OPC vă invită să reclamaţi!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În ultima perioadă, bucureştenii au început să dezvolte un simţ civic şi un interes crescut pentru produsele şi serviciile de care beneficiază. Dovada se află la Oficiul pentru Protecţia

În ultima perioadă, bucureştenii au început să dezvolte un simţ civic şi un interes crescut pentru produsele şi serviciile de care beneficiază. Dovada se află la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului Bucureşti, care a devenit o soluţie atunci când omul nu primeşte ce plăteşte. Anul acesta, de exemplu, OPC Bucureşti a înregistrat aproximativ 10.000 de plângeri, mai mult sau mai puţin reale. Peste 80% din reclamaţii sunt reale, spune Constantin Cerbulescu, directorul OPC Bucureşti, şi asta înseamnă că oamenii au înţeles scopul protecţiei consumatorului şi încep să o folosească eficient. Evident că există şi reclamaţii absurde, dar inspectorii nu se supără. Doar se amuză copios!
Fiecare sezon cu problemele sale
În funcţie de perioada anului care se apropie, inspectorii OPC ştiu cam care vor fi problemele principale ale oamenilor şi "se încearcă prevenirea lor prin vizite inopinate la cei predispuşi să calce strâmb", după cum spune Constantin Cerbulescu. Toamna, de exemplu, încep problemele legate de furnizarea căldurii şi a apei calde. "Mai este şi perioada când începe şcoala. Atunci mergem pe la chioşcurile din zona şcolilor şi ne asigurăm că nu există produse care să pună în pericol sănătatea elevilor. Nu te poţi juca cu aşa ceva", spune directorul OPC. Mai mult, inspectorii verifică şi cornul cu lapte pe care îl primesc micuţii prin bunăvoinţa autorităţilor. Spre iarnă apar probleme la maşini. La mecanică, la tinichigerie şi în special la lichide. "Avem destule cazuri cu lichide de spălat parbrizul care ar trebui să îngheţe sub 45 de grade, dar care nu rezistă nici la 25. Sau cazuri de antigel contrafăcut, care pune în pericol tot motorul. Aşa că mergem pe la magazinele de piese şi prin serviceuri să verificăm din timp." Apoi apar reclamaţii în cantităţi serioase cu privire la mâncarea de sezon. Carnea de porc, cârnaţii, toba, torturile sau patiseriile sunt în topul reclamaţiilor. Spre primăvară, apa caldă şi căldura care lipsesc rămân printre principalele nemulţumiri ale bucureştenilor, iar vara inspectorii sunt asaltaţi de oamenii care îşi cumpără aparate de aer condiţionat şi rămân cu ele nemontate, pentru că cei care ar trebui să se ocupe sunt "aglomeraţi".
ştiu bucureştenii să reclame?
"Important este că bucureşteanul a început să înveţe să reclame!", spune directorul OPC Bucureşti. Problema este că, deocamdată, oamenii nu au încredere în această instituţie. În general, se merge pe ideea că "trebuie să zici mersi dacă te bagă în seamă. Dar să nu te aştepţi să se rezolve ceva!". "Sper să nu fi pierdut timpul degeaba. Am auzit că se implică în mod real OPC-ul şi sper să fie aşa. Avem nevoie de cineva care să ne apere interesele", spunea un pensionar care venise să propună un test de laborator pentru o marcă de apă minerală care "are depuneri şi strică la stomac". Problemele care nu intră în atribuţia OPC nu sunt date, nici ele, deoparte. După ce se îndrumă omul către autoritatea competentă, inspectorii pot înregistra o reclamaţie pe care s-o trimită către cei responsabili. Practic, după spusele directorului Cerbulescu, OPC-ul este o instituţie model, chiar utopică, cu o colaborare exemplară cu restul autorităţilor şi cu un interes maxim şi dezinteresat pentru problemele cetăţeanului. Deocamdată, atenţia în creştere a bucureştenilor faţă de OPC demonstrează că lucrurile se mişcă. De valoarea exactă a OPC-ului ne vom putea lămuri atunci când va exista un "concurent" real la rezolvarea problemelor consumatorului. Până atunci, directorul OPC vă invită să nu vă îndoiţi de sinceritatea instituţiei pe care o administrează şi vă sugerează să nu ezitaţi să vă plângeţi când este cazul.
Probleme "speciale"
Printre miile de reclamaţii care ajung pe masa inspectorilor OPC, cam 10% sunt ireale sau imposibil de rezolvat. Am spicuit câteva dintre acestea, care i-au pus pe gânduri pe inspectori şi care au rămas clasate "în lucru": Au existat câteva cazuri de oameni care au cerut să nu mai plătească întreţinerea în bloc. Motivul este simplu: "Noi suntem foarte săraci şi avem în bloc oameni bogaţi care ar putea să plătească pentru noi. Nu e corect!". şi de la clienţii sex-shopurilor au venit reclamaţii "interesante": păpuşi gonflabile sparte, prezervative contrafăcute sau creme pentru erecţie ineficiente. O reclamaţie rămasă la loc de cinste în arhive a abordat tema supozitoarelor. Cineva a fost de părere că ele sunt prea mici şi greu de manipulat, cerând, în consecinţă, să fie făcute mai mari. Pentru un cuplu care a avut ghinionul să folosească prezervative contrafăcute care nu au rezistat la frecare, directorul OPC, amuzat puţin de situaţie, s-a oferit să năşească un eventual copil. Până astăzi nu a fost rugat să-şi respecte cuvântul!

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite