Autostrada suspendată a lui Oprescu s-a transformat în tunel

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autostada suspendată pe care o promitea primarul Sorin Oprescu în campania electorală s-a transformat într-un drum expres de 13 kilometri care va lega nordul capitalei autostrada A1.Una dintre variante lansate azi în dezbatere publică presupune ca drumul expres să sub Parcul Herăstrău la o adâncime de 25 de kilometri.

Primarul geneal al capitalei Sorin Oprescu a prezentat astăzi trei varianter ale şoselei lungă de 13 kilometri care va avea următorul traseu: Şoseaua Colentina, strada Gherghiţei, Şoseaua Pipera, Bulevardul Aerogării, DN1 Chitila sau Calea Griviţei, Bulevardul Constructorilor cu punct final Şoseaua Virtuţii. cea mai mare parte a traseului se va executa de-a lungul căii ferate Bucureşti-Constanţa.

Una dintre variantele găsite de arhitecţi şi urbanişti ar fi construcţia a două tuneluri în zona Herăstrău cu câte trei benzi pe sens şi lungi de 2 km. Deoarece acolo este proiectată şi linia de metru care va ajunge la aeroport, cele două tuneluri trebuie săpate la o adâncime de 25 de metri. Pe şosea se va circula cu maxim 80 de kilometri pe oră şi va prelua un trafic de 8.000 de automobile. 

Chinezii bagă banii

Pirmarul Oprescu a declarat că cel mai probabil, lucrarea va fi construită de consorţiul chinez Shanghai Construcţion Group. Investiţia se ridică la 700-800 de milioane de euro.

Lungimea totală a inelului mediat este de 52 de kilometri.  Consorţiul chinez Shanghai Construction Group este interesat să investească în tot inelul median al Capitalei. Cinci firme, SC Ecoterra SRL, SC Proiect Bucureşti, SC Metroul SA, SC Western Outdoor SRL şi Alpha Studio, au semnat cu Primăria Capitalei contractul pentru elaborarea Planului de Urbanism Zonal (PUZ) şi a studiului de prefezabilitate.

După ce acesta va fi ales în urma dezbaterii publice, va fi supus aprobării consiliului general al Municipiului Bucureşti.

“Face parte din contractul meu cu bucureştenii. Voi începe proiectul în acest mandat şi sper să îl închei în mandatul următor”, a decalarat Sorin Oprescu, precizând că un astfel de proiect exista la Primăria Capitalei încă din anul 1998. 

Traficul va fi mai relaxat

Prin noul proiect, traficul va fi redus inclusiv în cadrul inelului principal de circulaţie – sistemul Iancu de Hunedoara – Ştefan cel Mare, la sud, iar spre nord – Ştefăneşti – Voluntari – Pipera – Otopeni – Mogoşoaia – Chiajna.Bucureştenii pot citi toate cele trei variante ale proiectului şi le pot vcomenta accesând inelulmedian.ro

ONG-urile sunt nemulțumite


Reprezentanții Asociaţiei Salvaţi Bucureştiul susţin că niciuna dintre cele 50 de ONG-uri din Platforma pentru Bucureşti nu a fost invitată la lansarea dezbaterii publicede astăzi, așa cum anunțase Primăria Capitalei.

"Aflăm cu mirare din ziare că la lansarea dezbaterii publice organizată azi de primarul general pentru închiderea inelulului median, arcul nordic, vor participa organizaţiile non-guvernamentale. Nu ştim care sunt acelea. Putem afirma cu certitudine că niciuna din cele 50 de organizaţii non-guvernamentale din Platforma pentru Bucureşti nu au fost invitate, deşi este evident că sunt cele mai active pe problematica Bucureştiului", potrivit președintelui Asociației, Nicușor Dan.

Reprezentanţii acesteia susţin că organizaţiile din Platforma pentru Bucureşti nu au fost invitate nici săptămâna trecută  la lansarea Cadastrului Verde de la Clubul Diplomaţilor.

"Este strict opțiunea primarului asupra invitaţiilor la evenimentele mediatice pe care le organizează. Însă îi solicităm să nu mai dezinformeze cu privire la relaţia dezastruoasă pe care o are cu ONG-urile şi îi solicităm să facă publice studiile finanţate cu bani publici şi pe care le lansează cu atâta fast", mai spun reprezentanţii ONG-ului.


București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite