Martie este luna ideală pentru plata taxelor cu cardul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cei care-şi plătesc taxele şi impozitele până la 31 martie beneficiază de reducerea de 10% la aceste obligaţii.

Citește și:  Card în loc de cozi: cel mai simplu mod de plata a taxelor si impozitelor

Taxele şi impozitele locale pot fi plătite cu cardul în peste 100 de oraşe din ţară, prin intermediul terminalelor POS instalate la ghişeele administraţiilor locale. Dintre acestea, 17 primării acceptă achitarea dărilor şi prin internet.

Cetăţenii care locuiesc în reşedinţe de judeţ, dar şi cei din Arad, Baia Mare, Bistriţa, Bucureşti - Sector 2, Buzău, Carei, Câmpia Turzii, Cluj-Napoca, Dej, Lugoj, Oradea, Pucioasa, Râşnov, Sighetul Marmaţiei, Slobozia, Sovata şi Timişoara îşi pot plătiimpozitul pe casă, teren şi maşină, de acasă, din faţa calculatorului, cu orice card.

Avantajele sunt majore atât pentru contribuabili, cât şi pentru autorităţi, deoarece procedeul este mult mai comod, dar scuteşte birocraţia din unele instituţii ale statului.

În 2010, au fost făcute 70.000 de tranzacţii doar în primul trimestru al anului trecut. Valoarea totală a impozitelor şi taxelor locale achitate prin card, fie online sau la POS, s-a ridicat la aproape de 20 milioane de lei în T1 2010, în creştere cu 388% faţă de anul trecut.

Beneficiile pentru contribuabil sunt semnificative:
• plata taxelor şi impozitelor locale se face rapid, comod şi simplu;
• se poate plăti cu orice card, emis de către orice bancă;
• nu se percepe comision la efectuarea tranzacţiei;
• plata se poate face total sau parţial;
• contribuabilul are posibilitatea de a-şi achita impozitele şi taxele direct de acasă, 24 de ore din 24, din România sau din străinătate.

În plus, având în vedere ofertele pe care le au băncile pentru anumite carduri, cetăţenii au posibilitatea să facă plata şi să beneficieze de discount, dar şi să-şi distribuie plata în rate în funcţie de facilitate disponibilă pe cardul său.

Plata cu cardul prin internet este foarte utilă şi pentru cetăţenii care locuiesc în afara oraşului de reşedinţă pentru că nu mai trebuie să se deplaseze pentru a plăti taxele datorate la bugetul local. 

În curând vor putea fi plătite cu cardul toate taxele locale

Deocamdată, calculatoarele din aceste primării sunt conectate doar la serverele locale, însă, odată cu intrarea în vigoare a HG nr.1235/2010, ele trebuie să intre în Sistemul Naţional Electronic de Plată online a taxelor şi impozitelor (SNEP).

Aceasta va permite contribuabililor să-şi poată plăti de oriunde cu cardul, direct de pe Internet, toate taxele şi impozitele către orice instituţie publică înrolată în sistem.

Practic, se vor putea plati nu doar taxele şi impozitele locale, ci orice taxe pentru servicii către administraţiile centrale şi locale. Posibilitatea de a plati online taxele va uşura foarte mult viaţa cetăţeanului, pentru că îi dă posibilitatea de a face plăţile civilizat, de acasă, fără a sta la cozi interminabile.

Statul va avea, de asemenea, beneficii multiple, numai dacă ne gândim la cele trei milioane de români care şi-ar putea plăti astfel taxele din afara ţării.

În 2010, au fost făcute 70.000 de tranzacţii doar în primul trimestru al anului trecut. Valoarea totală a impozitelor şi taxelor locale achitate prin card, fie online sau la POS, s-a ridicat la aproape de 20 milioane de lei în T1 2010, în creştere cu 388% faţă de anul trecut.

La sfarşitul lui 2010, au fost făcute peste 128.000 de tranzacţii în valoare de 38,5 milioane RON. Valoarea medie a tranzacţiei a fost de 300 RON la POS şi de 330 RON pe online.

Cum se procedează pentru plata online a taxelor la fiecare dintre primăriile care au acest serviciu:

1. Primăria municipiului ARAD
Cetăţenii din Arad îşi pot plăti taxele şi impozitele locale la ghişeele administraţiei locale cu numerar, dar şi online prin card. Primăria nu percepe comision suplimentar în cazul plăţii online.

-Adresa site-ului unde se pot plăti online taxele şi impozitele locale este: https://globalpay.ro/arad/  

-Ce plăţi online se pot face?
Impozite şi taxe: impozite pe clădiri, impozite pe terenuri, diferite taxe
Amenzi contravenţionale: amenzi de circulaţie, alte tipuri de amenzi

-Care este procedura?
Consultarea informaţiilor deţinute de Primărie şi plata restanţelor se face pe baza de CNP pentru persoane fizice respectiv CUI pentru persoane juridice.
Pentru plata amenzilor contravenţionale, cetăţenii au nevoie doar de datele din procesul verbal.

Date de contact
Asistenţa pentru plata cu cardul: 004 0758-463326
Asistenta taxe şi impozite - primărie: 004 0257-283622 int. 117

2. Primăria municipiului BAIA MARE
Cetăţenii din Baia Mare îşi pot plăti taxele şi impozitele locale la ghişeele administraţiei locale cu numerar, dar şi online prin card. Primăria nu percepe comision suplimentar în cazul plăţii online.

-Adresa site-ului unde se pot plati online taxele si impozitele locale este: https://epay.baiamarecity.ro/ 

-Ce plăţi se pot face online?
Impozite şi taxe: impozite pe clădiri, impozite pe terenuri, diferite taxe.
Amenzi contravenţionale: amenzi de circulaţie, amenzi de parcare pentru încălcările regimului de parcare (parcare fără tichet sau abonament, depăşirea timpului de staţionare, parcare în locuri nepermise sau rezervate, blocarea accesului, alte situaţii asemănătoare).

-Care este procedura?
Sistemul poate fi accesat de către orice contribuabil care are acces la internet. Autentificarea se face pe bază de CNP (persoane fizice) respectiv CUI (persoane juridice). Parola nu este obligatorie, ea este necesară doar pentru accesul la informaţii detaliate.

Paşii pentru efectuarea plăţii online sunt:
1. Se face conectarea la sistem
2. Accesaţi butonul „Plata Online“
3. Pagina de consultare a datoriilor permite, printr-o interfaţă de tip checkboxes, selectarea acelor categorii de taxe şi impozite şi sumele aferente, care se doresc a fi plătite.
4. După selectarea categoriilor de impozit şi a sumelor care vor fi achitate, se acţioneaza butonul „Plata Online“. Se va efectua un centralizator al taxelor şi impozitelor după care va fi nevoie de încă o acţionare a butonului „Plata Online“.
5. Confirmarea finală a plăţii va conduce la o verificare a corectitudinii datelor cardului, urmată de o validare sau invalidare a tranzacţiei. În cazul unei tranzacţii validate, se va face redirectarea către paginile Primăriei Municipiului Baia Mare, pagina pe care se va afişa tranzacţia efectuată drept plată în asteptare. În cazul invalidării tranzacţiei, acţiunea nu va avea niciun efect asupra debitelor sau plăţilor dumneavoastră.

Soldul din contul contribuabilului se va diminua corespunzător sumelor achitate cu o întârziere de câteva zile, întârziere dată de procedurile de decontare interbancare. Din acel moment, înregistrările care apar drept „Plăţi în procesare“ se vor transforma în „Plăţi anterioare“.

Sistemul este disponibil 24 de ore, 7 zile pe săptămână şi oferă date despre debitele restante şi majorările de întârziere calculate la zi.

Plata amenzilor se face pe baza datelor din procesul verbal şi cu verificarea încadrării în termenul de 48 de ore.

Pentru accesul la informaţii detaliate despre obiectele impozabile aflate în proprietatea contribuabilului aveţi nevoie de o parolă. Parola se poate obţine de la Primăria Municipiului Baia Mare, Centrul de Informare pentru Cetăţeni (C.I.C.), str. Gh. Şincai, nr. 37, parter, pe baza unui formular de înregistrare în sistem.

Deconectarea de la Sistem se face automat la închiderea browser-ului de Internet.

Date de contact
Asistenţă pentru plata cu cardul: 004 0758-463326
Asistenţă taxe şi impozite - primărie: 004 0262-211005

3. Municipiul Bucureşti, SECTOR 2
Contribuabilii din Bucureşti, Sectorul 2, îşi pot plăti taxele şi impozitele locale prin card, la POS-urile de la ghişeele administraţiei locale şi online.

-Adresa site-ului unde se pot plăti online taxele şi impozitele locale este:
https://www.impozitelocale2.ro/index.php

-Ce plăţi se pot face online?
Impozite şi taxe: impozite pe clădiri, impozite pe terenuri, diferite taxe.

Amenzi contravenţionale: amenzi de circulaţie, alte tipuri de amenzi.

-Care este procedura?

Plata online se poate face în baza unei parole de acces pe care o puteţi obţine după completarea, listarea şi depunerea formularului de înregistrare şi copie după C.I. / B.I. (persoane fizice) sau copie după Certificatul de Înregistrare, copie C.I. / B.I. şi împuternicire în original (persoane juridice), la Direcţia Venituri Buget Local Sector 2. În urma obţinerii parolei, aveţi acces la o serie de informaţii cu caracter personal: vizualizare patrimoniu, a plăţilor efectuate, a sumelor de plată.

Pașii pentru efectuarea plății online sunt:
1. Vă configurați Browser-ul de web (vezi tab-ul de Ajutor);
2. Vă autentificați prin introducerea codului și a parolei;
3. Navigați prin pagina de web a aplicației ATLAS și vă informați asupra sumelor pe care le aveți de plată;
4. Se accesează tab-ul ePlata;
5. Din totalul de plată afișat pe fiecare tip de taxă în parte , completați suma dorită și apoi apăsați butonul “Aduna” aflat lângă zona în care ați completat suma;
6. Se apasă butonul "Inițializare plată" pentru inițializarea plății;
7. Se va deschide o nouă pagină în care se face tranzacția și în care se completează toate datele cerute în formular;
8. Se apasă butonul “Trimite”;

-Date de contact
Direcția Venituri Buget Local Sector 2
- pentru persoane fizice la sediul din B-dul Gării Obor, nr. 10; telefon 021.252.84.09
- pentru persoane juridice la sediul din Str. Grigore Moisil nr.12, telefon 021.242.08.82
e-mail: office@impozitelocale2.ro

4. Primăria municipiului ORADEA
Contribuabilii din Oradea  își pot plăti taxele și impozitele locale la ghișeele administrației locale prin card, la POS și online. Primăria nu percepe comision suplimentar în cazul plății online.

-Adresa site-ului unde se pot plăti online taxele și impozitele locale este:
https://globalpay.ro/oradea/ 

-Ce plăți se pot face online?
Impozite și taxe: impozite pe clădiri, impozite pe terenuri, diferite taxe

Amenzi contravenționale: amenzi de circulație, alte tipuri de amenzi

-Care este procedura?
Consultarea informațiilor deținute de Primărie și plata restanțelor se face pe bază de CNP pentru persoane fizice respectiv CUI pentru persoane juridice. Pe lângă taxe și impozite, cetățenii își pot plăti și amenzile contravenționale, doar pe baza datelor din procesul verbal.

-Date de contact:
Asistența pentru plata cu cardul: 004 0758-463326  
Asistența taxe si impozite - primarie: 004 0259-437000

5. Primăria municipiului TIMIȘOARA
Contribuabilii din Timișoara  își pot plăti taxele și impozitele locale la ghișeele administrației locale, cu numerar, dar și online prin card. Primăria nu percepe comision suplimentar în cazul plății online.

-Adresa site-ului unde se pot plăti online taxele și impozitele locale este:
http://www.dfmt.ro/index.php?meniuId=6&viewCat=54

-Ce plăți se pot face online?
Se pot plăti online prin card toate taxele și impozitele locale.

-Care este procedura?
Toate operațiunile legate de informare și de achitarea taxelor se pot face în orice moment al zilei, fără a mai fi necesară deplasarea la primărie sau la bancă. Sunt permise operațiunile de plată online cu cărți de credit/debit Visa, MasterCard, Diners Club, American Express si JCB în orice monedă.

Pașii pentru efectuarea plății online sunt:

1. Autentificare În sistem:
- pentru persoane fizice se accesează: https://193.231.122.230:9443/taxconnect/Main
- pentru persoane juridice se accesează: https://193.231.122.230:9443/taxconnectPJ/Main
- se apasă butonul Logon.
Numele de utilizator, parola sau adresa de email pot fi modificate prin intermediul butonuluiUtilizator.
2. Butonul Obiecte- permite accesul la date despre patrimoniu, proprietăți, impozite și taxe calculat de zi, istoricul plățtilor.
3. Butonul Plăți-generează un formular de plată cu sumele scadente la data curentă. Acestea se pot modifica de către utilizator. Nu este obligatorie plata întregii sume, nici plata pentru toate impozitele / taxele scadente.
4. Butonul „Plătește, transferă sumele de plată pe site-ul de plată. Aici trebuie parcurși câțiva pași prin care se completază datele de identicare ale plătitorului și a cardulul prin care se face plata. După ce plata este acceptată, veți primi un email de confirmare și suma plătită se va descarca în mod automat în aplicația de taxe și impozite.
La următoarea accesare a aplicației puteți regăsi informații despre plata făcută în istoricul plăților (butonul Achitat).

Date de contact:
Serviciul Impozite și Taxe Persoane Fizice: birou impuneri clădiri/teren - nr. tel: 0256408316/ 318/  442/ 435; birou impuneri /radieri auto - nr. tel 0256408310;
Serviciul Impozite si Taxe Persoane Juridice I: birou impuneri clădiri/teren nr. tel 0256408305;  birou impuneri/radieri auto nr.tel 0256408392/454; birou certificate fiscale nr.tel 0256408303;
Serviciul Impozite si Taxe Persoane Juridice II (certificate fiscale) nr. tel 0256408484;

6. Primăria municipiului CÂMPIA TURZII

Contribuabilii din Câmpia Turzii  își pot plăti taxele și impozitele locale la ghișeele administrației locale, cu numerar, dar și online prin card. Primăria nu percepe comision suplimentar în cazul plății online.

-Adresa site-ului unde se pot plăti online taxele și impozitele locale este: http://www.globalpay.ro/campiaturzii/

-Ce plățti se pot face online?
Impozite și taxe: impozite pe clădiri, impozite pe terenuri, diferite taxe
Amenzi contravenționale: amenzi de circulație, alte tipuri de amenzi

-Care este procedura?
Consultarea informatiilor detinute de Primarie si plata restantelor se face pe baza de CNP pentru persoane fizice respectiv CUI pentru persoane juridice. Pe langa taxe si impozite, cetatenii isi pot plati si amenzile contraventionale, doar pe baza datelor din procesul verbal.

-Date de contact: Asistența pentru plata cu cardul: 004 0758-463326  

7. Primăria municipiului DEJ
Contribuabilii din Dej își pot plăti taxele și impozitele locale la ghișeele administrației locale, cu numerar, dar și online prin card. La plata online se va percepe un comision de 3% pentru tranzacție.

-Adresa site-ului unde se pot plăti online taxele și impozitele locale este: http://www.primariadej.ro/Impozite%C5%9FiTaxelocale/tabid/178/Default.aspx  

-Ce plăti se pot face online?

Toate taxele si impozitele locale listate pe site-ul primăriei.

-Care este procedura?

Pentru plata online a taxelor și impozitelor locale este necesară înrregistrarea o singură dată în sistem. Cererea completată, la care se atașează și o copie după actul de identitate (copie CUI în cazul contribuabililor persoane juridice), se depune la sediul Serviciului Taxe și Impozite Locale, se poate trimite prin poștă pe adresa Primăria Municipiului Dej, Serviciului Taxe și Impozite Locale – Str. 1 Mai nr. 2, sau se poate trimite pe mail, pe adresa: inscriere.taxe@dej.ro - cu subiectul Cerere de înscriere în sistem;
Înregistrarea în sistem se face pe baza datelor de autentificare primite de la Serviciul Taxe și Impozite Locale, date trimise în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii (Răspunsul îl veți primi prin poștă - cu recomandare sau prin poșta electronică).
Pentru virare direct in conturile de la Trezoreria Dej, trebuie consultate conturile IBAN disponibile.

-Date de contact:
Str. 1 Mai nr. 2, Cod 405200, Dej
Telefon: (+40)264-211790
Fax: (+40)264-212388
primaria@dej.ro
inscriere.taxe@dej.ro 

8. Primăria municipiului LUGOJ
Contribuabilii din Lugoj își pot plăti taxele și impozitele locale la ghișeele administrației locale, cu numerar sau la POS, dar și online prin card. Primăria nu percepe comision suplimentar în cazul plății online.

-Adresa site-ului unde se pot plăti online taxele și impozitele locale este:
https://etax.primarialugoj.ro/

-Ce plăți se pot face online?
Pot fi plătite online prin card impozitul pe clădiri, impozitul pe teren, impozitul agricol, taxa auto și amenzile.

-Care este procedura?
Orice contribuabil poate folosi Sistemul după înregistrarea sa ca utilizator. Înregistrarea se face o singură dată. După autentificare utilizatorul are acces de citire la înregistrările aferente rolului său și posibilitatea de a efectua plăți.
Sistemul permite acceptarea diverselor tipuri de carduri VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro și American Express emise de orice bancă din țară sau străinătate, care au activată opțiunea de a efectua tranzacții prin Internet.
Toate operțtiunile legate de informare și de achitare a taxelor se pot face în orice moment al zilei, 24 de ore pe zi și 7 zile pe săptămână, fără a mai fi necesară deplasarea la primărie.

Înregistrarea ca utilizator se face în urma depunerii cererii tip și a unei copii după cartea de identitate/copie după CUI la sediul primăriei (Biroul Comunicare, Relații cu Publicul, cam 7).
Persoanele juridice au doar posibilitatea de consultare/vizualizare, fără posibilitate de plată a impozitelor și taxelor datorate către bugetul local.

În cel mult două zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, solicitantul este introdus în lista de utilizatori ai sistemului și se generează elementele de identificare și autentificare în Sistem. Acestea se înmanează solicitantului în plic închis, ștampilat de către instituție.

Date de contact
Piața Victoriei, nr.4, 305500, jud.Timiș
contact@primarialugoj.ro


București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite