Primăria promite ameliorarea traficului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Edilii Capitalei au în studiu sincronizarea traficului, construcţia de pasaje şi crearea unui culoar unic pentru maşinile de intervenţie şi mijloacele de transport în comun Studiile

Edilii Capitalei au în studiu sincronizarea traficului, construcţia de pasaje şi crearea unui culoar unic pentru maşinile de intervenţie şi mijloacele de transport în comun

Studiile începute de municipalitate arată că, de la anul, traficul din Bucureşti va fi regândit. Este vorba de sincronizarea timpilor de semaforizare, reconfigurarea unor intersecţii, dar şi apariţia unor pasaje subterane sau supraterane în zonele în care se produc frecvent ambuteiaje. Cele 100 de intersecţii din inelul central de circulaţie vor intra în programul de management al traficului, urmând ca el să fie extins şi la restul intersecţiilor.

Traficul din Capitală nu a mai fost organizat de la jumătatea anilor `90. Micile retuşuri au fost făcute "din mers", însă ambuteiajele zilnice i-au făcut pe edili să se gândească la o reconfigurare a circulaţiei din Bucureşti. "Există un studiu pentru limitarea virajului la stânga", a precizat primarul Adriean Videanu la Comisia de dialog social de săptămâna trecută. Acest lucru prevede ca traficul de pe marile bulevarde sau străzi principale să nu mai fie jenat de virajele la stânga.

Undă verde pe GPS

O altă noutate va fi reorganizarea traficului pe trei priorităţi. Prima va fi pentru maşinile salvării, poliţiei şi pompierilor, urmează mijloacele de transport în comun şi pe ultimul plan va fi pus transportul individual.
Pentru a fi eficientă banda unică pentru acest tip de maşini, deplasarea lor va fi coordonată de un sistem GPS. "De exemplu, salvarea îşi bagă traseul când pleacă la intervenţie şi va avea undă verde pe acel traseu", a declarat Videanu.

La fel şi autobuzele, vor fi monitorizate pe satelit, iar în caz că vor ieşi din program, pe traseul respectiv va fi dată undă verde. O altă noutate este recalcularea timpilor de semaforizare.

"Acum în oraş avem timpi de semaforizare ficşi. Aceştia trebuie recalculaţi în funcţie de frecvenţa traficului", spune viceprimarul Ionuţ Popa.

El crede că reorganizarea traficului va putea fi simţită din luna mai a anului viitor şi este prevăzută o îmbunătăţire a circulaţiei în oraş cu 20%.

Pasaje pentru fluidizarea traficului

Un alt proiect al primăriei care este deja în derulare prevede construcţia de pasaje subterane şi supraterane în intersecţiile cu probleme. "Avem deja peste 15 proiecte de pasaje şi străpungeri", afirmă directorul Direcţiei de Transporturi a Muncipalităţii, Gheorghe Udrişte (foto). El aminteşte că pasajul suprateran de la Basarab este în execuţie. Încep lucrările la pasajul suprateran de la Doamna Ghica.

Un pasaj subteran va traversa calea ferată în zona Şoseaua Nordului - Elena Văcărescu. Un alt pasaj subteran va intra în execuţie pe Bucureşti-Ploieşti, în zona Băneasa. La fel, intersecţia de la Răzoare va avea şi ea un pasaj. În fază de proiect mai este un pasaj subteran la Piaţa Sudului şi vizează intersecţia Olteniţei - Văcăreşti. De anul viitor va fi operaţională o nouă arteră care va lega Doamna Ghica de Pantelimon.

Noutati in trafic:

Interzicerea virajului la stânga de pe marile artere

Crearea unei benzi unice pentru intervenţie şi RATB

Supravegherea traficului prin GPS

Timpi de semaforizare flexibili în funcţie de trafic

Undă verde pentru arterele pe care apar ambuteiaje

Construcţia de pasaje în intersecţiile aglomerate

București



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite