Bucureşti: „Nu mi se şterge din minte explozia maşinii“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dumitru Duminică, şoferul Renault-ului Laguna implicat în accidentul de acum două zile din oraşul Otopeni a rămas marcat de tragedia prin care a trecut . Gherghina Duminică, soţia sa, care se afla în maşină, este internată în spital cu răni la cap, la ochi şi la mână, iar nepotul ei este în afara oricărui pericol.

„Adevărul de Seară“ a vorbit cu şoferul Renault-ului Laguna, Dumitru Duminică (58 de ani), şi cu  soţia acestuia, Gherghina (59 de ani) internată la Spitalul Floreasca din Capitală. În momentul producerii accidentului, cauzat de şoferul microbuzului, cei doi alături de nepoţel, se îndreptau spre aeroport pentru a-i întâmpina pe părinţii micuţului care se întorceau din vacanţa din Elveţia.

Dacă Dumitru a fost norocos şi a scăpat fără nicio zgârietură, soţia sa Gherghina, s-a lovit puternic la cap şi la mâna dreaptă, în urma teribilului accident. „Nu-mi mai aduc aminte ce s-a întâmplat. Nu am simţit nimic. M-am trezit la spital. Mă doare foarte rău şi ameţesc!“, a şoptit femeia care ne-a arătat cucuiul din cap.  

În momentul tragediei, cel mic şi Gherghina se aflau pe bancheta din spate a autoturismului. „Copilul care dormea a căzut între scaune, iar soţia peste el. Soţia a fost scoasă de oameni dintr-o altă maşină. Eu l-am scos repede pe cel mic. La scurt interval, Dacia a sărit în aer. Totul s-a întâmplat foarte repede. Nepoţelul meu plângea întruna. Au venit cei de la SMURD, pentru a o lua pe soţie, iar eu am dus copilul la Spitalul Grigore Alexandrescu“, a mai spus şoferul.

„Microbuzul a sărit peste noi”
Dumitru Duminică povesteşte că după ce a tasat Dacia 1310, microbuzul ce venea dinspre Ploieşti, a trecut peste maşina lui şi a lovit o altă maşină din faţă. „Nu-mi explic cum s-a întâmplat. Am văzut o umbră, microbuzul a sărit peste noi, ne-a şi atins puţin. Totul s-a întâmplat prea repede. Mulţumesc lui Dumnezeu că am scăpat cu viaţă!“, a spus bărbatul.

Maşina familiei este avariată şi a rămas până ieri în parcarea unei benzinării din Otopeni, când bărbatul a transportat-o în curtea cuscrului său care locuieşte în cartierul Militari. „O aveam de anul acesta, din ianurarie. Am cumpărat-o din Itlalia.  Nu mă gândesc la maşină, vreau să se facă bine soţia“, a mai spus bărbatul.

Mai multe ipoteze ale producerii accidentului
Una dintre variantele producerii accidentului ar fi că şoferul microbuzului, Relu Ionuţ Barbu (31 de ani), s-a luat la întrecere cu o altă maşină. O alta că nişte copii ar fi traversat strada, iar microbuzul a venit cu viteză, spun angajaţii unei benzinării din apropierea producerii tragediei.

Familia Duminică consideră că şi bordura din mijlocul străzii are şi ea partea sa de vină. „Dacă nu ar fi fost acea bordură nenorocită de vreo 30 de centimetri de pe axul drumului poate că nu s-ar fi întâmplat chiar aşa. În urma impactului cu bordura, microbuzul a intrat pe celălalt sens şi a zdrobit Dacia 1310. Şi acum sunt şocat. Am în faţa ochilor Dacia. Nu pot uita explozia maşinii!“, a spus Dumitru Duminică.

„Copilul a fost externat ieri din spitalul «Grigore Alexandrescu» şi este în afara oricărui pericol“, a spus mama lui care nu a dorit să-şi dezvăluie identitatea. Potrivit medicului Alexandru Spătaru, de la Spitalul Floreasca, care se ocupă de femeie, leziunile acesteia nu sunt foarte grave.


Instalaţiile de GPL improvizate - bombe pe patru roţi
„În cazul de la Otopeni cred că era vorba despre o instalaţie improvizată. Asta pentru că instalaţiile omologate de GPL sunt prevăzute cu multiple sisteme de siguranţă. Rezervoarele sunt echipate cu multivalve prevăzute cu supape de suprapresiune care se deschid la presiuni mai mari decât cele normale, evitând astfel exploziile.

De asemenea o multivalvă opreşte alimentarea oricărei conducte, în cazul în care aceasta are vreo pierdere“, explică Viorel Părpăneaţă, inspector la ISCIR (Inspecţia de Stat pentru Controlul cazanelor, Recipientelor sub presiune şi Instalaţiilor de Ridicat). Preţurile acestor instalaţiilor, atât al celor omologate, cât şi al celor artizanale sunt variate.

 „La o firmă autorizată, o instalaţie de GPL costă aproximativ 2.000 de lei, pentru un Logan, în timp ce de la un Remat se pot cumpăra şi pentru 100 de lei. Inconştienţii îşi montează aceste instalaţii vechi, şi pentru că nu le pot omologa le demontează atunci când fac Inspecţia Tehnică Periodică (ITP) şi le montează la loc după aceea. Din cauza aceastui «montat-demontat», instalaţia, deja nesigură, devine mult mai periculoasă“, spune Laurenţiu Vasilache, specialist în instalaţii GPL.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite