Bucureşti: „Se parchează pe trotuar? Rezolvăm cu prima ocazie!”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

NEPĂSARE Maşinile care blochează accesul pietonilor pe trotuarul din zona gurilor de metrou de la Piaţa Romană sunt, în opinia autorităţilor, imposibil de ridicat Explicaţia poliţiştilor şi edililor: nu există indicator care să marcheze că staţionarea este interzisă, la fel nici trecere de pietoni.


Miile de bucureşteni care trec zilnic prin dreptul gurilor de metrou Piaţa Romană, de pe Bulevardul Magheru, sunt nevoiţi să facă slalom printre maşinile parcate pe trotuare.

 Dacă cineva mai are şi un cărucior sau nişte sacoşe voluminoase, atunci accesul în zona pietonală este imposibilă.

Ce fac autorităţile ca să rezolve această situaţie şi să redea trotuarul pietonilor? În-afară de nişte răspunsuri uluitoare, nimic.

„Până acum nu am ridicat de pe trotuar, pentru că priorităţile noastre sunt abuzurile, adică maşinile parcate pe liniile de tramvai, pe trecerile de pietoni, adică cele care blochează circulaţia”, explică primarul sectorului 1, Andrei Chiliman.

„Văd mereu cum trece Poliţia Comunitară sau Rutieră şi le pune amenda pe parbriz, dar n-am văzut niciodată să ridice vreo maşină de aici. Probabil că au bani şi de aceea“, spune revoltată bucureşteanca Elena Popescu.

Nu există marcaj, nu se ridică maşina

Purtătorul de cuvânt al Brigăzii de Poliţie Rutieră a Capitalei, inspectorul principal Daniel Piştea explică faptul că ridicarea maşinilor parcate neregulamentar pe trotuar intră în atribuţiile Poliţiei Comunitare Sector 1.

Cele parcate pe marginea străduţei pe care pietonii trebuie să o traverseze pentru a ajunge la staţia de metrou nu pot fi ridicate, pentru că nu există nici trecere de pietoni şi nici indicator de parcare interzisă.

„Pe trotuar, Poliţia Rutieră nu poate dispune ridicare maşinilor. Dacă ar exista o trecere de pietoni acolo, o oprire interzisă, s-ar ridica maşinile şi de acolo”, a declarat Piştea.

Promisiune urmărită zilnic

Realizarea marcajelor intră în atribuţiile serviciului Administraţia Străzilor din cadrul Primăriei Generale a Capitalei.

Alina Roman, directorul acestui serviciu  recunoaşte că zona este una cu probleme.

 „Eu nu pot să montez indicatoare din metru în metru, trebuie să am avizul comisiei de specialitate.

Dar, pentru că mi-aţi atras atenţia, cu prima ocazie voi aduce la cunoştinţă Comisiei Tehnice de Circulaţie această problemă”, a promis Alina Roman. Redactorii „Adevărul” vor urmări zilnic promisiunea directoarei şi vor face publice demersurile realizate de către aceasta.

Hotărârea de Consiliu Local nr. 416, din 31 octombrie 2008, cu privire la ridicarea maşinilor parcate neregulamentar în sectorul 1, spune că de pe trotuar pot fi ridicate doar maşinile care au o distanţă mai mică de un metru între ele.

„Nu s-a dus nimeni să măsoare cu centimetrul distanţa. Alternativa la parcare nu există deocamdată”, a declarat directorul adjunct al Poliţiei Comunitare Sector 1, Iosif Bălan.

CE SPUN AUTORITĂŢILE:
"Dacă ar exista o trecere de pietoni acolo, o oprire interzisă, s-ar ridica maşinile şi de acolo."
Daniel Piştea, purtător de cuvânt al Poliţiei Rutiere Bucureşti

"Eu nu pot să montez indicatoare din metru în metru, dar, cu prima ocazie, voi pune această problemă!"
Alina Roman, director Administraţia Străzilor


210
maşini parcate ilegal au fost ridicate de pe străzile sectorului 1, în prima săptămână de la introducerea sancţiunii pe teritoriul administrativ


Cel puţin 700 de lei ca să-ţi recuperezi maşina ridicată

În Sectorul 1, maşinile sunt ridicate potrivit unui protocol încheiat între Poliţia Comunitară a Sectorului 1, Poliţia Rutieră şi firma operatoare SC Transauto SA, începând cu data de 15 mai a acestui an.

Potrivit acestuia, cei care hotărăsc ridicarea maşinilor de pe carosabil sunt poliţiştii rutieri, în timp ce poliţiştii comunitari constată şi dispun ridicarea celor parcate neregulamentar pe trotuar.

Taxă de ridicare este 200 de lei, taxa de transport, tot 200 de lei, iar cea de depozitare, 300 de lei.

Pentru vehiculele mai mari de 3,5 tone, taxa de depozitare este 400 de lei. Aşadar, o parcare neregulamentară în sectorul 1 i-ar putea costa pe şoferi cel puţin 700 de lei.

Conducătorii auto îşi vor putea recupera maşinile de luni până vineri, între orele 8.00 şi 22.00, şi sâmbătă, de la 8.00 la 14.00, din Aleea Mateloţilor nr. 31-43. Potrivit reprezentantului firmei SC CFR Transauto SA, Vasile Stoicescu, în perioada 15-23 mai, s-au ridicat din sectorul 1, 210 maşini.

Asta înseamnă că a încasat cel puţin 147.000 de lei.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite