Şoferii fac rând la vulcanizări pentru a-şi pune anvelope de iarnă. Află ce amendă rişti dacă nu-ţi "încalţi" maşina

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Patronii vulcanizărilor din Capitală îşi freacă mâinile de bucurie! Bucureştenii stau la coadă pentru a-şi dota maşinile cu anvelope de iarnă. După data de 1 noiembrie, ei riscă să primească amenzi usturătoare.

La 1 noiembrie va intra în vigoare OUG 5/2011, potrivit căreia dotarea maşinilor cu anvelope de iarnă este obligatorie. Şoferii care sunt prinşi că circulă fără cauciucuri de iarnă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, riscă şi reţinerea certificatului de înmatriculare şi amenzi cuprinse între 603 şi 1.340 lei. Agenţii de circulaţie vor verifica dacă pe cauciucuri există inscripţionate iniţialele M+S, M.S, MS, M&S (Mud & Snow - noroi şi zăpadă). Anvelopele marcate numai cu inscripţia "all seasons" sunt similare cu cele de vară.

image

Click pe poze pentru fotogalerie

Ministerul Transporturilor (MT) informează că, de marţi, 1 noiembrie, maşinile care circulă pe drumurile naţionale trebuie să fie dotate pentru perioada de iarnă. Ministerul face câteva precizări legate de echiparea cu anvelor pe de iarnă.

Cum îţi alegi anvelopele de iarnă

- Dotarea autovehiculelor cu anvelope de iarnă, lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate nu depinde de o anumită perioadă de timp, ci de condiţiile meteo, şi anume drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei.

- Un conducător auto trebuie să achiziţioneze anvelope omologate, în concordanţă cu cele înscrise de către RAR în cartea de identitate a vehiculului şi care poartă marcajul M+S (sau M.S, sau M&S). Nu se recomandă anvelope de iarnă second-hand mai vechi de 4-5 ani sau la care înălţimea profilului lor este mai mică de 4 mm.

- Anvelopele denumite comercial „all seasons” sau 4S, ca şi cele Alpin, Mountain sau Winter, pot fi acceptate dacă au marcajul specific anvelopelor de zăpadă (M+S, M.S., M&S).

- Şoferii care nu au cauciucuri de iarnă riscă amenzi de la 2.500 la  4.000. Dacă fapta constatată are ca efect şi blocarea unui sector de drum, sancţiunea contravenţională este de la 5.000 la 8.000 lei plus costurile aferente intervenţiei de degajare a sectorului de drum afectat.

Obligativitatea montării anvelopelor de iarnă până la 1 noiembrie în condiţii de polei, gheaţă sau zăpadă măresc veniturile atelierelor auto. Şoferii stau la cozi interminabile la service-urile din Capitală.

Nebunie în acest weekend la vulcanizări


Toate vulcanizările din Capitală au fost luate cu asalt, în ultimele zile, de şoferi, din cauza legii ce prevede că de la 1 noiembrie ei nu pot circula pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei fără a ave amaşinile doatate cu anvelope de iarnă. Cei care profită în urma acestei obligaţivităţi sunt proprietarii atelierelor, care au făcut o mică avere în această perioadă.

Unii dintre ei se laudă că veniturile lor au crescut cu peste 50% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Primii care s-au înghesuit să-şi „tuneze“ roţile sunt conducătorii auto mai săraci sau cei cu venituri medii, de frica amenzilor care se arată destul de usturătorare.

„Ăia cu jipane şi maşini scumpe vin de-abia luna viitoare. Ce le pasă lor? Mai bine, poate mai trece şi aglomeraţia asta. Acum se-nghesuie săracii“, spune un mecanic auto care muncea cu spor la deşurubarea unei roţi.

Cozi de câteva ore


În faţa unui service de pe strada Ion Mihalache, din sectorul 1, în micuţa parcare se înghesuiau peste zece şoferi care aşteaptau răbdători să le fie schimbate anvelopele. Montarea nu dura la o maşină mai mult de jumătate de ceas, dar problema erau oamenii „de la coadă“.

„Stau deja de vreo două ore. Mi-am luat concediu azi ca să rezolv problema asta. Mi-e că dă o zăpadă săptămânile astea şi aş vrea să rezolv de acum, că am şi bani“, susţine Petre Drăgan (58 de ani), din Capitală.

Patronul atelierului era ocupat până peste cap, dar era foarte mulţumit. „De vreo trei săptămâni merge la foc continuu. Este mult mai aglomerat decât anii trecuţi. Au crescut vânzările cam cu 60% faţă de 2010“, a declarat Haby Akhras (33 de ani), un libanez care a devenit expert pe piaţa anvelopelor din ţara noastră.

Anvelope mai scumpe cu 10%



De asemenea, preţurile au crescut între 3 şi 10% pentru cauciucuri din cauza majorării preţurilor pentru materia primă. „La Logan, avem anvelope de la 190 de lei până la 380 bucata, depinde de calitate. Montajul costă 120 de lei. dar dacă clienţii iau anvelopele de la noi, facem gratis“, spune, cu mândrie, acelaşi patron. El spune că cele mai scumpe cauciucuri sunt pentru BMW X6, care ajung la 3.000 de lei bucata.

Practic, afacerile le merg bine proprietarilor de vulcanizări, aceştia ajungând să aibă, fiecare, peste 150 de clienţi pe zi. „Noi suntem importatori şi aveam aproximativ 30.000 de anvelope pe stoc, care trebuiau să ne ajungă până la mijlocul lui decembrie, dar le-am terminat deja. Trebuie să mai aducem din străinătate“, spune patronul altui atelier. El spune că a modificat programul service-ului pentru a putea mulţumi mai mulţi clienţi. „Nu ne plângem, vin încontinuu clienţi. Înainte aveam deschis de la 8.00 la 20.00. Acum am prelungit orarul de la 7.00 până la 22.00, de luni până vineri, pentru a putea acoperi cererea“, a mai spus acesta.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite