Mihnea Dragoman, designer pentru jocul „King Kong”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bucureşteanul este game designer la compania Ubisoft şi spune că ceea ce face el este la fel de important precum munca unui arhitect.

Mihnea şi-a găsit locul în lumea jocurilor în urmă cu şase ani, când s-a angajat ca game tester după ce a participat la un târg de joburi. „Pentru mine, la momentul respectiv, reprezenta jobul de vis. Toată lumea zicea «Te joci şi eşti plătit. E super tare!». Trebuie să te gândeşti că un pasionat se joacă o singură dată, pe când game testerii joacă un joc de o sută de ori, de două sute de ori, de câte ori este nevoie... Fie că e vorba de două luni sau de un an. Este o muncă temeinică. Sunt reguli foarte clare pe care trebuie să le respecţi. Un game tester trebuie să ştie ce să caute şi unde să se uite la un joc“, explică tânărul.

Timp de şase luni, Mihnea a lucrat ca game tester la Ubisoft, apoi s-a ivit o oportunitate în cadrul companiei, care avea nevoie de game designeri. A participat la un interviu intern pe care l-a trecut, iar de atunci face game design.

A testat „CSI: Miami”

Mihnea a lucrat alături colegii lui la mai multe jocuri. Ca game tester a lucrat la jocul „CSI: Miami“ (2004). Ca game designer, tânărul a lucrat alături de cei de la studioul din România la jocurile „Blazing Angels: Squadrons of WW2“, „Blazing Angels 2: Secret Missions of WW2“ şi „Tom Clancy’s H.A.W.X“ (2009).

Mihnea a lucrat în coproducţii cu studioul din Franţa şi din alte ţări la jocul „Peter Jackson’s King Kong: The Official Game of the Movie“ (2005), care a fost lansat imediat după filmul „King Kong“.

Tânărul mărturiseşte că activitatea unui game designer este foarte importantă, iar implicarea sa este foarte mare, mai ales emoţională, pentru că cel care este game designer trebuie să fie şi un om pasionat.



„Dacă ar fi să fac o paralelă simplă, cam ceea ce este arhitectul pentru o clădire, asta este şi game designer-ul pentru un joc video. Arhitectul nu construieşte efectiv pereţii, el nu îi vopseşte, dar el gândeşte unde este peretele, unde este uşa, de ce este acolo şi cum se deschide. Nu fac povestea, nu fac grafica jocului, nu sunt programator. Eu sunt omul care încearcă să ţină toate aceste domenii într-o singură direcţie, aceea dată de designeri“, explică tânărul.

Când era mic, Mihnea fost dus de către părinţii lui la un curs de informatică şi primul lucru pe care l-a făcut pe calculator şi care îi plăcea foarte mult a fost să facă lucruri animate, care să se mişte pe ecran în lucru sau pe care să le mişte el. „Ţin minte că mă întreba lumea «Ce vrei să faci?» şi răspunsul meu era «Vreau să fac jocuri!»“, mărturiseşte Mihnea.

Profil Mihnea Dragoman
Născut: 17 martie 1985, Bucureşti
Studii: Facultatea de Cibernetică, Statistică şi Informatică Economică, la ASE
Familie: are un frate mai mare
Profesie: game designer la Ubisoft România
Experienţă: 6 ani

Ce-i place:
„Îmi place foarte mult să călătoresc şi să vizitez locuri noi. Încerc în fiecare an să am o vacanţă de „ieşit“ la mare. Am vizitat Franţa, Grecia, Germania, Austria. Ca loc de relaxare, Grecia este una dintre ţările mele preferate. Am o pasiune pentru miniaturi. Am făcut mai multe, le lipesc, le pictez”, explică bucureşteanul.

Ce nu-i place:

„Nu-mi place poluarea. Aş vrea să mă consider un om căruia îi place destul de mult mediul înconjurător şi urăsc să văd că nu se face nimic în ţara noastră pentru mediu. Îmi plac oamenii profesionişti, în schimb nu-mi plac oamenii care nu-i lasă să profeseze, care se bagă peste ei, să ia ei decizii”, spune Mihnea.

ÎNTREBĂRI ŞI RĂSPUNSURI:


Care este partea cea mai frumoasă în ceea ce faci?
O sesiune de brainstorming mi se pare partea extraordinară a acestui proces. În momentul în care se strânge o echipă de design, deja apar mai multe probleme trebuie gândite. Orice  idee se dezbate şi se gândeşte într-o sală de şedinţe şi acolo se întâmplă multe lucruri interesante. Uneori expui ideea ta în faţa altora şi vezi cum este ea modificată şi cum evoluează. Satisfacţia vine atunci când îţi vezi ideea ta la final, într-un joc, şi merge cum trebuie.

Ce trăsături trebuie să aibă un game designer?

E foarte important să fie foarte calculat, foarte analitic. Nu trebuie să bată câmpii niciodată. El trebuie să fie un om creativ, dar care nu scrie poezii. Trebuie să fie un om care gândeşte mereu toate implicaţiile, în toate direcţiile, cum afectează etape ale jocului alte etape ale jocului la care a lucrat acum o lună. Trebuie să fie foarte bine organizat şi trebuie să aibă imaginaţie.

Ai timp să te joci?
Sincer, eu nu cred în game designerii care nu se joacă. Nu pentru că ar trebui să copieze lucruri din alte jocuri, dar pentru că aşa îţi vin idei. Poate unii au făcut ceva mai bine la un joc. Poate că îţi vine o idee de poveste sau o idee de orice fel. Ideile îţi pot veni de oriunde, din cărţi, din filme, de oriunde.

image
București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite