Pericolele de la colţ de stradă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

 Bucureştenii fac zilnic slalom printre capcanele pe care le ascund străzile oraşului. Majoritatea stâlpilor din Bucureşti sunt depăşiţi ca durată de viaţă şi încărcaţi de mii de cabluri, găseşti gropi la tot pasul şi zeci de canale fără capac.

Incidentul de luni, când un stâlp a căzut pe strada Brezoianu din cauza celor 55 de cabluri montate pe el, a declanşat o inventariere a riscurilor la care sunt supuşi bucureştenii. S-a început cu stâlpii, la înlocuirea cărora municipalitatea lucrează de câteva luni.

“La contractul cu Luxten avem un act adiţional prin care societatea trebuie să schimbe stâlpii în cinci ani”, a explicat viceprimarul Capitalei, Răzvan Murgeanu. Vârsta stâlpilor nu este singura problemă.

Asemenea unei uriaşe pânze pe păianjen, kilometri de cabluri sunt înşiraţi pe stâlpi, de-a lungul străzilor bucureştene.

În plus, aceste fire se strecoară prin frunzişul copacilor, existând riscul ca, la prima vijelie, crengile să le rupă.

Cabluri legale: 6 din 55

„Nu există în prezent nicio reglementare pentru câte cabluri ar trebui puse pe un stâlp. Doar 2% au autorizaţie pentru aceste cabluri”, a explicat viceprimarul. La noii stâlpi, cablurile trec prin interior, dar numai cele de iluminat public.

“Deocamdată nu putem să le tăiem pe cele ilegale pentru că ne dau în judecată”, a mai spus Murgeanu. Dintre cele 55 de cabluri montate pe stâlpul căzut luni în Brezoianu, aveau autorizaţie numai şase, cele ale Electrica şi Romtelecom.

Stâlpii de pe Magheru au 100 de ani

Viceprimarul Murgeanu a mai spus că, până în prezent, au fost înlocuiţi maximum 10% din stâlpi, restul de 90% fiind vechi şi nesiguri. Cea mai periculoasă zonă este Bulevardul Magheru. „Am vorbit anul trecut la Luxten, ca să schimbăm toată structura de stâlpi de pe Magheru, care au aproape 100 de ani vechime. Societatea face inventarieri şi după aceea va decide cum şi când va interveni”, a precizat Murgeanu.

Surse din compania Luxten susţin că singura soluţie pentru eliberarea stâlpilor de povara cablurilor este finalizarea NetCity. Acest proiect, lansat în 2006, prevede mutarea cablurilor în subteran, dar până acum, lucrările au fost finalizate doar pe 20 de străzi.

Mii de gropi şi canale fără capac

Cum este obiceiul la români, când faci un lucru, nu-i musai să-l şi termini.  Drept exemplu, la intrare în Pasajul Victoria, lângă Guvern, maşinile sunt nevoite să ocolească craterele lăsate în asfalt după ce linia tramvaiului 34 a fost reabilitată. Nici pe trotuar n-ai linişte. Un singur exemplu: la intersecţia străzii Fabrica de Glucoză cu Barbu Văcărescu găseai ieri trei canale fără capac. 

Ce faci dacă o păţeşti

Dacă ţi-a căzut un stâlp pe maşină şi deţii asigurare Casco, eşti liniştit. Compania de asigurări plăteşte daunele.

Dacă nu ai Casco, te adresezi instanţei în nume propriu, dar trebuie să ai fotografii ale incidentului şi declaraţii ale martorilor.

90%

- din stâlpii din Capitală sunt depăşiţi ca durată de viaţă

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite