Sfaturi turistice în Pasajul Universităţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Al doilea Centru de informare turistică, după cel inaugurat la Gara de Nord, a fost deschis în pasajul de la Piaţa Universităţii din Capitală. Primăria a investit 83.000 de euro într-un spaţiu de peste 50 de metri pătraţi, unde se dau sfaturi şi pliante turiştilor.

Cetăţeni americani, turci şi români din-afara Bucureştiului se opresc de câteva zile la Centrul de informare turistică din Pasajul Universităţii pentru a-i descoperi obiectivele turistice ale Capitalei. Pe lângă hărţi, insigne şi pixuri, turiştii primesc gratuit pliante şi îndrumări de la angajaţii municipalităţii. Totul, într-o atmosferă care aminteşte de Bucureştiul de altădată.

Magazinele, obiective turistice

Deşi nu a fost inaugurat oficial, cu tăieri de panglici şi aplauze, Centrul de informare turistică din Pasajul Universităţii a fost deschis de câteva săptămâni. „În proporţie de 90%, cei care ni se adresează sunt cetăţeni străini, americani, turci şi de alte naţionalităţi, care vor să ştie unde pot merge la cumpărături şi ce locuri le recomandăm să viziteze în Bucureşti“, a declarat Irina Dincă, angajata centrului. Ea a adăugat că mulţi se arată interesaţi de indicaţii legate de cum pot ajunge la muzee, la ce hoteluri se pot caza şi în ce parcuri se pot plimba.
Centrul de informare turistică este deschis de luni până vineri, între orele 9.00 şi 17.00, iar sâmbătă între orele 10.00 şi 13.00.

În rândul lumii

Spaţiul în care funcţionează Centrul turistic a fost zugrăvit şi amenajat într-un stil care să amintească de Bucureştiul de altădată. Pereţii au fost decoraţi cu un tapet cu faţadele unor clădiri importante. În interior au mai fost montate două bănci ce le imită pe cele din parcurile Bucureştiului vechi.  Investiţia a fost făcută de Primăria Capitalei, care a cheltuit pentru amenajarea spaţiului din Pasajul Universităţii aproape 360.000 de lei, echivalentul a 83.000 de euro. Licitaţia pentru proiectul “Transformarea Capitalei într-o destinaţie turistică importantă pe harta Europei” a fost lansată la sfîrşitul anului trecut.

Pasaj de 6 milioane de euro

Întregul Pasajul Universităţii a intrat în renovare în luna martie a anului 2008 şi a fost redat spre folosinţă în luna decembrei a aceluiaşi an. Lucrările au costat 6 milioane de euro, însă iniţial au fost alocaţi 4,6 milioane de euro. De atunci spaţiile comerciale amenajate în incinta pasajului au rămas goale deşi primăria a organizat o licitaţie pentru ocuparea lor.
Firmele care au participat la licitaţia cu strigare au stabilit sume pe care ulterior nu le-au mai putut acoperi. Momentan, în spaţiu funcţionează  un spatiu pentru poliţie, un punct tehnic, grup sanitar şi o agenţie de vândut bilete la diferite spectacole.

S-au stricat panourile “touch-screen”

De asemena, de câteva săptămâni centru pasajului este ocupat cu proiecţii cu informaţii turistice şi acces la internet. Primăria a plătit circa 100.000 de euro pentru aceste ecrane touch screen care îi ajută pe bucureşteni să afle informaţii precum adresele diferitelor obiecte tursitice sau pot accesa diferite jocuri proiectate pe podea.  În această dimineaţă însă, din cele patru ecrane, unul singur funcţiona. În rest, bucureştenii apăsau în zadar cu degetele pe sticla transparent.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite