REDUCERI DE SEZON „Hingherii de maşini" reduc tarifele pentru şoferi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tariful pentru recuperarea maşinilor săltate din sectorul 2 va fi redus cu 40% de la 1 septembrie. În urmă cu patru luni, Primăria Sectorului 1 a anunţat că taxa practicată de firma CFR Transauto SA a scăzut cu 60%.

Primăria Sectorului 2 a anunţat la sfârşitul săptămânii trecute că taxa de recuperare a autoturismului ridicat va fi redusă de la 550 de lei la 330 de lei. Această decizie va fi pusă în practică de la 1 septembrie, după ce, luna aceasta, se va finaliza licitaţia în baza căreia se va decide firma care se va ocupa de acest serviciu.

La pachet cu această modificare, autorităţile oferă şi un „bonus”: „O altă măsură care va fi aplicată de la începutul lunii viitoare presupune ca, în primele 24 de ore de la ridicarea maşinilor staţionate neregulamentar, posesorii să şi le recupereze fără a plăti taxa de depozitare”.

În prezent, pe raza sectorului 2 maşinile sunt ridicate de firma Supercom, al cărei contract a expirat la sfârşitul acestei luni. Între timp, se va finaliza licitaţia publică în baza căreia se va decide firma care se va ocupa de acest serviciu. În prezent, licitaţia publică a fost lansată în cadrul Sistemului Electronic al Achiziţiilor Publice şi deschiderea ofertelor, potrivit reglementărilor în vigoare, este stabilită pentru 16 august.

Reducerile au început în sectorul 1

În urmă cu patru luni, firma CFR Transauto SA, cea care ridică maşinile pe raza sectorului 1, a redus tariful cu 60%, de la 833 de lei la 333 de lei. „Reducerea taxei de recuperare a vehiculului parcat neregulamentar era necesară, ţinând cont de realităţile economice actuale, de puterea de cumpărare a populaţiei”, declara Andrei Chiliman, primarul sectorului 1, la începutul lunii aprilie.

Sectorul 5 este singura zonă din Bucureşti unde şoferii pot parca liniştiţi, oriunde, pentru că primăria condusă de Marian Vanghelie nu a încheiat niciun contract cu o firmă de tractări auto, pe motiv că nu sunt suficiente locuri de parcare. Celelalte primării de sector au început să reducă tarifele pentru recuperarea maşinilor ridicate, considerate de conducătorii auto nejustificat de mari.

Cel mai piperat tarif, în sectorul 4

Cel mai mare preţ pentru ridicarea maşinii îl percepe Primăria Sectorului 4, şi-anume 774 de lei. Până în aprilie 2010, în sectorul administrat de primarul Cristian Popescu Piedone, nici nu exista o astfel de taxă. “Pot să-i asigur pe cetăţeni că timp de un an de zile nu voi ridica decât maşinile abandonate, cele din jurul pieţelor, care sunt transformate în depozite de produse agroalimentare, cele care blochează intersecţiile şi cele care sunt lăsate spre vânzare. Vom continua să construim parcări, şi, după ce numărul acestora va fi suficient de mare, firma va trece şi la ridicarea maşinilor parcate neregulamentar”, declara Piedone în momentul în care a plicat această măsură în sectorul 4.

În Consiliul General al Municipiului Bucureşti au existat mai multe propuneri de penalizare a şoferilor care parchează ilegal, asta în condiţiile în care cele cinci administraţii care aplică amenzi pentru conducătorii imprudenţi au instituit propria lege şi pedeapsă pe teritoriul gestionat de ei.

La un moment dat s-a discutat chiar de introducerea unei taxe unice de 150 de lei pentru fiecare maşină ridicată, propunere care a fost lăsată în sertarul consilierului Horia Scarlat, cel care a iniţiat-o.

Oprescu vrea „hingherii” lui

Banii câştigaţi de firmele de ridicat maşini ajung în mare parte în buzunarele patronilor care controlează această afacere şi mai puţin în bugetul primăriilor. Municipalitatea a încercat să pună capăt acestui “dezmăţ”, însă fără sorţi de izbândă. În urmă cu un an, primarul Capitalei, Sorin Oprescu, le-a declarat război „hingherilor de maşini”, propunându-şi să anuleze contractele firmelor care ridicau maşini. Oprescu a declarat atunci că doreşte ca operaţiunea să fie gestionată de Administraţia Străzilor, iar serviciile de ridicare să fie asigurate de societatea Ciclop, aflată în subordinea Primăriei Capitalei.

Cu excepţia sectorului 5, în restul Capitalei şoferii indisciplinaţi plătesc depozitarea cu sume cuprinse între 500 şi 800 de lei, iar preţul creşte cu încă 200-300 de lei pentru fiecare zi de staţionare a maşinii în adăposturi. Astfel, o firmă care încasează minim 500 de lei pentru ridicarea, transportul şi depozitarea unei maşini câştigă 300.000 de lei doar într-o singură săptămână de pe urma a circa 600 de maşini săltate. Statisticile arată că, săptămânal, se ridică aproximativ 5.231 de maşini în sectorul 1, 285 de maşini - în sectorul 2, 6.200 de maşini - în sectorul 3, 250 - în sectorul 4 şi 13.500 - în sectorul 6.

Taxa unică, un proiect abandonat la Primăria Capitalei
(Raluca Curteanu)

Un alt proiect care ar face mulţi şoferi bucureşteni să răsufle uşuraţi îl reprezintă planul iniţiat de consilierul Horia Scarlat, care prevede o taxă unică de 150 de lei pentru recuperarea autoturismului. „Încă nu a primit toate avizele pentru a ajunge pe ordinea de zi a şedinţelor Consiliului. Aştept o şedinţă extraordinară pentru a-l putea introduce”, a spus consilierul care se plânge că proiectul îi este sabotat de patronii firmelor de ridicat maşini.

Reprezentanţii municipalităţii declarau în urmă cu câteva luni că singura problemă care împiedică aplicarea acestei măsuri o reprezintă oferta. „„Acesta este un serviciu public şi normal ar fi ca el să fie gestionat de municipalitate. Se va face o licitaţie, vom alege firma care practică cel mai mic tarif care se va aplica în tot Bucureştiul. Din punctul meu de vedere oricum aceste firme acţionează ilegalk radicand maşini de pe bulevardele administrate de primărie", a explicat Mircea Raicu, viceprimarul Capitalei. Oficialul a mai declarat că o astfel de uniformizare există la Viena, unde amenzile pentru parcarea ilegală sunt aceleaşi, indiferent de districtul în care s-a înregistrat situaţia.

Ţi-au ridicat maşina de pe bulevard? Dă-i în judecată!

Bucureştenii cărora li se ridică maşinile de pe bulevardele sau străzile administrate de Primăria Capitalei pot avea câştig de cauză, dacă ar da în judecată firma care le-au ridicat maşinile. Avocatul Gheorghe Pipera, cel care a şi câştigat primul proces intentat de un proprietar a cărui maşină a fost ridicată abuziv, explică faptul că, atâta vreme cât firma are un contract cu primăria de sector, ar trebui să acţioneze doar pe străzile administrate de aceasta.

„Dacă nu există un contract de concesiune între Primăria Capitalei şi firma respectivă de ridicat maşini, este ilegal să se acţioneze pe arterele administrate de municipalitate“, a declarat Pipera pentru “Adevărul”. Pentru recuperarea taxelor de ridicare a maşinii, şoferii trebuie să acţioneze în judecată şi Poliţia Rutieră.

București

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite