Naţional Arena, stadionul generaţiilor, sufocă Bucureştiul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Arena Naţională“ are o problemă: e infernal de greu să ajungi la ea. Sâmbătă, străzile din jurul stadionului nu au făcut faţă fluxului uriaş de pietoni şi de şoferi. „Noaptea porţilor deschise“ a fost o avanpremieră a ceea ce va însemna desfăşurarea unui eveniment major pe această arenă: mii de oameni înghesuiţi pe câteva străzi înguste.

Stadionul de 210 milioane de euro a lăsat cu gura căscată peste 100.000 de persoane care şi-au făcut timp sâmbătă seara şi au venit să vadă „minunea". Din cauza evenimentului mult aşteptat de bucureşteni, traficul în zona arenei a fost îngreunat. Cum bucureştenii sunt obişnuiţi să vină cu maşina personală cât mai aproape de stadion, bulevardele au devenit blindate cu câte două rânduri de maşini care au parcat haotic. Evenimentul de sâmbătă noaptea a făcut ca bătaia pentru un loc liber de parcare, fie şi la câteva străzi distanţă de stadion, să fie crâncenă. Noul complex este prevăzut cu 1.300 de locuri de parcare, însă acestea nu au fost încă finalizate.

Circulaţie bară la bară

Locurile de parcare de pe lângă intrări au fost ocupate imediat, aşa că bucureştenii care s-au deplasat în zonă au avut de suferit din cauza traficului. Conform reprezentanţilor Primăriei Capitalei, doar în primele trei ore de la deschiderea porţilor, aproximativ 25.000 de persoane au trecut pragul celui mai nou şi mai modern stadion din ţară. În timp ce mii de bucureşteni intrau, alte mii ieşeau de pe arenă. Pe Bulevardul Basarabia, spre exemplu, pe fiecare sens de mers, banda de lângă trotuar s-a transformat în parcare pentru maşini, iar a doua bandă pe sens era destinată şi circulaţiei tramvaielor. Bucureştenii care ieşeau sau intrau pe stadion au profitat de faptul că maşinile stăteau mai mult pe loc şi au traversat pe unde au putut. Acest lucru a făcut ca acolo să se circule bară la bară, la trei ore de când a fost permis accesul în zona arenei. „Au fost înregistrate valori de trafic ridicate spre seară. A fost nevoie de puţin timp până s-a stabilit fluenţa în zonă, dar nu au fost incidente", a spus Ioana Stancu, reprezentant al Poliţiei Rutiere.

image

Click pe imagini pentru fotogalerie!

Bucureştenii care au ales să circule cu mijloacele de transport în comun au umplut până la refuz tramvaiele, autobuzele şi troleibuzele. Reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) s-au aşteptat ca numărul călătorilor să crească foarte mult, aşa că au luat măsuri. „Am avut controlori de trafic pe traseu şi s-a luat decizia ca în zonă să se circule la intervale mai mici de timp. Faptul că stadionul s-a deschis publicului larg  a dus la o cerere foarte ridicată pentru parcul auto de pe traseele din apropierea arenei", a spus Constantin Tobescu, purtătorul de cuvânt al RATB. Chiar şi aşa, fluxul de vizitatori a fost mult prea mare pentru maşinile care circulau pe lângă „Arena Naţională".

20
de poliţişti de la Rutieră au supravegheat traficul de pe lângă stadion în noaptea de sâmbătă spre duminică.

Cum este în alte ţări



- „Allianz Arena" - Stadionul se află în zona nordică a oraşului München, în cartierul Schwabing. În apropiere se află staţia Frottmaning U-Bahn. Parcarea stadionului este cea mai mare din Europa, cu 9.800 de locuri. Pe lângă acestea, alte 350 de locuri sunt rezervate autobuzelor, iar 130 sunt destinate persoanelor cu handicap locomotor.

- „Santiago Bernabeu" - Stadionul lui Real Madrid este situat printre blocurile cartierului Chamartin. În aceste condiţii, cea mai luxoasă arenă din Europa este lipsită complet de locuri de parcare destinate publicului. Astfel, fanii „galacticilor" vin să-şi vadă favoriţii cu metroul, staţia „Bernabeu" aflându-se la aproximativ 100 de metri de arenă unde joacă formaţia pregătită de portughezul Jose Mourinho.

- „Inonü" - Localizată în plin oraş, arena clubului Beşiktaş din Istanbul este deficitară din punct de vedere al parcărilor. De altfel, suporterii turci sunt sfătuiţi de autorităţi să vină la meci cu metroul sau cu autobuzele ori să-şi lase maşinile personale în parcarea unui mall din apropiere. Pe viitor, în proiectul de modernizare al stadionului sunt prevăzute pest­e 2.700 de locuri de parcare pentru susţinătorii „vulturilor".

De la „23 August"la „Arena Naţională"

„Adevărul" vă prezintă în oglindă cifrele care au făcut din fostul „23 August" cel mai mare stadion al epocii socialiste şi cele cu care se mândreşte actuala „Arena Naţională".

„23 August" - Victorie socialistă

image

Macheta stadionului „23 August“ era coperta revistei „Ştiinţă şi tehnică“ din mai 1953



- A fost inaugurat la 1 august 1953 şi avea o capacitate de 80.000 de locuri.
- 11,45 de hectare era suprafaţa pe care se întindea arena construită după modelul stadionului „Kirov" din Leningrad (Sankt Petersburg) din Uniunea Sovietică.
- Pentru ridicarea stadionului au fost săpaţi 200.000 de metri cubi de pământ şi tot atât beton a fost utilizat.
- Pe „şantierul festivalului" au lucrat aproape 5.000 de muncitori timp de cinci luni.

„Arena Naţională" - Stadion capitalist

image
image

Click aici pentru a vedea imagini de la Ziua Porţilor Deschise la Arena Naţională


- Are o capacitate de 55.600 de locuri.
- Arena are o suprafaţă de 10,8 hectare şi o înălţime de şase etaje. Include un complex cu garaj subteran cu 200 de locuri de parcare, 40 de loje a câte 12 locuri, săli de conferinţă şi restaurante.
- Pentru masiva construcţie au fost folosiţi aproximativ 100.000 de metri cubi de beton şi 25.000 de metri cubi de prefabricate.
- Construirea a durat 4 ani.
- Realizarea gradenelor a impus construirea în cadrul şantierului a unei fabrici de prefabricate precum şi a unei staţii de producere a betonului.
- Pentru montarea prefabricatelor a fost adusă o automacara de 200 de tone din Germania.

6 septembrie, inaugurarea oficială



Noul stadion construit în Bucureşti, „Arena Naţională", îşi va deschide, oficial, porţile cu ocazia partidei România - Franţa (6 septembrie), din preliminariile Campionatului European din 2012. Inaugurarea „gigantului" de 55.000 de locuri, ridicat de Primăria Capitalei în parteneriat cu Guvernul României, ar fi trebuit să aibă loc, miercuri, într-un amical de gală cu Argentina. Numai că sud-americanii au spus „pas" evenimentului de la Bucureşti, invocând problemele de la naţionala lor, cu schimbarea selecţionerului.

Biletele se vând pe internet

Astfel, şi inaugurarea arenei noastre s-a amânat, pentru data de 6 septembrie, când vom disputa un meci oficial, cu Franţa, în preliminariile CE 2012. Cei care şi-au achiziţionat tichete pentru partida cu „pumele", şi n-au fost puţini, 38.500, îşi vor putea folosi biletele la meciul cu Franţa. În caz contrar, ei pot returna tichetele până la data de 10 august şi să-şi recupereze banii.

Mai sunt 2.000 de tichete

Biletele trimise înapoi se vor repune în vânzare pe site-urile de specialitate: www.eventim.ro, www.myticket.ro, www.bilete.ro şi www.biletefotbalonline.ro. În acest moment, au mai rămas, aproximativ, 2.000 de bilete, numai la cele două peluze şi la tribunele I şi a II-a.

image

Click pe infografie pentru a mări

image
image

Click pe imagini pentru fotogalerie

image

Click pentru a vedea GALERIE FOTO de la National Arena

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite