Naţional Arena, exploatare cu scandal: concesionarea pe 40 de ani va aduce operatorului 130 de milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Concesionarea pe 40 de ani a celui mai mare stadion din România va aduce Primăriei un profit total de 18 milioane de euro, în timp ce operatorul va câştiga 130 de milioane de euro.

Ruşinea inaugurării unei arene al cărei gazon zboară la fiecare şut continuă cu scandalul concesionării serviciilor pentru operarea şi mentenanţa acesteia. Primarul Sorin Oprescu a avizat un proiect-cadru pentru un viitor contract, dar a fost contestat şi respins de consilierii generali de cinci ori. Mâine, va fi din nou pe ordinea de zi a aleşilor locali.

„Concesionarea este necesară pentru asigurarea funcţionalităţii stadionului la standardele impuse de UEFA”, a explicat Oprescu în expunerea de motive a proiectului. În replică, preşedintele Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB), Călin Murg, susţine că aleşii locali nu au nimic împotriva ideii de concesionare, dar că forma propusă de primarul general este nefavorabilă financiar municipalităţii.

„După ce că Primăria nu câştigă nimic în primii patru ani, mai trebuie să şi acopere timp de şase ani costurile marketingului pentru stadion. Ştiţi ce înseamnă asta? Înseamnă că vom băga în jur de 20 de milioane de euro, adică mai mult decât am câştiga după 40 de ani de concesionare”, a declarat ieri, pentru „Adevărul”, pedelistul Călin Murg.

Investiţie de 20 de milioane de euro în brand
Surse din cadrul Prefecturii Bucureşti spun însă că Sorin Oprescu a ţinut cont de reclamaţiile CGMB şi că, ieri, s-ar fi apucat de modificarea proiectului. Schimbările ar consta în scoatele cifrelor din studiul de fundamentare, pentru ca, ulterior, să supună votului consilierilor contractul final. „Probabil că primarul general a înţeles că nu putem face cadou această arenă şi să mai şi venim cu bani de-acasă. Spun cadou, pentru că noi am dat 200 de milioane de euro ca să construim acest stadion şi tot noi mai dăm încă vreo 20 ca să-l facem un brand”, a mai precizat preşedintele Consiliului General al Municipiului Bucureşti, Călin Murg.

El a adăugat că n-ar fi rău să încercăm să gestionăm singuri stadionul, dar doar pentru o perioadă, pentru că istoria a demonstrat că instituţiile de stat nu sunt în stare să administreze o perioadă lungă fără scandaluri legate de corupţie. „Dacă tot ar trebui să facem marketingul stadionului timp de şase ani, atunci măcar să o facem fără a-l concesiona altuia. Şi, oricum, după şase ani, brand-ul e deja format, aşa că operatorul privat nu va mai investi masiv în promovare”, a conchis Călin Murg.  

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite