Bucureşti: Gara de Nord, hotel pentru oamenii străzii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În cea mai importantă gară din ţară poţi vedea zilnic cum dorm pe bănci sau mese aurolaci sau bătrâni fără casă Pe lângă aurolacii din sala de aşteptare, lipsa unei surse de apă şi a cărucioarelor pentru transportul bagajelor, condiţiile de la toaletă sunt alte probleme cu care se confruntă călătorii.

Cele aproape 15.000 de persoane care iau zilnic trenul din Gara de Nord au parte de un peisaj dezolant. Şi asta pentru că gara nu dispune nici măcar de condiţii elementare de confort.

Una dintre cele mai mari nemulţumiri a oamenilor este sala de aşteptare, care este locul preferat pentru siestă al aurolacilor. După ce i-au văzut pe jurnaliştii „Adevărul de Seară“, angajaţii gării de la Infrastructură i-au izgonit din încăpere pe cei câţiva oameni ai străzii. „Îi dăm afară fiindcă, nu e mod normal, în sala de aşteptare stau doar cei cu bilet. Sigur că mai permitem accesul şi celor care nu au bilet. Dar condiţia este să fie curaţi. Nu lăsăm pe oricine să intre“, a spus unul dintre angajaţi.

Călătorii sunt oripilaţi de condiţiile din gră. „Este un miros groaznic. M-am aşezat însă pe bancă, fiindcă sunt foarte oboist. Dar abia dacă pot să mai respir, din cauza aerului“, a spus Antoniu Oncescu, un pensionar care aştepta trenul spre Râmnicu-Vâlcea.

Uşile toaletelor nu se închid
Omenii mai spun că sunt nemulţumiţi că plătesc 1 leu pentru a folosi toaleta şi că acesta nu arată corespunzător. „Am fost la toaleta de lângă Casa de Bilete şi am fost şocată că uşile nu se închideau“, a spus Emilia din Suceava.
Spaţiile pe care funcţionează cele trei toalete de la Gara de Nord sunt închiriate unor firme. „Peste tot în lume toaletele se plătesc în gări, iar noi nu răspundem de modul în care firmele le întreţin“, a declarat Mihai Cândea, şef-staţie Infrasctructură de la Gara de Nord.

Pe lângă toate acestea, gara nu dispune nici de un mijloc pentru transportul bagajelor, iar oamenii sunt nevoiţi să le care singuri. O altă problemă este cea a taximetriştilor care practică tarife exorbitante, profitând că mulţi provinciali iau taxiul şi nu cunosc preţurile Capitalei.

Modernizarea gării, vorbe goale
Subsecretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Constantin Axinia, declara în februarie că licitaţia pentru modernizarea gării va fi realizată în luna iunie a acestui an. În prezent nu se mai aude nimic despre aceste planuri ale reprezentanţilor din minister.

Directorul Regionalei CFR Infrastructură Bucureşti, Gavrilă Mănăilă, a declarat, azi-dimineaţă, pentru „Adevărul de Seară“, că nu va fi nicio modernizare, întrucât CFR-ul trece printr-o perioadă extrem de dificilă. „Cum să facem modernizări când noi nu avem bani nici pentru să salariile oamenilor? Abia am reuşit să terminăm peroanele patru şi cinci care erau deteriorate. Le vom da drumul în câteva zile“, a declarat Gavrilă Mănăilă.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite