Bucureşti: Pasajul Unirii, redeschis cu blocaje

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Traficul pe două benzi în tunel era oprit azi-dimineaţă, iar coloana de maşini din pasaj depăşea 1 kilometru. Pasajul de la Unirii a fost redeschis aseară, după o renovare care a durat două luni şi jumătate.

Şoferii care au trecut azi-dimineaţă prin proaspăt-renovatul pasaj din centrul Capitalei au avut destul timp să admire lucrările de reabilitare şi modernizare din tunel.

Asta pentru că au avut de stat câteva minute bune la o coadă interminabilă. Cu toate că traficul se desfăşoară de acum înainte pe două benzi, prima zi de şcoală a dus la formarea unor cozi de maşini care depăşeau un kilometru.

Practic, pe sensul de mers dinspre Bulevardul Mărăşeşti către intersecţia de la Universitate, coloana de maşini se întindea de la semaforul intersecţiei cu strada Doamnei până la mijlocul pasarelei subterane.

„Se vede că a început şcoala. Înainte, deşi circulaţia se desfăşura doar pe o singură bandă, îmi lua mai puţin timp să traversez pasajul. Acum am ajuns dintr-o parte într-alta în aproximativ şapte minute“, a spus Doru Similea, care trece zilnic prin tunelul lung de câteva sute de metri.

Unii dintre şoferi s-au declarat mulţumiţi de rezultatul lucrărilor de modernizare. „Arată mult mai bine acum. Deşi nu am scăpat de aglomeraţie, măcar stăm în condiţii normale. Mă bucur că s-au ocupat de sistemul de ventilaţie“, a spus Ioana Feleagă din Bucureşti.

Poluarea, măsurată în pasaj
Pasajul Unirea a fost închis parţial timp de două luni şi jumătate petru renovări. Lucrările au constat în schimbarea sistemului de ventilaţie, reparaţia şi placarea parţială a pereţilor cu tablă şi granit, instalarea unui brâu reflectorizant şi reparaţia sistemului de iluminat.

De asemenea, a fost montat un sistem de măsurare a noxelor provenite de la autovehicule, care are rolul de a-i avertiza pe şoferi, prin intermediul unor panouri instalate la intrările în subteran, că nivelul de poluare în pasaj este peste limita maximă admisă şi că ar fi bine să închidă geamurile maşinilor.


Costul lucrărilor
Modernizarea şi reabilitarea Pasajului Unirii au costat 6,5 milioane de lei şi au fost suportate din bugetul local. Din 1987, de când a fost dat în folosinţă, tunelul nu a beneficiat de niciun fel de reparaţii. Potrivit reprezentanţilor Primăriei, durata de viaţă a lucrărilor executate acum este de minimum opt ani.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite