Plasmele le-au jucat feste în prima zi celor de la Zoom
0O parte dintre ecranele LCD erau închise, iar altele aveau volumul dat la minimum. Bucureştenii care au intrat ieri-dimineaţă la metrou au fost surprinşi de noul sistem de televiziune cu circuit închis lansat în staţii.
Monopoly Media, firma care gestionează acest sistem, anunţa duminică faptul că toate cele 720 de ecrane din cele 45 de staţii vor difuza programe speciale. Ieri, la primele ore ale dimineţii, călătorii care luau trenul de la staţia Dristor 2 se uitau buimăciţi, în treacăt, la ecranele care nu afişau altceva decât sigla “Zoom TV”.
Noul sistem nu este pus la punct
Surpriza a fost mai mare în staţiile Piaţa Iancului şi Obor, unde monitoarele erau închise. Aceeaşi soartă o avea şi cele din staţia Piaţa Victoriei 2, iar la Universitate, un sfert din plasme nu funcţionau. Unii călători se arată sceptici faţă de aşa-zisa modernizare.
“Ar trebui să-ţi dea informaţii despre când vine următorul tren, nu despre Beckham. Asta văd şi acasă la televizor”, îşi exprimă nemulţumirea inginerul Florin Vasile. Sonorul televizoarelor este o altă problemă. În unele staţii, volumul era prea ridicat, pe când în altele era acoperit de zgomotul trenurilor.
“Televizoarele astea atrag atenţia, dar sonorul este un pic deranjant. E mult prea tare”, se plânge Ecaterina Tiron, în staţia Piaţa Unirii 2. În staţiile Piaţa Unirii 1, Piaţa Victoriei 1, Eroilor sau Universitate, sunetul televizoarelor abia se auzea. “Ar trebui prezentate ştiri subtitrate, ca să înţelegem şi noi ceva”, propune o călătoare.
Divertismentul învinge noutatea
Ştirile prezentate pe ecrane nu i-au convins pe toţi bucureştenii să lase din mână ziarele gratuite de la metrou. Singurele care captau atenţia pe peron erau gagurile şi poantele de la camera ascunsă. Vânticelul anunţa sosirea metroului, iar oamenii îşi desprindeau cu greu ochii de pe ecrane, atraşi fiind şi de muzica din difuzoarele acestora. Călătorii s-au urcat grăbiţi în vagoane în speranţa că vor prinde finalul poantei la următoarea staţie.
Contractul este secret
Contractul încheiat între Sindomet, aflată sub patronajul Uniunii Sindicatelor Libere Metrou (USLM), şi Monopoly Media, al cărei control îl deţine Sorin Ovidiu Vîntu, prin S.C. Realitatea Media SA, este un mare secret. Reprezentanţii celor trei companii, Metrorex, Monopoly Media şi Sindomet, nu spun care sunt valoarea şi durata acestuia, pe motiv de clauze de confidenţialitate.
“Suntem în discuţii cu Sindomet şi Metrorex de doi ani. Întreaga investiţie este a companiei noastre, iar serviciul de informaţii audio-video este construit pentru călătorii de la metrou”, a declarat Gabriel Faflei, directorul companiei Monopoly Media. Ion Rădoi, liderul sindicatului angajaţilor de la Metrorex, ştie că acest contract a fost încheiat doar pentru difuzarea de publicitate şi informaţii despre transportul cu metroul, nu pentru difuzarea unor programe asemănătoare cu cele ale televiziunilor.