Primul autobuz Citaro, accidentat
0Grav accident, joi seara, în zona Academiei Militare. Patru oameni au ajuns în stare gravă la spital, după ce un autobuz, marca Mercedes, al liniei 122, aparţinând RATB, a intrat cu viteză
Grav accident, joi seara, în zona Academiei Militare. Patru oameni au ajuns în stare gravă la spital, după ce un autobuz, marca Mercedes, al liniei 122, aparţinând RATB, a intrat cu viteză într-o intersecţie, pe culoarea roşie a semaforului, a avariat două maşini şi s-a oprit într-un stâlp.
Vinovat de producerea accidentului este, potrivit Poliţiei Capitalei, şoferul autobuzului, Costel Bârsan, în vârstă de 45 de ani. Acesta venea pe strada Bagdasar dinspre Bulevardul Eroilor, către Bulevardul Timişoara, iar în dreptul şoselei Panduri a pătruns în intersecţie la culoarea roşie a semaforului, lovind în plin un Mitsubishi, condus de Adrian Carabulea, în vârstă de 23 de ani, care venea dinspre şoseaua Cotroceni şi se îndrepta către Calea 13 Septembrie.
Unii dintre martori susţin că autobuzul a intrat în intersecţie cu viteză foarte mare. În urma impactului, autobuzul a intrat pe strada Răzoare, unde a lovit un alt autoturism, marca Volkswagen Passat, condus regulamentar de avocatul Adrian Bendac, în vârstă de 33 de ani, după care s-a oprit într-un stâlp de pe trotuar. Costel Bârsan, şoferul autobuzului, împreună cu un pasager, Lucian Bălan, şi Adrian Bendac, conducătorul Mitsubishiului, şi Ion Pârvu, prietenul acestuia, au fost transportaţi de urgenţă la Spitalul Municipal. Reţeaua electrică din zonă a fost şi ea avariată, fiind necesară prezenţa unei echipe de intervenţie.
RATB-ul se disculpă
Reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti au o altă variantă despre accidentul de joi seara. Din punctul lor de vedere, şoferul autobuzului 122 nu a trecut pe roşu, deşi admit că în cazul în care se va demonstra că este vinovat, Costel Bârsan îşi va pierde locul de muncă. "Dacă se va dovedi că a fost vinovat, şoferul va suporta aceste consecinţe impuse de regulamentul intern al RATB, dar, din schiţa accidentului şi din faptul că poliţia i-a dat o dovadă de circulaţie pe 15 zile, reiese că şoferul autobuzului 122 nu a trecut pe roşu", explică directorul de exploatare a Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), Daniel ţaţu. El adaugă că, de multe ori, oamenilor li se pare că autovehiculele Regiei intră în intersecţie pe culoarea roşie a semaforului din cauza lungimii lor, când, de fapt, acestea pleacă la culoarea verde a semaforului, dar, până să o traverseze, se face roşu. "Aşadar, la prima vedere, autobuzul a trecut în condiţii normale şi cu o viteză mică, de cam 40 km pe oră, prin intersecţia de la Academia Militară", conchide ţaţu. Cu toate acestea, autobuzul implicat în accident a fost atât de grav avariat, încât nu a putut fi tractat până la Autobaza RATB Ferentari, de unde aparţinea, ci a fost dus la cel mai apropiat depou, Bujoreni, de pe bulevardul Timişoara. În plus, şeful adjunct de la Autobaza Nordului RATB, ştefan Ilea, confirmă că, în condiţiile de trafic de acum două seri, când plouase mărunt şi se lăsase uşor ceaţa, şoferul trebuia să circule cu o viteză de cel mult 10 km/h. Poliţiştii au demarat o anchetă în acest caz, iar şoferului i s-a întocmit dosar penal, care va fi înaintat spre soluţionare Biroului Cercetări Penale din Sectorul 6, din cadrul Brigăzii de Poliţie Rutieră.