Marile proiecte ale bugetului schilodit

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consilierii locali au împărţit banii bucureştenilor. Săptămâna aceasta, bugetul Capitalei pe 2011 a fost votat a doua oară. Naţional Arena, viitorul Bulevard Uranus şi Centrul istoric au fost câteva dintre obiectivele vizate de aleşii municipalităţii.

În şedinţa de aprobare a noului buget au fost citite peste 100 de amendamente, proiectul de hotărâre privind bugetul Capitalei pe 2011 fiind votat cu 31 de voturi pentru și 20 împotrivă. Pentru acest an, veniturile municipalităţii sunt de 4,2 miliarde de lei, iar cheltuielile care se vor face ajung la 4,8 miliarde de lei.

Pentru lucrările la Centrul istoric bugetul s-a majorat de la două la 22 de milioane de lei, în timp ce pentru investiţia la diametrala Buzeşti - Berzei - Uranus au fost prevăzute 30 de milioane de lei, deşi iniţial nu erau alocate fonduri. 

Banii pentru stadionul naţional „Lia Manoliu” au fost ciuntiţi în speranţa că şi Guvernul va aloca o parte din sumă. Aşa că, de la 328 de milioane de lei cât ceruse primarul Sorin Oprescu în proiectul iniţial, au rămas doar 193 de milioane de lei.

Următorul pe lista priorităţilor, Bulevardul Uranus, a primit 30 de milioane de lei, mai puţin cu 15 milioane decât era nevoie. „E un proiect foarte important  ce va fluidiza foarte mult traficul, iar proiectul trebuie finalizat“, a spus Călin Murg, preşedinte Consiliului General al Municipiului Bucureşti. Proiectul este contestat de ONG-uri, iar Tribunalul Bucureşti a anulat Planul Urbanistic Zonal cu o zi înainte de votarea bugetului. Un alt proiect, autostrada suspendată a lui Oprescu, a primit 5 milioane de lei, suma fiind redusă cu aproape un milion de lei.

Şi sumele alocate de municipalitate pentru Autoritatea pentru Supravegherea şi Protecţia Animalelor au fost tăiate de la 17,2 milioane lei la 8,1 milioane lei, consilierii eliminând banii pentru echipamente, maşini şi alte mijloace de transport.

Fără transport public noaptea
De asemenea, s-a renunţat deocamdată la proiecte precum canalizarea şi iluminarea cimitirelor, dar şi la mansardarea a două spitale din subordinea municipalităţii: Foişor şi Filantropia. Locuitorii Capitalei nu vor avea nici grădini pe blocuri şi nici nu vor afla care este cea mai zgomotoasă zonă.

Bucureştenii nu vor avea ocazia prea curând să circule noaptea cu maşinile RATB, deşi în marile oraşe europene acest serviciu este normal. Propunerea iniţială a lui Adrian Criţ, directorul Regiei Autonome de Transport Bucureşti, era ca pe timpul nopţii să introducă o linie de tramvai şi 20 de linii pentru autobuze, din centru către periferie, dar consilierii au tăiat finanţarea acestui proiect.

În schimb, s-a votat proiectul de conectare a Splaiului Independenţei cu autostrada A1, care a primit trei milioane de lei, mai puţin decât era prevăzut iniţial. Bugetul Administraţiei Străzilor în 2011 va fi de 360 de milioane de lei, iar  RADET a primit 538 de milioane de lei.

București

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite