Pasaj rutier, proprietate privată!
0Aproximativ 1.000 mp din tavanul Pasajului Mărăşeşti se află în proprietatea unui bucureştean, care vinde terenul pentru patru milioane de euro. Primul client: Primăria Capitalei Nu se
Aproximativ 1.000 mp din tavanul Pasajului Mărăşeşti se află în proprietatea unui bucureştean, care vinde terenul pentru patru milioane de euro. Primul client: Primăria Capitalei
Nu se întâmplă numai la Caracal, unde constructorii au uitat macaraua în interiorul unui imobil. În Bucureşti, la scurt timp după inaugurarea uneia dintre cele mai tărăgănate lucrări, cea de refacere a Pasajului Mărăşeşti, Primăria Capitalei s-a trezit că a asfaltat la cheie şi un teren, proprietate privată a lui Răzvan Galiceanu.
Deasupra pasajului Mărăşeşti, aproape de intersecţia dintre bulevardele Mircea Vodă cu Octavian Goga, un tractor cu roţile sparte este parcat de-a latul. În jurul utilajului cu remorcă, terenul este delimitat cu stâlpi şi marcat cu vopsea, pe care scrie cu litere de-o şchioapă "Proprietate privată". Alături, o pancartă care anunţă că locul este de vânzare. Vehiculul blochează astfel drumul de mai bine de trei luni, iar şoferii, obişnuiţi cu "decorul", ocolesc perimetrul prin parcarea de vizavi. Cum s-a ajuns la această situaţie, nimeni nu ştie, iar soluţia îi va costa într-un final tot pe bucureşteni: "Vom cumpăra de la om terenul şi asta e! Oricum, n-are cui să-l dea, pentru că e lucrare publică pe el!", explică directorul Direcţiei de Transporturi, din cadrul Primăriei Capitalei, Gheorghe Udrişte.
I-au asfaltat terenul fără acord
Poliţia Rutieră, Primăria Sectorului 3, Direcţiile Juridic, Inspecţie, Transporturi şi Administraţia Străzilor din cadrul municipalităţii au o certitudine: Răzvan Galiceanu are o bucată din Pasajul Mărăşeşti. "L-am cumpărat în 2003 de la cei care au revendicat şi nu m-a întrebat nimeni când au început lucrările la pasaj. Când au asfaltat, le-am transmis prin avocaţi că sunt proprietar şi că nu sunt de acord să toarne beton", povesteşte Galiceanu. El este însă acum dispus să "elibereze" drumul, dacă Primăria Capitalei îl va expropria, dar în condiţiile puse de el.
"Metrul pătrat în zonă este de 4.000 de euro, mai ales că aici se poate construi chiar şi un imobil de 50 de etaje", precizează proprietarul, care aminteşte administraţiei locale că preţurile cresc de la o lună la alta. În replică, directorul Udrişte spune că este nevoie de o propunere formulată de către Administraţia Străzilor, care urmează să fie introdusă pe ordinea de zi în următoarea Şedinţă a Consiliului General. "Vom vedea cum îl despăgubim, dar, oricum, trebuie să ştie că nici nu poate vinde altcuiva, din moment ce este făcută lucrarea", susţine Gheorghe Udrişte. Directorul a adăugat că n-a ştiut nimeni de statutul acelei parcele nici înainte şi nici în timpul refacerii Pasajului Mărăşeşti.
Hidroizolaţia pasajului, afectată
Reprezentanţii Administraţiei Străzilor spun că lucrarea inaugurată în iunie la Pasajul Mărăşeşti este afectată de delimitarea făcută de proprietar pe tavanul construcţiei. "Când a pus stâlpii, a înţepat şi hidroizolaţia, dar noi nu avem ce face, pentru că şi aşa am aflat de această problemă de la consultantul care a urmărit lucrarea", spune Lionela Constantinescu, şef Serviciu Poduri, Pasaje Rutiere, din cadrul Administraţiei Străzilor. Pentru împrejmuire, proprietarul a fost sancţionat de către Primăria Sectorului 3, pentru că nu a avut autorizaţie de construcţie, însă Galiceanu a contestat-o în instanţă.
Tractorul, în loc de piatră de hotar
Până una, alta, tractorul care tronează pe proaspăt asfaltata arteră de deasupra Pasajului Mărăşeşti nu poate fi urnit de nimeni. "Şi-a pus tractorul pe terenul lui, aşa că nu avem cum să intervenim", a declarat purtătorul de cuvânt al Brigăzii de Poliţie Rutieră a Capitalei, Constantin Stroescu. Cu toate acestea, se poate vedea că utilajul blochează un drum marcat cu indicatoare de circulaţie, cuprins astfel în reţeaua rutieră a Bucureştiului.