Pasajul Basarab a fost traversat pentru prima dată de la un capăt la altul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lucrările la pod înaintează de la o săptămână la alta şi constructorii speră ca acesta să fie gata până în luna februarie. Însoţit de ziarişti, primarul Sorin Oprescu a traversat pasajul, în această dimineaţă, de la un capăt la celălalt.

Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a traversat Pasajul Basarab în această dimineaţă, pe jos, pentru prima dată de la începerea lucrărilor. Edill şef a inspectat stadiul lucrărilor şi a ajuns la concluzia că acestea sunt aproape gata, iar în măsura în care vremea va va fi mai bună se va lucra la finisaje.
În prezent, pasajul este acoperit de o pasarelă din lemn, numai anumite porţiuni fiind din beton.

„În ianuarie, februarie ar putea fi gata şi mi-ar plăcea ca la 1 martie să le fac cadou doamnelor circulaţia pe acest pasaj. Ar fi frumos. În proporţie de 95%, stadiul fizic e finalizat“, a declarat Oprescu. De asemenea, în primele luni ale anului 2011 urmează să fie amenajată staţia de tramvai supraterană şi liftul care să transporte călătorii la aceasta.
În ceea ce priveşte circulaţia rutieră  în zona pasajului, aceasta a fost redeschisă parţial la jumătatea lunii septembrie, cu excepţia perimetrului Plevnei-Gara Basarab, unde va fi reluată la sfârşitul acestui an.
Pasajul Basarab va avea şase benzi, în timp ce arterele care acced la acesta au câte două benzi.

Cel mai lat şi lung pasaj din Europa

Pasajul rutier denivelat face legătura între Bulevardul Nicolae Titulescu, Şoseaua Orhideelor, Podul Grozăveşti, Bulevardul Vasile Milea şi Şoseaua Orhideelor. Proiectul cuprinde două traversări majore deobstacole, a râului Dâmboviţa peste podul existent şi a căii ferate în zona Gării de Nord, având o lungime de 1.450 de metri.

De asemenea, în zona podului hobanat va fi amplasată staţia de tramvai dotată cu scări fixe, lifturi şi escalatoare care vor face legătura între peroanele staţiilor de tramvai, a staţiilor de metrou şi nivelul solului.
Structura masivă din metal are 42 de metri de la o latură la alta, ceea ce îl face cel mai lat pod din Europa, potrivit municipalităţii. Se sprijină pe doi piloni de 80 de metri înălţime, au 3.000 de cabluri care susţin structura masivă din metal şi au fost folosiţi 76 de mii de metri cubi de betoane armate. Primarul mai spune că o călătorie cu maşina din Drumul Taberei până la Piaţa Victoriei va fi de aproximativ 20 de minute. Valoarea totală a contractului este de aproximativ 160 de milioane de euro.

București



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite