FOTOGALERIE Supercârtiţele care vor săpa metroul din Drumul Taberei au căpătat dinţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La una dintre maşinile care vor săpa metroul din Drumul Taberei i-a fost montată freza. Totodată, pe şantierul de la Academia Militară a început montarea celei de-a doua maşini de săpat tunele – Tunnel Boring Machine.

Montarea utilajului la care acum i-a fost pusă şi freza a început la jumătatea lunii mai. Cele două utilaje ar urma să înceapă să sape în toamnă şi vor lucra în permanenţă. Viteza cu care vor înainta va fi de 15-25 de metri pe zi. Primele două utilaje au fost botezate cu numele unor sfinte: Varvara şi Parascheva. Un al treilea utilaj va veni la sfârşitul anului. Primele două utilaje vor săpa spre capătul liniei din cartierul Drumul Taberei, iar cel de-al treilea, spre staţia de la Eroilor.

Super-cârtiţele care vor săpa metroul din Drumul Taberei au căpătat dinţi

CLICK pe imagini pentru a vedea fotogaleria!

După asamblare, Varvara şi Parascheva vor fi coborâte cu macaralele în groapa care va fi săpată între pereţii de beton ai viitoarei staţii de la Academia Militară, la o adâncime de aproximativ 20 de metri. La corpul din faţă al utilajului vor fi ulterior ataşate alte nouă corpuri de suport care sunt prevăzute cu benzi pentru transportul pământului forat, mecanisme de control, pompe şi conducte pentru scoaterea noroiului. Astfel, lungimea unui utilaj ajunge să depăşească 100 de metri. Simultan cu săparea tunelului, maşinăria va monta pe pereţii acestuia prefabricate din beton pentru susţinere. Lungimea celor două tuneluri care vor fi săpate este de patru kilometri. Utilajele sunt aduse din Turcia, unde au mai fost folosite. Frezele sunt însă noi.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite