Bucureşti: Meda Popea are o poveste de dragoste cu rockul
0Ea se ocupă de imaginea companiilor, produselor şi proiectelor, şi, când are timp, de cea a rockerilor.
Pentru Meda Popea, meseria de PR Consultant nu înseamnă doar întâlniri pretenţioase la patru ace şi şedinţe în care se discută despre imagine. De şase ani, de când are propria firmă de consultanţă, ea reuşeşte să-şi satisfacă şi o mai veche pasiune de-a ei, muzica rock. Nu cântă, dar îi promovează pe cei care o cântă.
"A fi PR înseamnă să te ocupi de imaginea unei persoane sau a unei companii pentru a ajunge la publicul ţintă. Am fost PR pentru mari companii, cum ar fi Vodafone sau organizaţii ca Banca Mondială sau proiecte Phare. Am promovat şi lansat mărci de bijuterii şi de modă, dar şi de echipamente medicale sau, mai recent, campanii de promovare pentru The Light Cinema", a spus PR-ul.
Primul concert filmat în 3D vreodată în lume, cel al trupei U2, sau transmisiile live de la Opera Metropolitan din New York, ambele evenimente transmise la The Light Cinema, sunt două dintre campaniile de promovare cele mai reuşite ale ei.
"Indiferent al cui PR sunt, modul de a lucra este, în principiu, acelaşi. Produsul respectiv trebuie să ajungă la oameni. Cu rockul este o poveste un pic altfel, de dragoste, dacă pot să-i spun aşa", a povestit Meda.
Rockul, perceput gen underground
Este rockeriţă de când se ştie şi a ascultat toate genurile de rock, devenind în timp o cunoscătoare a lumii metalelor din România.
"Muzica rock este percepută la noi ca un stil underground. Încerc să o scot la lumină măcar atunci când lucrez cu unele trupe", a mai spus PR-ul. Diferenţa dintre a face PR pentru un produs al unei companii şi acelaşi lucru pentru o trupă rock este aceea că tinerii muzicieni, spre deosebire de preşedinţii sau managerii unei companii, nu au experienţă şi au nevoie să fie îndeaproape ghidaţi.
Ei trebuie să înveţe să vorbească într-un anumit fel şi să aibă o anumită conduită în faţa presei sau pe scenă, aspecte la care nu au fost foarte atenţi înainte de a lucra cu un specialist în imagine". Meda a făcut chiar şi cursuri de machiaj şi a coordonat o mulţime de şedinţe foto. "Prezenţa scenică este esenţială şi orice amănunt contează. De aceea, am lucrat şi cu un creator de modă, care a făcut costumele de scenă pentru una dintre trupe".
Roadele muncii ei au apărut, iar una dintre formaţiile de a cărei imagine s-a ocupat, Trooper, a devenit un nume mare pe afişele concertelor rock. Şi cei de la Highlight Kenosis, o altă trupă în plină ascensiune, au fost promovaţi de Meda înainte de lansarea primului lor album. Printre artiştii pe care i-a promovat se numără şi Luna Amară, una dintre cele mai cunoscute trupe de rock autohtone, dar şi artistul american Brad Vee Johnson-ex Boney M.
Publicul şi-a pierdut din entuziasm
"Sper ca muzica rock să nu mai fie un stil de nişă. Nu am văzut niciodată rockul ca fiind o muzică pentru un anumit fel de public şi nu-mi plac categorisirile. Este muzică bună de toate genurile", a spus PR-ul.
Meda se simte uneori dezamăgită pentru că nu mai vede acelaşi entuziasm al publicului la concertele rock.
"Este un public de rock destul de numeros în România, dar constat că atitudinea lui s-a schimbat în ultimii 10 ani. Se bucură mai puţin şi e mult mai critic cu cei de pe scenă". Ea crede că această schimbare de atitudine ar putea fi pusă pe seama avalanşei de informaţii care pe unii îi transformă, "îi face grăbiţi şi superficiali, nu mai au timp să se oprească asupra unei piese sau a unui album, să le descifreze, pentru că trag cu ochiul la piesa imediat următoare".
Profil:
Născută: 18 august 1967, Braşov
Studii Facultatea de Litere, Universitatea Bucureşti
Ocupaţie, PR independent
Mini-interviu
Dacă îţi place o trupă no-name, care nu-şi permite un PR, i-ai face promovare gratis?
Nu, fără bani, nu. Consider că munca trebuie plătită. Oricât de talentaţi sunt unii şi dau vina pe sistem că nu-i promovează, eu le dau un pont: să-şi ia un job din care să se întreţină, să muncească mult şi, mai ales, să nu facă compromisuri muzicale. Dacă eşti rocker, fă rock, nu te vinde! Şi mai e un lucru, nu poţi să faci două lucruri deodată, şi bune. Ori cânţi, ori faci PR. Şi, din câte ştiu, cel mai greu este să te promovezi pe tine însuţi
Ce iubeşti la meseria ta?
Faptul că pot fi creativă îmi dă libertate de mişcare. Pot să lucrez de oriunde, să trimit comunicate de presă de pe laptop de la munte sau din parc. Un alt punct forte al acestei meserii este faptul că poţi cunoaşte mulţi oameni interesanţi şi ai acces în toate categoriile sociale.
Ce-i place
Îmi place să trăiesc fiecare clipă şi să călătoresc mult. Dacă trebuie să stau în oraş pentru mult timp, fac orice să ies într-un parc şi să mă plimb cu bicicleta. Şi îmi place mult muzica, în special rockul, este evident.
Ce nu-i place
Lâncezeala, superficialitatea şi prefăcătoria. Nu-mi place să dau sfaturi sau să fiu nevoită să etichetez oamenii, dar, de multe ori, trebuie să împărţim lumea în categorii ca să o înţelegem mai bine.