Revolta taximetriştilor de pe aeroportul Otopeni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Decizia prin care toate taxiurile au voie să preia clienţi de pe Aeroportul „Henri Coandă“ i-a nemulţumit pe vechii taximetrişti care şi-au schimbat maşinile pentru a câştiga, anul trecut, licitaţia. Astăzi ar fi trebuit să se elibereze autorizaţiile pentru noii taximetrişti, însă actele vor fi gata abia în câteva zile.

Azi-dimineaţă, câteva zeci de taxiuri aşteptau liniştite în ţarcul special amenajat la Aeroportul Otopeni, ca din difuzor să se audă vocea care anunţa, în funcţie de bonul de ordine, încă o cursă. La terminalul de plecări şi sosiri internaţionale stăteau aşezate, în linie, câte opt taxiuri agăţând clienţii. Tariful: 3,5 lei pe kilometru. Liniştea este însă aparentă pentru că din maşini, în şoferi mocneşte revolta. E de ajuns să pomeneşti ceva de noile reguli pe aeroport că scandalul izbucneşte.

Supăraţi că şi-au schimbat maşinile

„Mi-am vândut maşina anul trecut, o Skoda din 2007, pentru că era Euro 3, iar condiţiile de participare la licitaţie spuneau că tebuie să fie Euro 4. Trebuia să aibă patru airbaguri şi climatronic. Am vândut-o pe un preţ de nimic şi am cumpărat un Mercedes cu 28.000 de euro. Iar acum poate veni oricine cu orice hârb pe aeroport“, spune, plin de nervi, taximetristul Marian Dumitru.

Ceilalţi colegi îl susţin invocând nedreptatea care li se face prin faptul s-a renunţat la cele mai multe dintre condiţiile impuse până acum, sigura rămasă în vigoare fiind aceea ca portbagajul maşinii să aibă volumul de 500 de litri.
„Şi aşa suntem mulţi şi stăm o zi întreagă pentru o cursă sau două. Cei care vor să vină acum pe aeroport de ce nu au participat şi ei la licitaţie? Că nu i-a oprit nimeni“, spunea, azi-dimineaţă, Nicolae Pandia.

Taximetriştii sunt de părerea că venirea noilor colegi va crea un haos pe aeroport.

Legea se aplică de azi


Purtătorul de cuvânt al Aeroportului Internaţional „Henri Coandă“, Valentin Iordache, a declarat pentru „Adevărul de Seară“ că decizia de a lăsa toţi taximetriştii să opereze pe aeoport nu face altceva decât să ţină cont de modificările pe care le-a suferit legea 38/2003 cu privire la desfăşurarea transportului de persoane în regim de taxi.
„Legea spune că începând de astăzi activitatea de transport în regim taxi pe aeroport se poate desfăşura de către orice transportator care deţine autorizaţie emisă de autorităţile din municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov. Avem în jur de o sută de solicitări şi lucrăm la documente În câteva zile vom putea da şi permisele“, a declarat Iordache.
De asemenea, el a mai menţionat că în cazul în care vor fi foarte multe taxiuri, parcarea destinată acestora se va mări.

Concurenţa scade tariful

Companiile de transport în regim de taxi care operau până acum pe aeroport practicau un tarif de 3,5 lei pe kilometru. Odată ce toţi vor avea acces, situaţia se va schimba. Potrivit reprezentanţilor aeroportului, taximetriştii vor practica tarifele care le-au fost impuse până acum, în funcţie de autorizaţie, pentru fiecare companie. Cei care funcţionau doar în Capitală vor rămâne majoritatea cu 1,39 de lei pe kilometru, iar cei care operau deja pe aeroport, cu 3,5 lei pe kilometru.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite