthelot, Pasajul Băneasa, terminalul Sfântu Gheor­ghe şi Piaţa Eroii Revoluţiei. Traficul va fi de coşmar şi pe Centura Capitalei, care se va lărgi de la două la patru benzi.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite