Bucureşti: Probleme pentru instructorii auto independenţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Majoritatea acestora nu îndeplinesc normele impuse de noua lege pentru a obţine autorizaţia de desfăşurare a activităţii. 

ŞOFAT: Big-Brother la volan
LECŢII: Educaţie rutieră
INSTRUCŢIE: La şofat, cu noapte-n cap

Ca să profeseze ca independenţi, instructorii auto trebuie să aibă o experienţă demonstrabilă de cel puţin trei ani în domeniu.

Noul ordin dat de Ministerul Administraţiei şi Internelor impune condiţii stricte pentru instructorii auto independenţi. Ei trebuie să aibă minimum 3 ani de experienţă, să încheie un contract cu o şcoală de şoferi, pentru orele de legislaţie, şi să fie testaţi de Autoritatea Rutieră Română.

Cei care îşi vor continua activitatea fără să îndeplinească noile condiţii impuse de lege vor primi amenzi de până la 4.000 de lei.

Experienţa se poate demonstra doar cu acte din care să reiasă că instructorul a lucrat cu normă întreagă cel puţin trei ani la o şcoală de şoferi. Noile reglementări vor reduce drastic numărul de instructori pentru că cea mai mare parte dintre aceştia nu-şi pot demonstra vechimea. Cornel Lipă, preşedintele Sindicatului Naţional al Instructorilor Auto din România (SNIAR), afiliat la Cartel Alfa, îi învinovăţeşte pe patronii şcolilor de şoferi pentru faptul că instructorii nu deţin acte care să le ateste experienţa.

„Sunt foarte mulţi instructori care nu au cum să demonstreze că au peste trei ani de experienţă, chiar dacă lucrează în acest domeniu de peste 20 de ani din cauză că şcolile de şoferi la care au muncit le-au făcut contracte de muncă cu jumătate de normă, de două ore sau de colaborare, chiar dacă ei au muncit 8 ore pe zi. Această condiţie este impusă de şcolile de şoferi care vor să elimine concurenţa, obţinând astfel monopolul în domeniu“, spune Cornel Lipă.

2.000 de instructori au autorizaţie, restul practică meseria ilegal

Reprezentanţii şcolilor de şoferi spun că doar 20% dintre cei aproximativ 2.000 de instructori cu atestat din Capitală sunt autorizaţi, iar restul practică această meserie ilegal.

„Am fost nevoiţi să vindem 35 de maşini din parcul auto în ultimele luni pentru a acoperi datoriile provocate de piraţi. Până acum statutul acestor instructori independenţi nu a fost definit clar, iar ei au profitat de acest lucru şi au lucrat la negru, fiind ajutaţi de şcolile mici de şoferi, care le-au semnat dosarele. Odată cu apariţia acestei legi sperăm să rămână în domeniu decât instructorii autorizaţi, care plătesc taxe şi impozite, la fel ca noi“, zice Marius Teodorescu, vicepreşedintele Federaţiei Naţionale a Şcolilor de Şoferi din România (FNSSR) şi director general al şcolii de şoferi Teo.

„Noul ordin, la a cărui elaborare a participat şi Autoritatea Rutieră Română (ARR) şi care a intrat în vigoare de la 12 octombrie a trecut cu aviz favorabil de toate comisiile de dialog social. La aceste comisii au participat atât reprezentanţii instructorilor cât şi reprezentanţii şcolilor de şoferi“, a declarat Daniela Dobrilă, şefa Direcţiei de Licenţe şi Autorizaţii din cadrul ARR.

„Prin această lege dorim să eliminăm de pe străzi instructorii nepregătiţi, să nu mai ajungă instructor auto oricine. Să rămână doar cei cu experienţă“, a încheiat Daniela Dobrilă.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite