"Primăria încurajează mafia parcărilor!"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Firma Dalli acuză municipalitatea că, prin rezilierea contractului, primăria îi va lăsa pe şoferii din Bucureşti la mâna celor care vor încasa "taxe de protecţie" În timp ce

Firma Dalli acuză municipalitatea că, prin rezilierea contractului, primăria îi va lăsa pe şoferii din Bucureşti la mâna celor care vor încasa "taxe de protecţie"

În timp ce societatea care administrează parcările din Capitală ţine cu dinţii de contract, în alte oraşe din ţară taxa de parcare este încasată direct de către primării.

Motivarea prin care primarul general Sorin Oprescu cere rezilierea contractului dintre municipalitate şi firma Dalli, privind exploatarea parcărilor din centrul Bucureştiului, încă nu ajunsese ieri pe masa acţionarului Dalli, Radu Jianu.

De acest document depinde declanşarea procesului în instanţă de către operatorul parcărilor faţă de decizia municipalităţii.

"Sunt două variante, înţelegerea sau instanţa, şi depinde de negocierea cu primăria dacă trebuie instanţa să decidă dacă noi ne-am respectat angajamentele din contract sau nu", a explicat Radu Jianu.

După firmă, urmează taxa de protecţie?

El a adăugat însă, că prin rezilierea contractului nr. 20/1995 cu Consiliul Local al Municipiului Bucureşti, Primăria Capitalei dă liber celor care se ocupă în prezent cu taxa de protecţie din parcările bucureştene.

"Nu ştiu dacă va veni altă firmă sau există alte preferinţe, însă este sigur că plecarea Dalli din aceste spaţii va însemna atât pierderea locului de muncă a 300 de angajaţi, cât şi înlocuirea acestora de către mafia celor care aproape că-i obligă pe şoferii bucureşteni să le plătească pentru spaţiul pe care parchează", a avertizat reprezentantul Dalli, Radu Jianu.

Udrişte, arătat din nou cu degetul

În replică, viceprimarul Capitalei, Răzvan Murgeanu, cel care a prelungit ultima dată, în 2005, când era primar interimar, contractul cu Dalli, a explicat că a semnat actul adiţional "în condiţii perfect legale" şi că acum se pune problema dacă Dalli şi-a îndeplinit obligaţiile din contract.

"Această verificare ar fi trebuit făcută de Direcţia de Infrastructură a Capitalei, adică de directorul Gheorghe Udrişte (care şi-a dat demisia în urmă cu o săptămână n.r.)", a precizat viceprimarul Murgeanu.

El a adăugat că Udrişte ar fi trebuit să urmărească dacă Dalli şi-a plătit redevenţa către municipalitate şi ce investiţii a făcut.

"Ştiu că, de pildă, acele automate de taxat parcarea nu au fost instalate în Bucureşti", a conchis viceprimarul Capitalei.

Redevenţa care trebuie plătită de Dalli Exim municipalităţii este de 55,5% din sumele încasate.

Firma Dalli, greu de verificat

Pe de altă parte, casa de avocatură Tuca Zbârcea&Asociaţii, care a elaborat anul trecut un "Memorandum privind aspectele juridice şi organizaţionale generale ale parcării în Bucureşti", a conchis că încasările Dalli sunt aproape imposibil de verificat.

"Nu am putut identifica în contractul de concesiune prevederi care ar permite municipalităţii să verifice încasările lunare ale Dalli Exim, nici prevederi privind efectuarea de compensaţii în cazul descoperirii de diferenţe la realizarea controalelor anuale", se arată în documentul inclus în proiectul Master Plan.

Obligaţiile din contract

Prin contract, Dalli Exim a obţinut dreptul de a exploata locurile de parcare în schimbul asumării unor obligaţii de investiţii şi de amenajare cum ar fi:

- instalarea de echipamente pentru distribuirea biletelor

- semnalizare

- distribuirea biletelor şi a abonamentelor

- întreţinere şi reparaţii

- lucrări de îmbunătăţire

- stabilirea şi încheierea de poliţe de asigurări necesare pentru activele concesionate

Contractul de concesiune va fi considerat reziliat în cazul în care Dalli Exim nu efectuează, pe o perioada de trei luni, obligaţiile asumate prin acesta. Rezilierea se face la 30 de zile după notificare, dacă obligaţia respectivă nu este îndeplinită între timp.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite