Recesiunea goleşte panourile publicitare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Firmele de publicitate outdoor au din ce în ce mai puţini clienţi. Iar asta se vede în stradă: reclamele de pe panouri şi din mijloacele de transport în comun sunt considerabil mai puţine.

Firmele de publicitate outdoor au din ce în ce mai puţini clienţi. Iar asta se vede în stradă: reclamele de pe panouri şi din mijloacele de transport în comun sunt considerabil mai puţine.

Staţia de metrou Victoriei, unde până mai ieri întâlneai panouri publicitare cu reclame dintre cele mai diverse, precum oferte despre târguri de nunţi, medicamente sau cursuri, are aproape jumătate din panouri goale.

Şi în zona Plaza România din sectorul 6, din cele trei panouri mari, numai pe unul erau afişate reclame. Situaţia este la fel şi în zonele de lux ale Capitalei, pentru că închirierea panourilor este mai scumpă.

Un exemplu este zona Dorobanţi, unde ieri, din patru astfel de cadre amplasate pe o clădire, pe niciunul dintre acestea nu erau afişate reclame.

„Nu îmi explic de ce pe aceste panouri nu mai sunt reclame, pentru că acum câteva luni erau”, a spus Adriana, o bucureşteancă de 30 de ani, în timp ce privea cu nedumerire la suporturile albe de pe clădire.

Companiile fac economii

Criza economică se resimte şi în domeniul publicităţii outdoor. Deşi reprezentanţii de producţie publicitară estimau anul trecut, în presa de specialitate, creşteri anuale ale pieţei outdoor de circa 30%, situaţia din prezent de pe străzile Capitalei îi contrazice.

Unele companii au redus numărul de agenţii cu ajutorul cărora îşi promovau produsele. Este şi cazul Coca-Cola, care mai colaborează numai cu patru agenţii de publicitate din cele peste 20.

Potrivit jurnaliştilor britanici de la „The Guardian”, această strategie va conduce şi la scăderea onorariilor în ceea ce priveşte promovarea.

Situaţia este una incertă, multe firme neavând încă un buget alocat pentru publicitate.

Vor rezista numai agenţiile competente

Analistul şi jurnalistul economic Florin Budescu a declarat pentru ziarul „Adevărul” că „în prezent, companiile româneşti nu au stabilit cheltuielile de publicitate. Se fac economii şi situaţia va deveni şi mai strânsă anul acesta în domeniu. Multe agenţii mici vor da faliment”.

El a adăugat că reclamele prost făcute, implicit cele de outdoor, nu vor mai exista. În opinia specialistului, cel mai important pentru o companie este să aibă angajaţi competenţi, creativitatea fiind criteriul care va menţine o firmă de profil pe piaţă în 2009.

image

Încă din toamnă am fost anunţaţi de şefi să renunţăm la cele mai scumpe locaţii pentru că nu vom putea plăti chiria

image


Anonim
angajat al unei companii de outdoor

Firmele nu şi-au adaptat planul de afaceri la criză

Analiştii economici susţin că problema din domeniul publicităţii, din această perioadă, a apărut pe fondul nestabilirii planului de business, întrucât companiile nu ştiu încă pe ce să mizeze, în noul context economic şi politic.

București



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite