Ploieştenii vor să îşi cumpere maşini prin programul “Rabla”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Producătorii auto nu ştiu câte maşini le-au fost aprobate de către autorităţi deoarece cererile depuse nu au fost încă validate.

Deşi reprezentanţii Ministerului Mediului au anunţat demararea programului “Rabla” pentru 2 martie, ei au revenit asupra deciziei şi au spus că acesta se va mai amâna cu câteva zile. Motivul îl reprezintă numărul mare de cereri de maşini inaintate de dealeri pentru a se înscrie în program.

Deşi startul se amână cu câteva zile, ploieştenii s-au interesat încă de ieri la dealerii auto din oraş despre ofertă. “Zeci de persoane au venit în prima parte a zilei pentru a ne întreba despre autoturismele disponibile în cadrul programului <>. Majoritatea se interesează de modelele cele mai ieftine, care sunt la preţuri începând de la aproximativ 5.360 de euro pentru Chevrolet şi 8.670 de euro pentru Opel”, ne-a declarat directorul de vânzări la Di-Bas Auto, Florina Costache. Aceasta a mai precizat că foarte multe persoane s-au interesat încă de la începutul anului despre acest program, fiind vorba despre cei care, în 2008, nu au mai apucat să fie înscrişi pe listele dealerilor auto: “Oamenii se interesează de ceva timp despre demararea programului. Pentru cei interesaţi de achiziţionarea unui autoturism nou, acest lucru se poate face şi într-o săptămână dacă sunt depuse toate actele necesare”. Şi reprezentantul firmei Pro Leasing din Ploieşti ne-a precizat că zeci de ploieşteni s-au interesat de cumpărarea unui autoturism prin programul guvernamental.

Paşi de urmat

Persoanele interesate să îşi cumpere un autoturism nou în schimbul casării celui vechi trebuie să urmeze mai mulţi paşi. În primul rând, trebuie să meargă la dealerul auto cu talonul, cartea de identitate a maşinii şi actul de identitate al posesorului în original pentru a semna un precontract cu dealerul auto şi pentru a li se da nota de acceptare. Cu nota de acceptare se merge la un centru REMAT pentru eliberarea unui certificat de distrugere, care trebuie dus la administraţia financiară pentru ca autovehiculul respectiv să fie radiat din evidenţa circulaţiei. Se întocmeşte, apoi, un dosar de radiere a maşinii. Pe baza acestuia, se eliberează trei certificate de radiere dintre care unul trebuie dus la dealer, unul la administraţia financiară, iar unul să rămână la proprietar. În final, actele pe care proprietarul trebuie sa le depună la producătorul sau dealerul la care s-a înscris sunt: actul de identitate, nota de acceptare eliberată de producător, în original, copie legalizată de pe certificatul de distrugere de la REMAT şi unul dintre cele trei certificate de radiere, în original.

Rabla trebuie să meargă

Maşina dată la casare trebuie să aiba o vechime de cel puţin 10 ani de la data fabricaţiei şi să fie înmatriculată pentru prima oară în România, cel târziu la finalul lui 2006. Autoturismul vechi trebuie să fie în stare de funcţionare.

3.800 de lei
Atât este prima de casare obţinută de cei care-şi dau la fier vechi maşina

“Am o Dacie din anul 1986 şi, deşi nu m-a lăsat niciodată în pană, vreau să o dau să îmi cumpăr o maşină nouă”, Dorel Costache, pensionar

“Am auzit că au mai scăzut preţurile autoturismelor, o să mă interesez să vad dacă îmi permit prin programul acesta, <>, să îmi schimb şi eu maşina”, Gabi Radu, muncitor

“Am vrut încă de anul trecut să mă înscriu şi eu pe o listă la un dealer auto însă nu am mai prins loc. Sper ca anul acesta să am mai mult noroc”, Cristi Constantinescu, inginer

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite