Bucureşti: Pasajul Pipera, inaugurat săptămâna viitoare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autorităţile din Voluntari şi sectorul 2 al Capitalei spun că la 24 noiembrie se va face recepţia lucrării şi că ulterior se va putea circula pe pod. Lucrările la podul care scuteşte şoferii de statul la barieră au fost finalizate. Din păcate, pasajul nu va rezolva în totalitate problemele de trafic din nordul Capitalei.

Cu un an întârziere, pasajul care face trecerea peste calea ferată Bucureşti-Constanţa şi leagă sectorul 2 de comuna Voluntari, este gata. „Recepţia lucrării se va face pe 24 noiembrie şi apoi pasajul va fi deschis traficului”, a declarat Neculai Onţanu, primarul sectorului 2. Informaţia este confirmată şi de preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, Cristache Rădulescu, care spune că, din punct de vedere al constructorului, lucrarea este gata, dar că mai este necesară semnătura viceprimarului Victor Iovici pentru instalarea stâlpilor Electrica.

Anul viitor, lărgesc şi Şoseaua Pipera-Tunari
Rădulescu a mai spus că pasajul nu va rezolva decât în mică problema traficului din zonă. „Podul era absolut necesar pentru că treceau trenuri din 10 în 10 minute şi oamenii aşteptau la barieră. Avem în vedere lărgirea la patru benzi, câte două pe sens a acestei şosele, Pipera-Tunari. Proiectul este finalizat, iar la începutul anului viitor vor începe lucrările”, a explicat Rădulescu.
De asemenea, primăria Voluntari are în plan efectuarea unei noi pasarele, asemănătoare cu cea proaspăt finalizată, la Petricani. În momentul de faţă se lucrează la lărgirea la patru benzi a Şoselei Iancu Nicolae. „Când toate aceste lucrări vor fi finalizate, problema traficului în zonă va fi rezolvată”, promite Rădulescu    

Întârzieri de un an
Construcţia pasajului a început în 2007 şi trebuia finalizată în noiembrie 2008. Din cauza unor erori de proiectare, pasajul a avut o întârziere de un an, iar costurile lui s-au dublat, ajungând la aproape 12 milioane de euro.
Podul are în prezent o lungime de peste 230 metri, o lăţime de 18,6 metri şi va avea două trotuare late de 1,5 metri şi parapet pietonal.

Podul dădea în stâlpii CFR
Lucrările au întârziate şi din cauza liniilor de înaltă tensiune de lângă calea ferată care erau montate la aceeaşi înălţime cu podul. A fost necesară devierea în plin sezon estival a trenurilor care plecau spre mare şi montarea unor grinzi de beton care au înălţat pasajul.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite